REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie znaczenie ma flota samochodowa w budowaniu wizerunku firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Masterlease
Na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję.
Na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję.

REKLAMA

REKLAMA

Flota samochodowa to dla wielu z klientów kluczowe narzędzie pracy. Jednak na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję. Flota w dziale handlowym to istotny element umożliwiający działania operacyjne. Z kolei samochody kadry menadżerskiej, a w szczególności kadry zarządzającej stają się nie tylko narzędziem pracy, ale i istotnym elementem identyfikacji korporacyjnej. Co o wizerunku aut flotowych sądzi ekspert? Przeczytaj.

Dobór modeli samochodów flotowych klienta przez firmę musi być poprzedzony wnikliwą analizą jego potrzeb, specyfiki pracy użytkowników tejże floty, obszarów terytorialnych, po których się będą poruszać oraz budżetów zaplanowanych w polityce flotowej.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu z klientów wybiera samochody jednej marki, modelu, a nawet koloru dla grup pracowniczych jednego szczebla. Takie działanie pozwala nie tylko uzyskać oszczędności na etapie zakupu tychże aut, ale i wskazuje, iż firma ma spójną i konsekwentną strategię wizerunkową.

Z kolei samochody dla top managementu wybierane są nie tylko według klucza budżetowego, ale i prestiżu, jaki niesie ze sobą dana marka pojazdów. Zdarza się również, że wybór marki jest podyktowany względami korporacyjnymi np. firmy o kapitale włoskim czy francuskim często wybierają marki aut produkowanych w tych krajach, co kompleksowo wpisuje się w ich politykę flotową, ale i podkreśla międzynarodowe korzenie firmy.

Obrandowanie aut to powszechnie stosowana forma reklamy zewnętrznej, która sprawdza się u przedstawicieli niemal każdej branży. Sposób i forma obrandowania aut muszą być jednak dobrze przemyślane marketingowo, by przekaz widniejący na samochodzie, był spójny z całościową koncepcją identyfikacji korporacyjnej firmy.

REKLAMA

Reklama na samochodach może służyć promocji wizerunkowej samej firmy, promocji produktowej, jak i komunikacji z klientem. Każda z flot korzystających z takich rozwiązań powinna być oznakowana w sposób odpowiadający specyfice działalności firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochody przedstawicieli branży FMCG zwykle są bardzo zauważalne na ulicach miast. Reklama na nich widniejąca to często kolorowa, wyrazista wizualizacja produktowa. Z kolei firmy usługowe częściej eksponują na samochodach sam logotyp czy podstawowe dane kontaktowe – wśród klientów są kluczowe firmy kurierskie czy ochroniarskie, które właśnie w ten sposób oznakowały auta jeżdżące w wynajmowanej przez nas flocie.

Polecamy: Czym jest leasing zwrotny samochodów?

Istotne jest zachowanie spójności z formą przekazu reklamowego widniejącego na samochodzie, a samą klasą auta. Obrandowanie samochodu klasy C czy D ogromną kolorową reklamą produktu spożywczego to niepożądane działanie marketingowe, uderzające w wizerunek firmy. Na luksusowych i prestiżowych autach można reklamować luksusowe i prestiżowe produkty i usługi, ale również w ograniczonym zakresie. Tego typu reklama np. na samochodzie marki Lexus czy Audi musi być subtelna i stonowana.

W portfelu mamy bardzo efektowny przykład reklamy zewnętrznej, która jest elementem spójnej strategii promocyjnej klienta.  W ramach umowy 24 najnowsze modele Fiatów 500 trafiły do Ragazze Martini (Dziewczyn Martini) w całej Polsce. Wybór tego producenta aut przez klienta nie był przypadkowy. Jak przyznaje reklamowa model bazując na tradycji marki Fiat, idealnie komponuje się z jej wartościami, podkreślając związek z tradycją, styl i radość życia. Fiaty 500 biorące udział w działaniach marketingowych poza typowymi zadaniami logistycznymi stanowią ważny składnik ambient media, będąc doskonałym nośnikiem informacyjnym dla naszego klienta.

Samochody flotowe to z doskonały nośnik reklamowy. Docierają w wiele miejsc, komunikują klientom nowe produkty, wzmacniają rozpoznawalność marki. Jednak firma decydująca się na oklejenie swoich samochodów musi mieć pełną świadomość, że obrandowane auta flotowe są czytelną i rozpoznawalną wizytówką firmy.

A co za tym idzie, wszelkie naganne zachowania na drodze, jak brawurowa jazda, wymuszanie pierwszeństwa oraz parkowanie w miejscach niedozwolonych stają się antyreklamą firmy i uderzają w jej wizerunek. Stąd dobrym pomysłem jest umieszczenie na takich samochodach (z tyłu) numeru telefonu, na który można zadzwonić, zgłaszając uwagi dotyczące zachowania kierowcy na drodze.

Polecamy: Jak planować budżet przy wynajmie długoterminowym?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA