REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek leasingu samochodowego w kryzysie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pomorski Leszek
Rynek leasingu samochodowego w kryzysie
Rynek leasingu samochodowego w kryzysie

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2009 nie jest zbyt optymistyczny dla branży leasingowej – rynek leasingu samochodów zanotował spadek na poziomie około 40 proc.

W przyszłym roku sytuacja się poprawi, jednak wciąż będziemy mieć do czynienia ze spadkami – tyle, że na niższym poziomie (ok. 20 proc. w stosunku do 2008 roku). Dużą nadzieją, ale jednocześnie zagrożeniem dla rozwoju rynku są przepisy, które w ostatnich dwóch-trzech lat pozostają niezmienne.

REKLAMA

Ponadto wiele firm, które w tym roku zdecydowały się na przedłużenie kontraktów leasingu operacyjnego do 44-48 miesięcy, będzie musiało podjąć decyzje o wymianie części floty.

W sektorze Car Fleet Management ok. 5-10 proc. wszystkich umów zostało przedłużonych w ciągu ostatnich trzech kwartałów, a w przyszłym roku kontrakty te zaczną wygasać.

Polecamy: Leasing a koszty ubezpieczenia pojazdów osobowych

Największym atutem, który pozytywnie wpływa na rozwój rynku leasingowego jest fakt, że przepisy w ciągu ostatnich lat pozostały niezmienne. Dzięki temu rynek miał szansę na uporządkowanie, a przewidywalność ma w biznesie olbrzymie znaczenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany, o które powinni postulować przedstawiciele branży

Moim zdaniem w ciągu ostatnich lat zmiany w przepisach ewaluowały w dobrym kierunku – mam tu na myśli kwestie związane z odliczaniem VAT-u od paliwa.

REKLAMA

Jednak niejasne komunikaty rządowe z października 2009 roku powodują mieszane uczucia i niepewność. Idealnym rozwiązaniem na przyszłe lata byłaby możliwość odliczania całego podatku VAT, zarówno od pojazdu, jak i od paliwa, ale to rozwiązanie uszczupliłoby z kolei przychody budżetowe.

Najlepszym forum podejmowania decyzji dotyczących rozwoju CFM byłoby stworzenie komisji, skupiającej przedstawicieli rządu (Ministerstw Finansów i Transportu), firm leasingowych oraz producentów pojazdów.

Komisja taka podejmowałaby decyzje wspólnie, biorąc pod uwagę interesy wszystkich stron, nie tylko jednego ogniwa. Przy postulatach, które do tej pory mieliśmy okazję usłyszeć, brakowało niekiedy ekonomicznego rachunku – same hasła pobudzają wyobraźnię, ale nie zawsze są realne.

Warto także zwrócić uwagę na fakt, że podwyższenie podatków czy akcyz nie zawsze zwiększa wpływy do budżetu, np. podniesienie akcyzy od pojazdów o pojemności silnika wyższej niż 2 litry wywołało negatywne nastroje na rynku.

Polecamy: Jakie korzyści dają karty paliwowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA