REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje systemów lojalnościowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sławomir Łuniewski
Sławomir Łuniewski

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem kart lojalnościowych (tzw. kart klienta) jest z jednej strony zwiększenie obrotu i przyciągnięcie nowych klientów a z drugiej strony danie sieci emitującej karty informacji o zakupach dokonywanych przez stałych klientów.

Dla przyciągnięcia nowych klientów i przywiązania istniejących stosowane mogą być różnego rodzaju zachęty, odpowiadające różnym sposobom działania kart klienta, jak: stały rabat dla okaziciela karty, rabat zależny od wysokości uzyskanego obrotu, nagradzanie klientów (wszystkich lub pewnej liczby najlepszych) po uzyskaniu określonego obrotu (nagrody rzeczowe czy bony towarowe). Często stosowane są też systemy punktowe, gdzie dokonanie zakupów premiowane jest przyznaniem punktów na konto karty klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Punktowana może być wielkość obrotu, dokonanie zakupów w określone dni tygodnia i w określonych godzinach, zakup określonych towarów, itp. Odpowiednia ilość punktów może być wymieniona na nagrody o różnej wartości, może uprawniać do udziału w losowaniu większej nagrody, czy do korzystania ze specjalnych ofert dla stałych klientów.

Firma Forcom zajmuje się zapewnieniem oprogramowania do systemów kasowych i programów lojalnościowych sieci sklepów. W rozwiązaniach oferowanych przez tą firmę możliwe są zarówno systemy lojalnościowe z identyfikacją klienta jak i bez identyfikacji.

  • System lojalnościowy bez identyfikacji klienta to taki, w którym po zakończeniu transakcji automatycznie generowany jest bon nagrodowy, na którym wyszczególnione są premie przyznane za dokonane zakupy (za pojedynczy paragon). Premia może mieć postać gotówki lub nagrody rzeczowej. Nagrody za dokonane zakupy mogą być naliczane w sposób identyczny, jak dla systemu opartego o karty klienta, opisanego poniżej. Dzięki temu, że termin ważności bonu rozpoczyna się najczęściej 1-2 dni od daty transakcji (i trwa najczęściej 2-4 tygodni, zależnie od specyfiki sklepu), bon taki przyciąga klienta do sklepu ponownie.
  • Systemy z identyfikacją klienta mogą być oparte o karty klienta z kodem kreskowym, paskiem magnetycznym lub karty chipowe. Niezależnie od rodzaju nośnika, system lojalnościowy umożliwia przyznawanie premii w postaci elektronicznych pieniędzy (rejestrowanych na koncie karty) lub punktów. Możliwe są następujące rodzaje premii: premia powitalna (przyznawana jednorazowo przy wydaniu karty), za częstotliwość dokonywania zakupów (możliwe jest zdefiniowanie wielu progów, przekroczenie zadanej liczby wizyt w miesiącu powoduje przyznanie określonej premii; do premii za częstotliwość liczą się wyłącznie transakcje o wartości powyżej zadanego progu) za zakup określonego towaru, zakup określonego zestawu towarów, za zakup określonej liczby towarów z określonego pogrupowania lub określonej listy, zakup towarów z danej grupy asortymentowej o wartości przekraczającej zadaną kwotę, za łączną wartość transakcji.

źródło: Forcom

REKLAMA

Wybierz kartę kredytową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA