REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwinąć firmę w branży budowlanej?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?
Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mimo trwającego kryzysu, rok 2010 obfitował w ważne wydarzenia dla branży budowlanej. Firmy należące do tego segmentu gospodarki podjęły wyzwania stawiane jej przez rynek. Większość przedsiębiorców zdecydowała postawić na bezpośrednią komunikację z klientami. Jakimi innymi sposobami można rozwijać firmę budowlaną?

Rozmawiaj z klientem

REKLAMA

Utrzymywanie kontaktu  z klientem powinno być dla firmy niezwykle istotne. Prowadząc merytoryczny dialog z konsumentem możesz uzyskać wiele. Pierwszą zasadą jest udzielanie odpowiedzi na wszystkie (a zwłaszcza negatywne) komentarze klientów, w sposób zrównoważony, przemyślany i fachowy. Jeżeli klient nie otrzyma od nas odpowiedzi, może poczuć się zlekceważony. W rezultacie zniechęci się do naszej firmy.

W internecie siła

REKLAMA

Zmianą zauważoną i szybko wykorzystaną przez przedsiębiorców jest nastawienie użytkowników na przekaz audiowizualny - 9 na 10 Internautów woli obejrzeć materiał, niż przeczytać artykuł o tej samej treści. Dlatego oprócz standardowych informacji prasowych oprócz zdjęć firmy zaczęły dołączać również materiał wideo.

Materiały filmowe zamieszczane mogą być również na serwisach typu YouTube oraz portalach społecznościowych, gdzie od razu po załadowaniu materiału możemy sprawdzić reakcję użytkowników na naszą informację zamieszczoną w materiale.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jest to obecnie najpopularniejsza forma kontaktu z internautami, choć niesie ze sobą spore ryzyko, gdyż reakcji użytkowników nie możemy kontrolować, komentarze pod materiałem pojawiają się niezależnie od tego czy są pozytywne, czy negatywne.

Nie zapominaj o ludziach

Popularność Facebooka wśród Internautów sprawiła, że za osobami fizycznymi podążyły firmy, dostrzegając w portalu nowe możliwości handlu. Obecnie Facebook stał się jednym z obszarów działalności prawie każdej większej firmy.

Polecamy: Czy własny biznes to papierologia bez dochodu?

Szukaj potencjałów

REKLAMA

Rok 2010 przyniósł branży budowlanej spore zmiany. Powstały pierwsze raporty uwzględniające działania marketingowe i public relations budownictwa. Zarówno sama branża jak i media dostrzegły potrzebę zmiany podejścia do klienta oraz kształtowania swojego wizerunku. Zmiana świadomości przedsiębiorców budowlanych wynika przede wszystkim z oczekiwań klientów, którzy chcą nie tylko otrzymać towar dobrej jakość, ale również zostać fachowo i profesjonalnie obsłużeni. By przebić ofertę konkurencji firmy otwierają się na nowe kanały dotarcia do klientów.

Obecność jedynie w katalogach firm przestała być skuteczna. Dziś każda dobrze prosperująca firma musi mieć swoją stronę internetową z dokładnymi informacjami o swojej ofercie, bogatą galerię zdjęć i listę kontaktów do siedziby firmy.

Tylko nieliczni przedsiębiorcy próbują swoich sił na forach internetowych, choć około 40% klientów to właśnie tam poszukuje informacji na temat danej firmy.

Prognozuj

Specjaliści do spraw public relations przewidują, że branża budowlana nadal będzie poszukiwać nowych, tańszych i efektywnych sposobów dotarcia do klientów. Paradoksalnie ogólnoświatowy kryzys gospodarczy oraz rosnąca konkurencja sprawiły, że przedsiębiorcy chętniej otwierają się na propozycje dotąd niewykorzystywane przez branżę budowlaną.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autor: timessquare.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

REKLAMA

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

REKLAMA

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA