REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zyskowne konta oszczędnościowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych
Michał Sadrak
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Analitycy prognozują stopniowe obniżanie oprocentowania lokat bankowych. Konta oszczędnościowe jak na razie uniknęły obniżek oprocentowania jakie dotknęły lokaty.

REKLAMA

Na przełomie roku, po cięciach stóp procentowych przez Radę Polityki Pieniężnej, banki wyraźnie obniżyły oprocentowanie lokat. Co więcej można się spodziewać, że wraz z kolejnymi zmianami w polityce monetarnej zdecydują się na następne cięcia. O dziwo póki co banki oszczędziły konta oszczędnościowe. Ich oprocentowanie w większości przypadków nie zmieniło się, choć jest też kilka wyjątków. Citibank Handlowy ściął oprocentowanie swojego Konta SuperOszczędnościowego (dodajmy jednak, że nie jest to typowe konto oszczędnościowe, a raczej jego skrzyżowanie z lokatą) z 7,07 na 6,06%. W Dominet Banku spadło maksymalne oprocentowanie konta z 5 do 4,5%, ale to dotyczy kwot powyżej pół miliona złotych, więc nie będzie odczuwalne dla większości klientów. Inaczej jest w mBanku i MultiBanku, bo tu oprocentowanie skurczyło się niezależnie od kwoty. W mBanku z 5,75 na 5%, a w MultiBanku z 5,65 na 5%.

REKLAMA

W pozostałych bankach nic się nie zmieniło, a w niektórych wciąż obowiązują promocje gwarantujące ponadprzeciętne odsetki. I tak na przykład w Lukas Banku do połowy lutego oprocentowanie nowych środków do kwoty 50 tys. PLN wynosi 8 proc. Niedawno na uatrakcyjnienie swojego konta zdecydował się Bank Pocztowy. Klienci, którzy założą w banku również tradycyjny ROR i będą aktywnie korzystać z karty płatniczej mogą mieć oprocentowanie podwyższone do 8%.

REKLAMA

Ponadto wciąż znajdziemy w ofercie konta, na których można standardowo zarobić 7%. Tak jest na przykład w Dominet Banku, Getin Banku i Polbanku. Ten ostatni za depozyty powyżej 1 mln PLN płaci nawet 7,5%. W Allianz Banku, instytucji, która dopiero zaczyna działalność, znajdziemy zaś konto przynoszące 7,1%. Przy okazji warto też wspomnieć o internetowym koncie w Eurobanku, którego oprocentowanie wynosi aż 7,07 %, a przy przelewach powyżej 800 PLN miesięcznie jego prowadzenie jest bezpłatne. Taki rachunek można więc traktować jako alternatywę dla konta oszczędnościowego

Niestety kwestią czasu pozostają obniżki oprocentowania kont oszczędnościowych przez kolejne banki. To wydaje się nieuniknione w pespektywie spadających stóp procentowych. Cięcia oprocentowania może nieco hamować wysoka płynność pieniędzy zgromadzonych na takich kontach. Generalnie bez żadnych opłat i utraty odsetek można środki wycofać raz w miesiącu. Klienci zniechęceni znaczącą obniżką oprocentowania mogliby dość łatwo przenieść środki do innego banku, tym bardziej, że niektóre banki wciąż mocno promują swoje lokaty. To, że RPP obniżyła stopy, to jedno, ale zapotrzebowanie banków na kapitał, to drugie. Bankom nadal będą potrzebne środki na finansowanie akcji kredytowej, więc można się spodziewać, że w najbliższym czasie oprocentowanie kont oszczędnościowych drastycznie nie spadnie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA