REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje systemów lojalnościowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sławomir Łuniewski
Sławomir Łuniewski

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem kart lojalnościowych (tzw. kart klienta) jest z jednej strony zwiększenie obrotu i przyciągnięcie nowych klientów a z drugiej strony danie sieci emitującej karty informacji o zakupach dokonywanych przez stałych klientów.

Dla przyciągnięcia nowych klientów i przywiązania istniejących stosowane mogą być różnego rodzaju zachęty, odpowiadające różnym sposobom działania kart klienta, jak: stały rabat dla okaziciela karty, rabat zależny od wysokości uzyskanego obrotu, nagradzanie klientów (wszystkich lub pewnej liczby najlepszych) po uzyskaniu określonego obrotu (nagrody rzeczowe czy bony towarowe). Często stosowane są też systemy punktowe, gdzie dokonanie zakupów premiowane jest przyznaniem punktów na konto karty klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Punktowana może być wielkość obrotu, dokonanie zakupów w określone dni tygodnia i w określonych godzinach, zakup określonych towarów, itp. Odpowiednia ilość punktów może być wymieniona na nagrody o różnej wartości, może uprawniać do udziału w losowaniu większej nagrody, czy do korzystania ze specjalnych ofert dla stałych klientów.

Firma Forcom zajmuje się zapewnieniem oprogramowania do systemów kasowych i programów lojalnościowych sieci sklepów. W rozwiązaniach oferowanych przez tą firmę możliwe są zarówno systemy lojalnościowe z identyfikacją klienta jak i bez identyfikacji.

  • System lojalnościowy bez identyfikacji klienta to taki, w którym po zakończeniu transakcji automatycznie generowany jest bon nagrodowy, na którym wyszczególnione są premie przyznane za dokonane zakupy (za pojedynczy paragon). Premia może mieć postać gotówki lub nagrody rzeczowej. Nagrody za dokonane zakupy mogą być naliczane w sposób identyczny, jak dla systemu opartego o karty klienta, opisanego poniżej. Dzięki temu, że termin ważności bonu rozpoczyna się najczęściej 1-2 dni od daty transakcji (i trwa najczęściej 2-4 tygodni, zależnie od specyfiki sklepu), bon taki przyciąga klienta do sklepu ponownie.
  • Systemy z identyfikacją klienta mogą być oparte o karty klienta z kodem kreskowym, paskiem magnetycznym lub karty chipowe. Niezależnie od rodzaju nośnika, system lojalnościowy umożliwia przyznawanie premii w postaci elektronicznych pieniędzy (rejestrowanych na koncie karty) lub punktów. Możliwe są następujące rodzaje premii: premia powitalna (przyznawana jednorazowo przy wydaniu karty), za częstotliwość dokonywania zakupów (możliwe jest zdefiniowanie wielu progów, przekroczenie zadanej liczby wizyt w miesiącu powoduje przyznanie określonej premii; do premii za częstotliwość liczą się wyłącznie transakcje o wartości powyżej zadanego progu) za zakup określonego towaru, zakup określonego zestawu towarów, za zakup określonej liczby towarów z określonego pogrupowania lub określonej listy, zakup towarów z danej grupy asortymentowej o wartości przekraczającej zadaną kwotę, za łączną wartość transakcji.

źródło: Forcom

Wybierz kartę kredytową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA