REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje systemów lojalnościowych

Sławomir Łuniewski
Sławomir Łuniewski

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem kart lojalnościowych (tzw. kart klienta) jest z jednej strony zwiększenie obrotu i przyciągnięcie nowych klientów a z drugiej strony danie sieci emitującej karty informacji o zakupach dokonywanych przez stałych klientów.

Dla przyciągnięcia nowych klientów i przywiązania istniejących stosowane mogą być różnego rodzaju zachęty, odpowiadające różnym sposobom działania kart klienta, jak: stały rabat dla okaziciela karty, rabat zależny od wysokości uzyskanego obrotu, nagradzanie klientów (wszystkich lub pewnej liczby najlepszych) po uzyskaniu określonego obrotu (nagrody rzeczowe czy bony towarowe). Często stosowane są też systemy punktowe, gdzie dokonanie zakupów premiowane jest przyznaniem punktów na konto karty klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Punktowana może być wielkość obrotu, dokonanie zakupów w określone dni tygodnia i w określonych godzinach, zakup określonych towarów, itp. Odpowiednia ilość punktów może być wymieniona na nagrody o różnej wartości, może uprawniać do udziału w losowaniu większej nagrody, czy do korzystania ze specjalnych ofert dla stałych klientów.

Firma Forcom zajmuje się zapewnieniem oprogramowania do systemów kasowych i programów lojalnościowych sieci sklepów. W rozwiązaniach oferowanych przez tą firmę możliwe są zarówno systemy lojalnościowe z identyfikacją klienta jak i bez identyfikacji.

  • System lojalnościowy bez identyfikacji klienta to taki, w którym po zakończeniu transakcji automatycznie generowany jest bon nagrodowy, na którym wyszczególnione są premie przyznane za dokonane zakupy (za pojedynczy paragon). Premia może mieć postać gotówki lub nagrody rzeczowej. Nagrody za dokonane zakupy mogą być naliczane w sposób identyczny, jak dla systemu opartego o karty klienta, opisanego poniżej. Dzięki temu, że termin ważności bonu rozpoczyna się najczęściej 1-2 dni od daty transakcji (i trwa najczęściej 2-4 tygodni, zależnie od specyfiki sklepu), bon taki przyciąga klienta do sklepu ponownie.
  • Systemy z identyfikacją klienta mogą być oparte o karty klienta z kodem kreskowym, paskiem magnetycznym lub karty chipowe. Niezależnie od rodzaju nośnika, system lojalnościowy umożliwia przyznawanie premii w postaci elektronicznych pieniędzy (rejestrowanych na koncie karty) lub punktów. Możliwe są następujące rodzaje premii: premia powitalna (przyznawana jednorazowo przy wydaniu karty), za częstotliwość dokonywania zakupów (możliwe jest zdefiniowanie wielu progów, przekroczenie zadanej liczby wizyt w miesiącu powoduje przyznanie określonej premii; do premii za częstotliwość liczą się wyłącznie transakcje o wartości powyżej zadanego progu) za zakup określonego towaru, zakup określonego zestawu towarów, za zakup określonej liczby towarów z określonego pogrupowania lub określonej listy, zakup towarów z danej grupy asortymentowej o wartości przekraczającej zadaną kwotę, za łączną wartość transakcji.

źródło: Forcom

REKLAMA

Wybierz kartę kredytową

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA