REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty leasingu - na co zwrócić uwagę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Katarzyna Hoffmann
dyrektor sieci zewnętrznej Aureus
Koszty leasingu - na co zwrócić uwagę? /Fot. Fotolia
Koszty leasingu - na co zwrócić uwagę? /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zainteresowanie leasingiem operacyjnym w Polsce sukcesywnie rośnie. Wynika to nie tylko z korzystnych aspektów podatkowych finansowania, ale również- relatywnie niskiego kosztu w odniesieniu do innych produktów finansowych. Oferta dostępnych na rynku towarzystw leasingowych jest bardzo zróżnicowana, jednak założenie produktu wciąż pozostaje takie samo.

Ogólne koszty leasingu są uzależnione od wnoszonego wkładu własnego, okresu finansowania, rodzaju i wieku przedmiotu oraz wartości wykupu. Leasingodawcy coraz częściej kuszą klientów bardzo korzystnymi ofertami, ujmując w propozycji całkowity koszt leasingu. Warto zwrócić uwagę, że koszt odsetkowy nie jest jedynym jaki poniesie leasingobiorca. Wiele towarzystw leasingowych przewiduje opłaty za obsługę zobowiązania w trakcie trwania umowy. Należności tych da się jednak uniknąć. Istnieją instytucje, które już dawno zrezygnowały z tabeli opłat i prowizji.

REKLAMA

Suma kosztów

Decydując się na ofertę, należy przeanalizować kilka kwestii. Po pierwsze, większość firm leasingowych jeszcze na etapie procesowania wniosku o przyznanie finansowania, wymaga wyceny rzeczoznawcy używanych samochodów. To dodatkowy wydatek klientów, który muszą opłacić koszty wyceny, zanim jeszcze uzyskają decyzję. Cena takiej usługi dla samochodów osobowych wynosi około 350-400 zł.

Polecamy: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Kiedy już dojdzie do finalizacji transakcji, leasingobiorcy będą zobligowani do opłacenia kosztów rejestracji pojazdu, które bardzo często są wyższe niż rzeczywiste koszty poniesione przez towarzystwo leasingowe i wynoszą od 350 do 450 zł.

Kolejną kwestią jest obsługa samego leasingu w trakcie trwania umowy. Klienci nie zawsze są świadomi, że opłaty dodatkowe mogą być sporym wydatkiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za co zapłacimy, posiadając samochód w leasingu? Poniżej kilka przykładów:

* w tabeli podano ceny netto, do każdej doliczyć 23% VAT

Powyższa tabela jest jedynie przykładem, ponieważ każde towarzystwo leasingowe posiada swoje wytyczne w tym zakresie. Analizując ofertę, warto sprawdzić tabelę opłat i prowizji danej instytucji, gdyż ceny mogą być bardzo zróżnicowane.

Zobacz: Leasing

Likwidacja szkód

Jeszcze kilka lat temu, sporym problemem dla leasingobiorców była likwidacja szkód komunikacyjnych. Za każdą likwidację, klienci musieli dodatkowo zapłacić od 250 do 500 zł netto. Obecnie coraz więcej towarzystw leasingowych nie pobiera opłat z tego tytułu, pod warunkiem skorzystania z usługi w wyznaczonym serwisie samochodowym. Warto sprawdzić, czy w instytucji, w której decydujemy się na finansowanie również jest taka możliwość.

Uniknij kosztów

Większości opłat, opisywanych powyżej da się uniknąć. Należy wybrać ofertę takiego leasingodawcy, który nie wymaga od klientów opłacania kosztów wyceny używanych samochodów osobowych czy transportu ciężkiego. Takiego, który ma jedną stałą opłatę administracyjną (do 145 zł rocznie), nie wymagającego żadnych dodatkowych opłat z tytułu obsługi zobowiązania a przy okazji takiego, który zarejestruje samochód w naszym imieniu. Dlatego dokonując wyboru finansowania, nie warto sugerować się jedynie jego kosztem, ale również kosztami opłat dodatkowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA