REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybór terminala dla nowej placówki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Remigiusz W. Kaszubski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W nowej placówce konieczne jest rozważenie przede wszystkim, jak wygląda sytuacja w firmach prowadzących w okolicy działalność o zbliżonym profilu, w sytuacji gdy większość z nich wyposażona jest w terminale, wejście w posiadanie takiego urządzenia jest wręcz czynnością niezbędną.

W sytuacji gdy brak jest tego rodzaju wyposażenia u konkurencji lub punkty konkurencyjne nie występują, przedsiębiorca posiada większą swobodę podjęcia decyzji. Niewątpliwie racjonalność decyzji o ustawieniu terminala uzasadniona musi być jej rozważeniem z punktu widzenia liczby klientów, którzy będą zainteresowani dokonywaniem płatności kartami płatniczymi.W tym przypadku warto przeprowadzić konsultacje z osobą reprezentującą agenta rozliczeniowego.

REKLAMA

Przewodowe i bezprzewodowe

Po zdecydowaniu się na wyposażenie punktu w terminal konieczne jest podjęcie decyzji co do rodzaju terminala, jak również tego, czy ma on służyć jedynie do obsługi transakcji dokonanych kartami płatniczymi.

REKLAMA

Terminale można podzielić według dwóch kryteriów-technologii połączenia telekomunikacyjnego oraz obsługiwanych kart. Mówiąc o podziale ze względu na technologię połączenia, należy wskazać na terminale przewodowe i bezprzewodowe. Jak sama nazwa wskazuje, instalacja w danym punkcie terminala przewodowego warunkowana jest istnieniem w danym miejscu tradycyjnej linii telekomunikacyjnej, która będzie mogła być wykorzystywana do komunikacji z systemem autoryzacji i rozliczeń. Wymóg ten nie istnieje w odniesieniu do terminali bezprzewodowych, które wykorzystują sieci bezprzewodowe operatorów telefonii komórkowej. Podejmując decyzję należy wziąć także pod uwagę profil prowadzonej działalności. Terminale bezprzewodowe zdobywają coraz większą popularność w punktach gastronomicznych, właśnie z powodu możliwości przenoszenia ich w dowolne miejsce, nieograniczone zasięgiem przewodu.

Jeszcze kilka lat temu standardem było, zapraszanie klienta przez obsługę do terminala. Obecnie coraz częściej terminal jest przynoszony do stolika. Należy podkreślić, iż korzystanie z terminala przenośnego jest z reguły bardziej kosztochłonne, niż w przypadku terminala stacjonarnego, z uwagi na wyższe opłaty miesięczne z tytułu używania terminala ponoszone na rzecz agenta rozliczeniowego, jak również w związku z koniecznością ponoszenia opłaty abonamentowej z tytułu korzystania z telekomunikacyjnej sieci gsm. Z drugiej jednak strony wypada podkreślić, iż w sytuacji dużej liczby transakcji kartowych i terminalu stacjonarnym, który wdzwania się przy każdej transakcji do centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego, możemy również mieć do czynienia z wysokimi kosztami wykorzystania tradycyjnej linii telekomunikacyjnej.

Technologie kart

REKLAMA

Drugim z aspektów związanych z wyborem konkretnego terminala jest kwestia technologii kart obsługiwanych przez terminal. Z tego punktu widzenia możemy podzielić terminale na obsługujące jedynie karty z paskiem magnetycznym, obsługujące karty wyposażone w pasek magnetyczny i mikroprocesor oraz terminale wyposażone dodatkowo w możliwość dokonywania tzw. transakcji bezstykowych. Ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej kart wyposażonych w mikroprocesor, warto zastanowić się nad wyposażeniem swojego punktu w terminal umożliwiający akceptację kart mikroprocesorowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością w segmencie płatności kartami, jest umożliwianie dokonywania transakcji bezstykowych. Rozwiązanie to dedykowane jest przede wszystkim dla transakcji niskokwotowych, które ze swej natury powinny być dokonywane szybko. Transakcja bezstykowa dokonywana jest poprzez zbliżenie karty do czytnika, nie wymaga wprowadzenia przez posiadacza kodów identyfikacyjnych (PIN) ani składania podpisu. W chwili obecnej płatności takie wprowadzane są przez sieci tzw. szybkiej obsługi gastronomicznej.

Usługi dodatkowe

Ostatnim z elementów, który musi zostać rozważony, jest podjęcie decyzji o tym, czy chcemy skorzystać z możliwości świadczenia usług dodatkowych. Dużym powodzeniem cieszy się w tej chwili możliwość sprzedaży doładowań nieabonamentowych telefonów komórkowych, czyli możliwość wydrukowania dla klienta kodu doładowującego telefon za pośrednictwem terminala. Z drugiej strony coraz powszechniej wprowadzana jest możliwość dokonania wypłaty gotówki w czasie dokonywania transakcji bezgotówkowych przez posiadaczy kart (tzw. cashback). Warto w tym miejscu zauważyć, iż świadczenie tego typu usługi może być bardzo korzystnym magnesem przyciągającym klientów do danego punktu akceptującego karty płatnicze, szczególnie w miejscach, gdzie nie występują bankomaty.

Po zdecydowaniu się na umieszczenie terminala w punkcie handlowym czy usługowym wskazane jest również zapoznanie się z propozycjami, które w tym zakresie mają dla nowych akceptantów agenci rozliczeniowi. Dopiero po zapoznaniu się ze szczegółowymi ofertami możliwe jest dokonanie wyboru terminala, który będzie najbardziej dostosowany do prowadzonej działalności.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA