REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wykorzystywać karty płatnicze w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Z kart płatniczych firma może korzystać na wiele sposobów. Można nimi dokonywać transakcji płatniczych płacić za towary i usługi, wybierać pieniądze z bankomatu a także wyposażyć w nie pracowników, którzy często podróżują.

Karty ułatwiają zarządzanie flotą samochodową, gdyż można nimi regulować opłaty za paliwo. Ponieważ wszelkie operacje kartami są rejestrowane, pracodawca ma możliwość kontrolowania transakcji. Ułatwia to zarządzanie finansami.

REKLAMA

Karty korporacyjne

Karta płatnicza pozwala firmie wykorzystać zalety operacji bezgotówkowych znacznie tańszych i o wiele szybszych. Dzięki kartom z odroczoną płatnością można nawet przez jakiś czas finansować działalność przedsiębiorstwa za pieniądze banku.

Z kart płatniczych firma korzysta na wiele sposobów. Można nią dokonywać transakcji płatniczych płacić za towary i usługi, wybierać pieniądze z bankomatu a także wyposażyć w nie pracowników, którzy często podróżują. Karty ułatwiają zarządzanie flotą samochodową, gdyż można nimi regulować opłaty za paliwo. Ponieważ wszelkie operacje kartami są rejestrowane, pracodawca ma możliwość kontrolowania transakcji. Ułatwia to zarządzanie finansami.

Rachunek nie jest już konieczny

REKLAMA

Większość kart dla przedsiębiorców jest podłączona do rachunku firmowego w banku. Bank przydziela firmie kartę debetową, która umożliwia dokonywanie płatności do wysokości stanu konta. Otrzymanie innego rodzaju karty obciążeniowej z odroczoną płatnością nie jest już takie proste. Jest to namiastka karty kredytowej, gdyż można dzięki niej korzystać z pieniędzy banku wówczas, gdy przedsiębiorca nie ma środków na swoim koncie. Zadłużenie po miesiącu trzeba spłacić, choć banki są coraz bardziej elastyczne i wydłużają termin oddania gotówki. Ponieważ jednak przedsiębiorca korzysta z nie swoich pieniędzy, bank przed wydaniem karty musi sprawdzić jego wiarygodność finansową. Karta płatnicza to jeden z elementów pakietu, jakie w ramach kont firmowych banki oferują przedsiębiorcom.

Ponieważ znaczenie kart płatniczych w transakcjach handlowych rośnie, warto przy wyborze konta sprawdzić, jaką kartę oferuje bank. Zwłaszcza że różnią się one nie tylko ceną, ale i pakietem dodatkowych usług ubezpieczeniem transakcji dokonywanych kartą, opłatami za płatności czy ubezpieczeniem dla ich właściciela.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto negocjować

Na rynku panuje tak ostra konkurencja, że banki są skłonne do ustępstw. Jeżeli firma jest solidnym klientem, można negocjować. Zwłaszcza gdy przedsiębiorca potrzebuje większej liczby kart. Bank może pójść mu na rękę i na przykład obniżyć ich cenę. Można zresztą pertraktować w tej sprawie równolegle z kilkoma bankami.

Karta kredytowa może być przydatna dla przedsiębiorcy prowadzącego każdego rodzaju firmę małą lub dużą, handlową lub produkcyjną. Banki oferują pakiety, w których rodzaj karty może być dostosowany do typu prowadzonej działalności.

Przy wyborze karty przedsiębiorca powinien brać pod uwagę wysokość opłaty za wydanie karty oraz wielkość prowizji od transakcji bezgotówkowych. Jeśli pracownicy będą często wypłacali pieniądze z bankomatów, należy zwrócić uwagę na wysokość prowizji za tę operację. To podstawowe kryteria.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA