REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyposażenie kuchni w biurze - czy wpływa na sukces firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Jakie jest podstawowe wyposażenie każdego biura? Zapewne najpierw myślimy o organizacji i umeblowaniu przestrzeni oraz niezbędnych artykułach papierniczych lub akcesoriach, które ułatwiają pracownikom wykonywanie obowiązków. Dobry manager powinien jednak zadbać nie tylko o dostarczenie tego typu pomocy biurowych, ale także o zaopatrzeniu biurowej kuchni oraz szafek konferencyjnych. W co powinniśmy je wyposażyć i dlaczego jest to tak ważne dla wizerunku firmy?

Duże, zagraniczne korporacje, które latami opracowywały skuteczne drogi do sukcesu sprawiły, że do coraz mniejszych firm dociera moda na budowanie pozytywnej atmosfery w biurze. Możemy zacząć od niewielkich zmian, które wpłyną nie tylko na efektywność i motywację do pracy, ale także na postrzeganie naszej firmy wśród potencjalnych pracowników oraz partnerów biznesowych czy klientów. Ogromną rolę zaczęły grać udogodnienia, które wpływają na jakość pracy oraz organizację spotkań służbowych. Sercem każdego biura zaczęła być kuchnia – miejsce odpoczynku, w którym rodzą się najlepsze pomysły. Ważna zaczęła być również dobrze zaopatrzona szafka konferencyjna, pomagająca zarządzać atmosferą każdego spotkania z klientem. Wyposażenie ich w niezbędne artykuły spożywcze i akcesoria zaczęło mieć coraz większe znaczenie.

REKLAMA

REKLAMA

Woda i zimne napoje do biura

Jednym z podstawowych, a przy tym także najważniejszych elementów wyposażenia każdej biurowej kuchni jest woda. Najlepiej, aby była pod ręką tak, aby każdy mógł po nią sięgnąć, nie odrywając się od pełnionych obowiązków. W nowoczesnych firmach jest to tak oczywiste, jak zapewnienie dostępu do zapasu papieru do drukarki. Miłym dodatkiem może być także zaopatrzenie biurowej kuchni w różnego rodzaju soki owocowe.

Woda i napoje dla pracowników

Zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Pracy każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić wszystkim swoim pracownikom ciągły, nieograniczony i nieodpłatny dostęp do wody pitnej. Ponadto, jeśli pracują oni w uciążliwych warunkach, np. wysokich temperaturach, powinniśmy udostępnić im również inne napoje. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest ustawienie w biurowej kuchni regularnie napełnianego dystrybutora z wodą. Jeśli nasza firma jest większa, o otwartym układzie lub z wydzielonymi biurami dla wielu pracowników, powinniśmy postawić go także w poszczególnych pomieszczeniach. Dzięki temu woda zawsze będzie pod ręką, a potrzeba napicia się jej nie będzie musiała wiązać się z wędrówkami do kuchni i kolejnymi przerwami. Jeśli w naszej firmie pracuje niewiele osób, może okazać się też, że wystarczą nam dostawy zgrzewek wody w dużych butelkach. Warto również zamówić kartony z różnego rodzaju sokami owocowymi. To nie tylko nasz obowiązek, ale także jeden z niewielkich, ale znaczących kroków w budowaniu wśród pracowników świadomości, że dbamy o ich potrzeby i samopoczucie.

REKLAMA

Woda i napoje podczas organizacji spotkania biznesowego

Planując zakupy do biura powinniśmy wziąć pod uwagę zasady, jakimi rządzą się spotkania biznesowe. Zgodnie z etykietą gościom w naszej firmie powinniśmy zaserwować wodę oraz napoje w niewielkich, zakorkowanych butelkach. Najlepiej sprawdzi się różnorodność: zaproponujmy wodę gazowaną i niegazowaną oraz wybór soków owocowych. Najbardziej eleganckie są opakowania szklane. Butelki ustawia się zazwyczaj w centralnych punktach stołu konferencyjnego. W szafce konferencyjnej powinniśmy mieć przygotowane również eleganckie, niewielkie szklanki do napojów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zamów wodę z dostawą prosto do biura w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Kawa i herbata do biura, czyli podstawa każdej przerwy i spotkania służbowego

Niektórzy uważają, że nie ma efektywnej przerwy bez filiżanki pobudzającej, dodającej energii kawy. Inni są zwolennikami kojącej, rozgrzewającej herbaty, przy której o wiele przyjemniej i lepiej jest skupić się nawet na najtrudniejszym zadaniu. Wagę dobrze wykorzystanej na odpoczynek przerwy podkreślają specjaliści od zarządzania oraz naukowcy. Warto więc zadbać o to, aby były one przyjemne i twórcze, dobrze wyposażając kuchnię.

Kawa i herbata ma także ogromne znaczenie dla przebiegu spotkań biznesowych. Filiżanka dobrej jakości naparu może przełamać lody. Przede wszystkim jest też eleganckim elementem reprezentacyjnym. Trzeba tylko wiedzieć, jak ją właściwie podawać.

Kawa i herbata w biurowej kuchni

Prawdziwymi królami biurowych kuchni są ekspres do kawy i czajnik elektryczny. To one serwują ciepłe napoje na życzenie. Powinny być łatwe w obsłudze i wytrzymałe, aby sprostać zadaniu codziennego parzenia kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu czy kilkuset kaw i herbat. Jeśli już o nich mowa, to powinniśmy zapewnić naszym pracownikom wybór. Dobrze, aby w firmowej kuchni znalazły się herbaty czarne, zielone i owocowe, jak również kawa ziarnista i rozpuszczalna. Warto dowiedzieć się, jakie są potrzeby naszych pracowników i zamówić różnorodne dodatki: mleko krowie, odtłuszczone, bez laktozy i roślinne, jak również cukier czy słodzik. Zadbajmy również o łatwe utrzymanie porządku. Na herbaty i kawę przeznaczmy osobną szafkę lub koszyk, a cukier przesypmy do wygodnego słoja z zakrętką

Kawa i herbata a etykieta spotkania biznesowego

Proponowanie i serwowanie ciepłych napojów podczas oficjalnych spotkań należy do biznesowej etykiety. Powinno ono odbywać się w sposób elegancki, podkreślający, a nawet podwyższający status firmy. Na tę szczególną okazję w szafce konferencyjnej powinno czekać pudełko z wyborem różnych rodzajów wysokiej jakości herbat w saszetkach. Mleko do kawy powinniśmy wcześniej lekko podgrzać i podawać w specjalnym mleczniku, a cukier w saszetkach. Klasyczne napoje serwujmy w filiżankach w neutralnym kolorze. Jeśli nasz gość zażyczy sobie specjalny napój, podawajmy go zgodnie z kanonem, np. espresso w małych filiżankach, a latte w wysokich szklankach. Nie zapominajmy o spodeczku oraz łyżeczce, którą powinniśmy umieścić po prawej, z rączką skierowaną w stronę gościa.

Wybierz herbatę i kawę do swojego biura >>

Przekąski i owoce do biura. Jak wpływają na wizerunek firmy?

Coraz częściej firmy, aby pokazać, że troszczą się o jakość pracy swoich pracowników, decydują się na codzienne dostawy świeżych owoców lub drobnych przekąsek czy słodyczy. Taki drobny gest wpływa na postrzeganie firmy oraz zespołu zarządzającego. Mały poczęstunek to także element zebrań, konferencji i spotkań służbowych. Warto więc włączyć go do naszej listy biurowych zakupów.

Zamów artykuły spożywcze z dostawą prosto do biura w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Przekąski i owoce w biurowej kuchni

Duży półmisek kolorowych, soczystych owoców ustawiony w centralnym punkcie firmowej kuchni to element, który wprowadza pozytywną, ciepłą atmosferę do biurowego wnętrza. Osoby szukające pracy coraz chętniej decydują się na współpracę z firmami, które pokazują, że potrafią zadbać o potrzeby pracowników i oferują dodatkowe udogodnienia np. w postaci drobnych poczęstunków. Do biurowej kuchni warto więc regularnie zamawiać świeże owoce oraz przekąski. Zadbajmy o różnorodność wśród klasycznych propozycji i zamówmy np. jabłka i owoce cytrusowe, które długo zachowują świeżość.

Przekąski a zasady spotkania biznesowego

Eleganckim i dobrze odbieranym gestem podczas spotkania biznesowego jest podanie niewielkiego poczęstunku w postaci eleganckich ciasteczek. Najlepiej wybrać takie na jeden kęs, które nie będą się nadmiernie kruszyć. Możemy je podawać na dużych półmiskach. Dobrym pomysłem jest również podanie czekoladki lub ciasteczka na spodeczku obok serwowanego napoju. Drobne przekąski oraz naczynia do ich serwowania możemy przechowywać w szafce konferencyjnej.

Wybierz słodkie i słone przekąski do swojego biura >>

Wyposażenie kuchni w biurze – jakie naczynia i zastawa będą odpowiednie

Ważnym elementem wyposażenia każdej biurowej kuchni oraz szafki konferencyjnej jest jednolita zastawa. Każda firma powinna zaopatrzyć się nie tylko w odpowiednią ilość kubków szklanek, talerzy i sztućców dla pracowników, ale także reprezentacyjne filiżanki i półmiski, które przydadzą się podczas organizacji oficjalnych spotkań. Najlepiej zdecydować się na neutralne kolory lub wprowadzić akcenty, nawiązujące do barw kojarzonych z firmą. Najbardziej eleganckim, uniwersalnym, jak również polecanym przez baristów kolorem serwisu do herbaty i kawy jest biały. Zdecydujmy się na prostą formę i dobierzmy pasujące półmiski, dzbanuszek do mleka, talerze oraz kubki dla pracowników. Nie zapomnijmy również o szklankach do zimnych napojów w dwóch rozmiarach.

Dobierzmy także proste, najlepiej całkowicie srebrne sztućce bez plastikowych elementów i zdobień, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także podczas spotkań. Pamiętajmy, że powinniśmy zadbać o ich stan. Część używanych tylko podczas szczególnych okazji sztućców przechowujmy np. w szafce konferencyjnej. Dzięki temu nie wytrą się i nie zarysują podczas codziennego użytkowania.

Zadbaj o funkcjonalną i dobrze wyposażoną kuchnię w twoim biurze.

Zamów naczynia i inne przydatne akcesoria z dostawą w MAKRO Online Sklep dla biura >>

Artykuł powstał we współpracy z MAKRO Online Sklep dla biura.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA