REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwinąć firmę w branży budowlanej?

Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?
Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mimo trwającego kryzysu, rok 2010 obfitował w ważne wydarzenia dla branży budowlanej. Firmy należące do tego segmentu gospodarki podjęły wyzwania stawiane jej przez rynek. Większość przedsiębiorców zdecydowała postawić na bezpośrednią komunikację z klientami. Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?

Rozmawiaj z klientem

REKLAMA

REKLAMA

Utrzymywanie kontaktu  z klientem powinno być dla firmy niezwykle istotne. Prowadząc merytoryczny dialog z konsumentem możesz uzyskać wiele. Pierwszą zasadą jest udzielanie odpowiedzi na wszystkie (a zwłaszcza negatywne) komentarze klientów, w sposób zrównoważony, przemyślany i fachowy. Jeżeli klient nie otrzyma od nas odpowiedzi, może poczuć się zlekceważony. W rezultacie zniechęci się do naszej firmy.

W internecie siła

Zmianą zauważoną i szybko wykorzystaną przez przedsiębiorców jest nastawienie użytkowników na przekaz audiowizualny - 9 na 10 Internautów woli obejrzeć materiał, niż przeczytać artykuł o tej samej treści. Dlatego oprócz standardowych informacji prasowych oprócz zdjęć firmy zaczęły dołączać również materiał wideo.

REKLAMA

Materiały filmowe zamieszczane mogą być również na serwisach typu YouTube oraz portalach społecznościowych, gdzie od razu po załadowaniu materiału możemy sprawdzić reakcję użytkowników na naszą informację zamieszczoną w materiale.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jest to obecnie najpopularniejsza forma kontaktu z internautami, choć niesie ze sobą spore ryzyko, gdyż reakcji użytkowników nie możemy kontrolować, komentarze pod materiałem pojawiają się niezależnie od tego czy są pozytywne, czy negatywne.

Nie zapominaj o ludziach

Popularność Facebooka wśród Internautów sprawiła, że za osobami fizycznymi podążyły firmy, dostrzegając w portalu nowe możliwości handlu. Obecnie Facebook stał się jednym z obszarów działalności prawie każdej większej firmy.

Polecamy: Czy własny biznes to papierologia bez dochodu?

Szukaj potencjałów

Rok 2010 przyniósł branży budowlanej spore zmiany. Powstały pierwsze raporty uwzględniające działania marketingowe i public relations budownictwa. Zarówno sama branża jak i media dostrzegły potrzebę zmiany podejścia do klienta oraz kształtowania swojego wizerunku. Zmiana świadomości przedsiębiorców budowlanych wynika przede wszystkim z oczekiwań klientów, którzy chcą nie tylko otrzymać towar dobrej jakość, ale również zostać fachowo i profesjonalnie obsłużeni. By przebić ofertę konkurencji firmy otwierają się na nowe kanały dotarcia do klientów.

Obecność jedynie w katalogach firm przestała być skuteczna. Dziś każda dobrze prosperująca firma musi mieć swoją stronę internetową z dokładnymi informacjami o swojej ofercie, bogatą galerię zdjęć i listę kontaktów do siedziby firmy.

Tylko nieliczni przedsiębiorcy próbują swoich sił na forach internetowych, choć około 40% klientów to właśnie tam poszukuje informacji na temat danej firmy.

Prognozuj

Specjaliści do spraw public relations przewidują, że branża budowlana nadal będzie poszukiwać nowych, tańszych i efektywnych sposobów dotarcia do klientów. Paradoksalnie ogólnoświatowy kryzys gospodarczy oraz rosnąca konkurencja sprawiły, że przedsiębiorcy chętniej otwierają się na propozycje dotąd niewykorzystywane przez branżę budowlaną.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autor: timessquare.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA