Jak rozwinąć firmę w branży budowlanej?
REKLAMA
REKLAMA
Rozmawiaj z klientem
REKLAMA
Utrzymywanie kontaktu z klientem powinno być dla firmy niezwykle istotne. Prowadząc merytoryczny dialog z konsumentem możesz uzyskać wiele. Pierwszą zasadą jest udzielanie odpowiedzi na wszystkie (a zwłaszcza negatywne) komentarze klientów, w sposób zrównoważony, przemyślany i fachowy. Jeżeli klient nie otrzyma od nas odpowiedzi, może poczuć się zlekceważony. W rezultacie zniechęci się do naszej firmy.
W internecie siła
REKLAMA
Zmianą zauważoną i szybko wykorzystaną przez przedsiębiorców jest nastawienie użytkowników na przekaz audiowizualny - 9 na 10 Internautów woli obejrzeć materiał, niż przeczytać artykuł o tej samej treści. Dlatego oprócz standardowych informacji prasowych oprócz zdjęć firmy zaczęły dołączać również materiał wideo.
Materiały filmowe zamieszczane mogą być również na serwisach typu YouTube oraz portalach społecznościowych, gdzie od razu po załadowaniu materiału możemy sprawdzić reakcję użytkowników na naszą informację zamieszczoną w materiale.
Jest to obecnie najpopularniejsza forma kontaktu z internautami, choć niesie ze sobą spore ryzyko, gdyż reakcji użytkowników nie możemy kontrolować, komentarze pod materiałem pojawiają się niezależnie od tego czy są pozytywne, czy negatywne.
Nie zapominaj o ludziach
Popularność Facebooka wśród Internautów sprawiła, że za osobami fizycznymi podążyły firmy, dostrzegając w portalu nowe możliwości handlu. Obecnie Facebook stał się jednym z obszarów działalności prawie każdej większej firmy.
Polecamy: Czy własny biznes to papierologia bez dochodu?
Szukaj potencjałów
REKLAMA
Rok 2010 przyniósł branży budowlanej spore zmiany. Powstały pierwsze raporty uwzględniające działania marketingowe i public relations budownictwa. Zarówno sama branża jak i media dostrzegły potrzebę zmiany podejścia do klienta oraz kształtowania swojego wizerunku. Zmiana świadomości przedsiębiorców budowlanych wynika przede wszystkim z oczekiwań klientów, którzy chcą nie tylko otrzymać towar dobrej jakość, ale również zostać fachowo i profesjonalnie obsłużeni. By przebić ofertę konkurencji firmy otwierają się na nowe kanały dotarcia do klientów.
Obecność jedynie w katalogach firm przestała być skuteczna. Dziś każda dobrze prosperująca firma musi mieć swoją stronę internetową z dokładnymi informacjami o swojej ofercie, bogatą galerię zdjęć i listę kontaktów do siedziby firmy.
Tylko nieliczni przedsiębiorcy próbują swoich sił na forach internetowych, choć około 40% klientów to właśnie tam poszukuje informacji na temat danej firmy.
Prognozuj
Specjaliści do spraw public relations przewidują, że branża budowlana nadal będzie poszukiwać nowych, tańszych i efektywnych sposobów dotarcia do klientów. Paradoksalnie ogólnoświatowy kryzys gospodarczy oraz rosnąca konkurencja sprawiły, że przedsiębiorcy chętniej otwierają się na propozycje dotąd niewykorzystywane przez branżę budowlaną.
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
Autor: timessquare.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.