REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty leasingu - na co zwrócić uwagę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Katarzyna Hoffmann
dyrektor sieci zewnętrznej Aureus
Koszty leasingu - na co zwrócić uwagę? /Fot. Fotolia
Koszty leasingu - na co zwrócić uwagę? /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zainteresowanie leasingiem operacyjnym w Polsce sukcesywnie rośnie. Wynika to nie tylko z korzystnych aspektów podatkowych finansowania, ale również- relatywnie niskiego kosztu w odniesieniu do innych produktów finansowych. Oferta dostępnych na rynku towarzystw leasingowych jest bardzo zróżnicowana, jednak założenie produktu wciąż pozostaje takie samo.

Ogólne koszty leasingu są uzależnione od wnoszonego wkładu własnego, okresu finansowania, rodzaju i wieku przedmiotu oraz wartości wykupu. Leasingodawcy coraz częściej kuszą klientów bardzo korzystnymi ofertami, ujmując w propozycji całkowity koszt leasingu. Warto zwrócić uwagę, że koszt odsetkowy nie jest jedynym jaki poniesie leasingobiorca. Wiele towarzystw leasingowych przewiduje opłaty za obsługę zobowiązania w trakcie trwania umowy. Należności tych da się jednak uniknąć. Istnieją instytucje, które już dawno zrezygnowały z tabeli opłat i prowizji.

REKLAMA

Suma kosztów

Decydując się na ofertę, należy przeanalizować kilka kwestii. Po pierwsze, większość firm leasingowych jeszcze na etapie procesowania wniosku o przyznanie finansowania, wymaga wyceny rzeczoznawcy używanych samochodów. To dodatkowy wydatek klientów, który muszą opłacić koszty wyceny, zanim jeszcze uzyskają decyzję. Cena takiej usługi dla samochodów osobowych wynosi około 350-400 zł.

Polecamy: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Kiedy już dojdzie do finalizacji transakcji, leasingobiorcy będą zobligowani do opłacenia kosztów rejestracji pojazdu, które bardzo często są wyższe niż rzeczywiste koszty poniesione przez towarzystwo leasingowe i wynoszą od 350 do 450 zł.

Kolejną kwestią jest obsługa samego leasingu w trakcie trwania umowy. Klienci nie zawsze są świadomi, że opłaty dodatkowe mogą być sporym wydatkiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za co zapłacimy, posiadając samochód w leasingu? Poniżej kilka przykładów:

* w tabeli podano ceny netto, do każdej doliczyć 23% VAT

Powyższa tabela jest jedynie przykładem, ponieważ każde towarzystwo leasingowe posiada swoje wytyczne w tym zakresie. Analizując ofertę, warto sprawdzić tabelę opłat i prowizji danej instytucji, gdyż ceny mogą być bardzo zróżnicowane.

Zobacz: Leasing

Likwidacja szkód

Jeszcze kilka lat temu, sporym problemem dla leasingobiorców była likwidacja szkód komunikacyjnych. Za każdą likwidację, klienci musieli dodatkowo zapłacić od 250 do 500 zł netto. Obecnie coraz więcej towarzystw leasingowych nie pobiera opłat z tego tytułu, pod warunkiem skorzystania z usługi w wyznaczonym serwisie samochodowym. Warto sprawdzić, czy w instytucji, w której decydujemy się na finansowanie również jest taka możliwość.

Uniknij kosztów

Większości opłat, opisywanych powyżej da się uniknąć. Należy wybrać ofertę takiego leasingodawcy, który nie wymaga od klientów opłacania kosztów wyceny używanych samochodów osobowych czy transportu ciężkiego. Takiego, który ma jedną stałą opłatę administracyjną (do 145 zł rocznie), nie wymagającego żadnych dodatkowych opłat z tytułu obsługi zobowiązania a przy okazji takiego, który zarejestruje samochód w naszym imieniu. Dlatego dokonując wyboru finansowania, nie warto sugerować się jedynie jego kosztem, ale również kosztami opłat dodatkowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA