REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można obniżyć ratę leasingową?

Sławomir Buchta
Specjalista ds. leasingu
Obniżenie raty leasingowej
Obniżenie raty leasingowej
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Czy możliwe jest obniżenie wysokości rat w trakcie trwania umowy leasingu? Jakie są działania należy podjąć, aby tego dokonać? Dowiesz się czytając poniższy artykuł.

Przy leasingu maksymalne obniżenie miesięcznych płatności można osiągnąć poprzez wydłużenie okresu umowy do 60 miesięcy i ewentualne zwiększenie wartości końcowej do akceptowalnego przez firmę leasingową poziomu.

REKLAMA

Niestety każda z tych dwóch, zasygnalizowanych wyżej możliwości, ma swoje poważne ograniczenia. Maksymalny okres leasingu w większości towarzystw leasingowych wynosi 60 miesięcy.

Firmy leasingowe niechętnie zwiększają wartość wykupu, gdyż ma to istotny wpływ na ryzyko – im wyższy wykup tym wolniej spłaca się przedmiot. Jeżeli klient jest wiarygodny, to jest możliwość zwiększenia wartości końcowej nawet do 20-25 proc.

Jeżeli klient oczekuje wyższej wartości wykupu, towarzystwa leasingowe proszą o dodatkowe zabezpieczenie – najczęściej gwarancji dealera, że odkupi pojazd na końcu umowy, jeżeli klient nie będzie wykupem zainteresowany.

Polecamy: Za ile można sprzedać samochód po wynajmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przy kredycie bankowym są zdecydowanie większe możliwości obniżania miesięcznych rat. Nie można co prawda zastosować tzw. „rat balonowych” na końcu umowy, ale można za to rozłożyć spłatę na dużo dłuższy okres – dla nowych pojazdów maksymalny okres kredytowania wynosi nawet 10 lat. Jednak trzeba brać także pod uwagę możliwe zabezpieczenia, które stosują banki.

Podstawowym i najczęściej stosowanym zabezpieczeniem kredytu samochodowego jest częściowe przewłaszczenie pojazdu. Kredytobiorca dokonuje rejestracji w swoim wydziale komunikacji na podstawie dokumentów dostarczonych przez sprzedającego samochód wraz z umową przewłaszczenia dostarczoną przez bank.

Skutkiem takiego zabezpieczenia jest wpisanie banku jako współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego – stosowna adnotacja jest na drugiej stronie tego dokumentu.

Alternatywnym zabezpieczeniem stosowanym przy kredycie samochodowym jest sądowy zastaw rejestrowy. Polega to na tym, że zamiast dokonywać przewłaszczenia („wpisywania banku do dowodu rejestracyjnego”) robi się wpis w sądowym rejestrze zastawów, który wskazuje, że na oznaczonym pojeździe jest ustanowiony zastaw na rzecz banku, ze wskazaniem kwoty tego zastawu.

Polecamy: Leasing a koszty ubezpieczeń pojazdów osobowych

Rejestr zastawów jest jawny, co oznacza, że każdy może uzyskać informacje o tym, czy na określonym przedmiocie (pojeździe) został ustanowiony zastaw rejestrowy. Wpis do rejestru zastawów dokonywany jest na podstawie pisemnego wniosku właściciela (kredytobiorcy) – wniosek ten jest podpisywany po zawarciu umowy kredytowej, po rejestracji pojazdu przez kredytobiorcę, ale przed uruchomieniem kredytu.

Niezależnie od formy zabezpieczenia na pojeździe, każdorazowo bank wymaga cesji na swoją rzecz praw z polisy ubezpieczenia AC.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA