REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje systemów lojalnościowych

Sławomir Łuniewski
Sławomir Łuniewski

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem kart lojalnościowych (tzw. kart klienta) jest z jednej strony zwiększenie obrotu i przyciągnięcie nowych klientów a z drugiej strony danie sieci emitującej karty informacji o zakupach dokonywanych przez stałych klientów.

Dla przyciągnięcia nowych klientów i przywiązania istniejących stosowane mogą być różnego rodzaju zachęty, odpowiadające różnym sposobom działania kart klienta, jak: stały rabat dla okaziciela karty, rabat zależny od wysokości uzyskanego obrotu, nagradzanie klientów (wszystkich lub pewnej liczby najlepszych) po uzyskaniu określonego obrotu (nagrody rzeczowe czy bony towarowe). Często stosowane są też systemy punktowe, gdzie dokonanie zakupów premiowane jest przyznaniem punktów na konto karty klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Punktowana może być wielkość obrotu, dokonanie zakupów w określone dni tygodnia i w określonych godzinach, zakup określonych towarów, itp. Odpowiednia ilość punktów może być wymieniona na nagrody o różnej wartości, może uprawniać do udziału w losowaniu większej nagrody, czy do korzystania ze specjalnych ofert dla stałych klientów.

Firma Forcom zajmuje się zapewnieniem oprogramowania do systemów kasowych i programów lojalnościowych sieci sklepów. W rozwiązaniach oferowanych przez tą firmę możliwe są zarówno systemy lojalnościowe z identyfikacją klienta jak i bez identyfikacji.

  • System lojalnościowy bez identyfikacji klienta to taki, w którym po zakończeniu transakcji automatycznie generowany jest bon nagrodowy, na którym wyszczególnione są premie przyznane za dokonane zakupy (za pojedynczy paragon). Premia może mieć postać gotówki lub nagrody rzeczowej. Nagrody za dokonane zakupy mogą być naliczane w sposób identyczny, jak dla systemu opartego o karty klienta, opisanego poniżej. Dzięki temu, że termin ważności bonu rozpoczyna się najczęściej 1-2 dni od daty transakcji (i trwa najczęściej 2-4 tygodni, zależnie od specyfiki sklepu), bon taki przyciąga klienta do sklepu ponownie.
  • Systemy z identyfikacją klienta mogą być oparte o karty klienta z kodem kreskowym, paskiem magnetycznym lub karty chipowe. Niezależnie od rodzaju nośnika, system lojalnościowy umożliwia przyznawanie premii w postaci elektronicznych pieniędzy (rejestrowanych na koncie karty) lub punktów. Możliwe są następujące rodzaje premii: premia powitalna (przyznawana jednorazowo przy wydaniu karty), za częstotliwość dokonywania zakupów (możliwe jest zdefiniowanie wielu progów, przekroczenie zadanej liczby wizyt w miesiącu powoduje przyznanie określonej premii; do premii za częstotliwość liczą się wyłącznie transakcje o wartości powyżej zadanego progu) za zakup określonego towaru, zakup określonego zestawu towarów, za zakup określonej liczby towarów z określonego pogrupowania lub określonej listy, zakup towarów z danej grupy asortymentowej o wartości przekraczającej zadaną kwotę, za łączną wartość transakcji.

źródło: Forcom

Wybierz kartę kredytową

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA