Rynek nowych samochodów
REKLAMA
REKLAMA
Wyniki pokazały również, że duży wpływ na sprzedaż w poprzednich miesiącach, miały dopłaty (tzw. premie wrakowe) do zakupu nowych samochodów na kilku zachodnich rynkach. Wzmożony eksport aut, kupowanych w polskich salonach, wpłynął wówczas pozytywnie na poziom sprzedaży.
REKLAMA
Samochody są traktowane jako pewnego rodzaju inwestycja na 3-4 lata, świadcząca o optymizmie konsumenta. O ile jednak klienci indywidualni szybciej rezygnują z zakupu nowych aut, na rzecz używanych, o tyle floty firmowe rządzą się innymi prawami.
Najważniejszy dla firmy jest rachunek ekonomiczny. Przestoje w coraz starszej flocie, spowodowane awariami i serwisami, negatywnie odbijają się na kosztach utrzymania.
Polecamy: Jakie korzyści dają karty paliwowe
- Oceniam, że około 40 proc. firm wstrzymywało decyzje o wymianie aut, w oczekiwaniu na przebieg kryzysu. Mimo, że dało się odczuć pewne spowolnienie we flotach, to jednak część przedsiębiorstw zdecydowała się wymienić samochody. W tym roku wzrost liczby samochodów flotowych w branży CFM był niższy w porównaniu do lat poprzednich, jednak coraz wyraźniej widać już symptomy ożywienia na rynku. Lekkim impulsem do pobudzenia branży leasingowej, może być kolejny koniec „kratki”, czyli zlikwidowanie możliwości odliczania VAT od zakupu i paliwa, choć nie przeceniałbym jej znaczenia. Auto z kratką przestało być głównym sposobem na oszczędności – tłumaczy Ireneusz Tymiński, General Manager KBC Autolease Polska.
Polecamy: Jakie są zalety samochodów poleasingowych
KBC Autolease Polska
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.