REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczeństwo firmowych kart

Sławomir Łuniewski
Sławomir Łuniewski

REKLAMA

REKLAMA

Karta w firmie nie tylko daje możliwość płacenia za towary i usługi w formie bezgotówkowej. Dołączane są do nich coraz bardziej rozbudowane pakiety usług dodatkowych i ubezpieczenia.

REKLAMA

Kartę firmową może otrzymać przedsiębiorca i wskazane przez niego osoby. Coraz częściej można zamówić dowolną liczbę kart. Przedsiębiorca razem z bankiem ustala dzienny limity transakcji gotówkowych i bezgotówkowych dla poszczególnych kart. Może je modyfikować, zgodnie ze zmieniającymi się zakresami obowiązków służbowych pracowników lub polityką kadrową prowadzoną przez firmę. Pozwala to na dokładną kontrolę kosztów i wydatków przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Najczęściej dołączane do kart usługi to pakiety ubezpieczeń. Obejmują one m.in. kradzież gotówki pobranej z bankomatu za pomocą karty, opóźnienia lotu i bagażu podróżnego, zwrot kosztów utraconych dokumentów i kart. Bezpłatne jest również ubezpieczenie związane z kartą Visa Business. Pod tym względem karty płatnicze przypominają karty wydawane dla klientów indywidualnych. Mają zbliżony pakiet ubezpieczeń, zwykle z poszerzonymi opcjami przydającymi się szczególnie podczas podróży.

Ubezpieczenia to w tej chwili standard dla firmowych kart płatniczych. Pakiety ubezpieczeniowe mniej lub bardziej rozbudowane mają w swojej ofercie wszystkie duże banki wydające takie karty. Oczywiście, ich zakres różni się w zależności od typu karty: bardziej prestiżowe oferują dużo większą opiekę ubezpieczeniową. Bezpieczeństwo kart korporacyjnych jest wysokie, jednak należy pamiętać, że przestępstwa są w Polsce zjawiskiem coraz częstszym.

REKLAMA

Najliczniej występującymi przestępstwami są transakcje kartami skradzionymi, zagubionymi i fałszerstwa kart. Mimo podobnego udziału liczby przestępstw z użyciem kart sfałszowanych i zagubionych, wartość transakcji kartami sfałszowanymi była dwa razy większa niż zagubionymi. Przyczyną tego jest fakt, że przeważająca większość używanych w Polsce kart to karty z paskiem magnetycznym.

Aby zapobiec fałszerstwom, wystawcy kart starają się upowszechnić mało popularne u nas karty z mikroprocesorem, których sfałszowanie jest znacznie trudniejsze. Karty tego typu są bardziej upowszechnione w krajach Europy Zachodniej. Aby przekonać klientów do częstszego korzystania z kart z chipem, potrzebna jest w Polsce większa ilość terminali płatniczych przystosowanych do tego typu płatności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj oferty banków

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA