REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rachunki osobiste w Nordea Bank

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marcin Cieszyński

REKLAMA

REKLAMA

Nordea Bank Polska zaistniał na polskim rynku w 2001 roku. Oferuje swoim klientom aż cztery rodzaje zróżnicowanych rachunków osobistych – Nordea (podstawowy rachunek oferowany przez bank), Nordea Spektrum (nowoczesne konto internetowe), Nordea Progres (konto oszczędnościowe) oraz Nordea Waluta (jak sama nazwa wskazuje – konto walutowe).
Oprócz tego bank stosuje również program lojalnościowy Nordea Benefit, gdzie poszczególne grupy klientów uzyskują korzyści w postaci obniżenia niektórych opłat i prowizji oraz korzystniejszego oprocentowania.

Czym charakteryzują się konta Nordea? 

REKLAMA

Przede wszystkim wszystkie rachunki osobiste są otwierane bezpłatnie. Nie pobierane są również opłaty za ich prowadzenie za wyjątkiem konta Nordea. Nie mają także opłat za dostęp do kanałów komunikacji – systemu bankowości elektronicznej, telefonicznej, WAP i SMS. 

Konta oszczędnościowo - rozliczeniowe

W przypadku kont Nordea możemy również korzystać za darmo z bankomatów grupy Nordea w Polsce i za granicą oraz Banku Zachodniego WBK i sieci eCard w kraju. Do tego należy doliczyć możliwość dwukrotnego w miesiącu, darmowego skorzystania z sieci Euronet.
Jeszcze lepiej sprawa ma się z rachunkiem Nordea Spektrum – w jego przypadku możemy korzystać ze wszystkich bankomatów krajowych bez ograniczeń i nie zapłacimy za to ani grosza!

Są jednak i słabsze strony oferty rachunków oszczędnościowo – rozliczeniowych Nordei. Należą do nich:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • w przypadku Nordea: opłaty za przelewy do innych banków, opłata za korzystanie z bankomatów obcych;
  • w przypadku Nordea Spektrum: opłata miesięczna za użytkowanie karty;
  • w obydwu przypadkach: dość drogie opłaty za korzystanie z bankomatów za granicą (3%, min. 15 zł).

Czarny koń rankingów – Nordea Spektrum

Darmowe przelewy internetowe, brak opłat za korzystanie z wszystkich bankomatów w kraju, i bezpłatne powiadomienia o rachunku przez SMSy – to tylko część zalet jednego z najlepszych dostępnych w Polsce kont internetowych – Nordea Spektrum. W ostatnim czasie oferta ta przebojem zdobywa najwyższe lokaty w kolejnych rankingach rachunków oszczędnościowo – rozliczeniowych. Nic dziwnego – jej słabe strony w porównaniu do zalet są niemal niezauważalne. 

Twój progres

Nordea Progres to konto oszczędnościowe, w którym oprocentowanie zależy od grupy klientów, w której się znajdujemy (program lojalnościowy Nordea Benefit) i kwoty, jaką zdeponujemy na rachunku. Waha się od 2% dla kwoty do 4 999 zł do 3% dla kwot powyżej 50 000 zł (Klient Brązowy). Charakteryzuje się stosunkowo tanimi przelewami z konta na inne rachunki (0,2% min. 10 zł od drugiej dyspozycji wycofania środków, pierwsza - bezpłatna) i stałym, bezpłatnym dostępem do rachunku przez wszystkie kanały komunikacji. Określają go również jasne, przejrzyste warunki programu lojalnościowego, co niestety, nie jest częstą praktyką w polskich instytucjach. Słabą stroną oferty jest stosunkowo niskie oprocentowanie w stosunku do konkurencji.

Oferta Nordei – czy warto?

Trzeba przyznać, że Nordea Bank postarał się o zadowolenie nawet najbardziej wybrednych klientów. Słabszą stroną, nad którą bank powinien popracować, jest oprocentowanie konta oszczędnościowego. Nadrabia jednak swoją ofertą konta Spektrum, które w znacznej części jest naprawdę darmowe.
Dodając do tego kompetentną i sympatyczną obsługę klienta, błyskawiczny dostęp do środków pieniężnych przez wiele kanałów komunikacji i nowoczesny system obsługi elektronicznej o najlepszych zabezpieczeniach jest to oferta z pewnością godna rozważenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA