REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rodzaje systemów lojalnościowych

Sławomir Łuniewski
Sławomir Łuniewski

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem kart lojalnościowych (tzw. kart klienta) jest z jednej strony zwiększenie obrotu i przyciągnięcie nowych klientów a z drugiej strony danie sieci emitującej karty informacji o zakupach dokonywanych przez stałych klientów.

Dla przyciągnięcia nowych klientów i przywiązania istniejących stosowane mogą być różnego rodzaju zachęty, odpowiadające różnym sposobom działania kart klienta, jak: stały rabat dla okaziciela karty, rabat zależny od wysokości uzyskanego obrotu, nagradzanie klientów (wszystkich lub pewnej liczby najlepszych) po uzyskaniu określonego obrotu (nagrody rzeczowe czy bony towarowe). Często stosowane są też systemy punktowe, gdzie dokonanie zakupów premiowane jest przyznaniem punktów na konto karty klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Punktowana może być wielkość obrotu, dokonanie zakupów w określone dni tygodnia i w określonych godzinach, zakup określonych towarów, itp. Odpowiednia ilość punktów może być wymieniona na nagrody o różnej wartości, może uprawniać do udziału w losowaniu większej nagrody, czy do korzystania ze specjalnych ofert dla stałych klientów.

Firma Forcom zajmuje się zapewnieniem oprogramowania do systemów kasowych i programów lojalnościowych sieci sklepów. W rozwiązaniach oferowanych przez tą firmę możliwe są zarówno systemy lojalnościowe z identyfikacją klienta jak i bez identyfikacji.

  • System lojalnościowy bez identyfikacji klienta to taki, w którym po zakończeniu transakcji automatycznie generowany jest bon nagrodowy, na którym wyszczególnione są premie przyznane za dokonane zakupy (za pojedynczy paragon). Premia może mieć postać gotówki lub nagrody rzeczowej. Nagrody za dokonane zakupy mogą być naliczane w sposób identyczny, jak dla systemu opartego o karty klienta, opisanego poniżej. Dzięki temu, że termin ważności bonu rozpoczyna się najczęściej 1-2 dni od daty transakcji (i trwa najczęściej 2-4 tygodni, zależnie od specyfiki sklepu), bon taki przyciąga klienta do sklepu ponownie.
  • Systemy z identyfikacją klienta mogą być oparte o karty klienta z kodem kreskowym, paskiem magnetycznym lub karty chipowe. Niezależnie od rodzaju nośnika, system lojalnościowy umożliwia przyznawanie premii w postaci elektronicznych pieniędzy (rejestrowanych na koncie karty) lub punktów. Możliwe są następujące rodzaje premii: premia powitalna (przyznawana jednorazowo przy wydaniu karty), za częstotliwość dokonywania zakupów (możliwe jest zdefiniowanie wielu progów, przekroczenie zadanej liczby wizyt w miesiącu powoduje przyznanie określonej premii; do premii za częstotliwość liczą się wyłącznie transakcje o wartości powyżej zadanego progu) za zakup określonego towaru, zakup określonego zestawu towarów, za zakup określonej liczby towarów z określonego pogrupowania lub określonej listy, zakup towarów z danej grupy asortymentowej o wartości przekraczającej zadaną kwotę, za łączną wartość transakcji.

źródło: Forcom

Wybierz kartę kredytową

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA