REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy opłaca się wycofać wniosek o kredyt hipoteczny i jak to zrobić?

Subskrybuj nas na Youtube
Banki nie zawsze godzą się na zmianę warunków kredytowania po złożeniu wniosku o kredyt.
Banki nie zawsze godzą się na zmianę warunków kredytowania po złożeniu wniosku o kredyt.

REKLAMA

REKLAMA

Banki często wprowadzają promocje, w ramach których istnieje możliwość dostania kredytu na preferencyjnych warunkach. Czy można wycofać wniosek kredytowy po przyznaniu kredytu i skorzystać z lepszej oferty w tym samym banku? Ekspertka finansowa podpowiada, co zrobić, żeby zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych na kredycie hipotecznym.

REKLAMA

Poszukiwania, rodzinne rozmowy, konsultacje i w końcu, wydawałoby się, ostateczny wybór banku z najatrakcyjniejszą ofertą kredytową. Aż nagle na horyzoncie pojawia się nowa, lepsza promocja. Co może zrobić klient, który ma poczucie utraconej szansy? Zależy od banku i etapu, na jakim znajduje się proces kredytowy. Część banków jako kluczowy uznaje moment rejestracji wniosku, dla innych liczy się dopiero dzień decyzji kredytowej.

REKLAMA

Jeśli wniosek został już zaakceptowany przez bank, który bierze pod uwagę właśnie rejestrację wniosku, nie pozostaje nic innego, jak go wycofać i rozpocząć starania na nowo. Posunięcie jest warte zachodu szczególnie w momencie, gdy dana instytucja dopiero zabiera się do analiz. Proces kredytowy, od momentu złożenia wszystkich, wymaganych dokumentów, trwa obecnie od trzech do pięciu tygodni. Jeśli nasze dokumenty są już rozpatrywane jeden – dwa tygodnie, trzeba będzie poczekać odpowiednio dłużej. Przy wydłużaniu procedur należy liczyć się z ryzykiem. Np. mogą stracić ważność niezbędne dla decyzji kredytowej dokumenty: zaświadczenie o dochodach, wyciąg z konta, wyciągi z kart, plus cała dokumentacja, związana z nieruchomością.

Dowiedz się także: Ile kosztuje ubezpieczenie kredytu hipotecznego?

REKLAMA

Więcej czekania, więcej formalności – kusi, aby machnąć ręką i brać to, co dają. Jeśli jednak sprzedawca może poczekać na nasze pieniądze, warto zrobić trochę zamieszania. Dłuższe oczekiwanie może dać całkiem interesujące oszczędności.

Nawet odrobinę tańszy, trzydziestoletni kredyt na setki tysięcy złotych w skali 30 lat ma możliwość być tańszy o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Najlepiej obrazuje to najnowsza oferta Banku Millennium. Przed zmianą klient Millennium, biorący 270 tys. zł kredytu na 30 lat, otrzymywał marżę 1,80 proc. i płacił 1617 zł raty. Według nowych zasad, obowiązujących od 21 marca, jego marża po sprzedaży wiązanej spadła do 1,39 proc., a wraz z nią rata – do 1547 zł. Co miesiąc w portfelu pozostanie o 70 zł więcej. W ciągu całego czasu spłaty klient, który wziął kredyt pod koniec marca, zapłaci ponad 25 tys. zł mniej niż ten, który zaciągnął w tym samym banku taki sam kredyt na początku miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Kursy walut

A co w sytuacji gdy już zapadła decyzja kredytowa? Klient może zabiegać o jej anulowanie i ponowne rozpatrzenie wniosku na nowych warunkach. Na to jednak banki godzą się rzadko. Jeśli ktoś chce zawalczyć o tańszy kredyt, musi złożyć wniosek od nowa i z pewnością odświeżyć plik potrzebnych dokumentów.

Można próbować uniknąć wycofania wniosku. Rejestracja wniosku, a nawet decyzja kredytowa, niczego jeszcze nie przesądzają. Dopóki bank nie wpłaci pieniędzy na konto, pozostaje jeszcze czas na negocjacje. Szanse na sukces są spore.

Halina Kochalska, Open Finance

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA