REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładanie firmy przez Internet w 2022 r. – kreator wniosków na biznes.gov.pl

Tomasz Król
prawnik - prawo pracy, cywilne, gospodarcze, administracyjne, podatki, ubezpieczenia społeczne, sektor publiczny
Jak założyć firmę przez Internet na Biznes.gov.pl?
Jak założyć firmę przez Internet na Biznes.gov.pl?
Media

REKLAMA

REKLAMA

W 2022 r. zakładasz firmę przez Internet przez Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl. Konto Przedsiębiorcy zastąpiło konto użytkownika ceidg.gov.pl. Zakładanie firmy online jest dużo prostsze niż w poprzednich latach.

W  2022 r. nie zarejestrujesz już firmy przez Internet korzystając z CEIDG i formularzy zgłoszeniowych CEIDG

REKLAMA

REKLAMA

Od 13 grudnia 2021 roku wnioski do CEIDG można składać tylko w e-usługach CEIDG na Biznes.gov.pl. Elektroniczny formularz CEIDG-1 nie jest już dostępny.

Zakładanie firmy online - spis treści

Dzięki kreatorowi biznes.gov.pl:

1) założysz firmę przez Internet;

REKLAMA

2) zgłosisz się do ZUS I NFZ;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3) wybierzesz zasady ogólne w podatku PIT, ryczałt albo podatek liniowy;

4) zawiesisz firmę on-line.

Artykuł pokaże Ci jak to zrobić.

Zakładanie firmy przez Internet – szybciej, niż myślisz

Procedurę rejestracji firmy przez Internet załatwisz w kwadrans dzięki posiadaniu Konta Przedsiębiorcy.

Co załatwisz w Koncie Przedsiębiorcy?:

  • pobierzesz zaświadczenia o wpisie do CEIDG i sprawdzisz swój wpis
  • złożysz wniosek o wpis do CEIDG
  • zmienisz dane firmy w rejestrze
  • zawiesisz, wznowisz albo zamkniesz firmę
  • dopiszesz pełnomocnika albo prokurenta do CEIDG i zarządzisz pełnomocnictwami
  • zrealizujesz wiele spraw urzędowych, sprawdzisz wysłane wnioski oraz odpowiedzi z urzędów – informacje o załatwieniu sprawy lub powiadomienia o błędach we wnioskach.

Wiedza na start

Ważne informacje

Wniosek o rejestrację działalności gospodarczej w CEIDG utworzysz w kreatorze podzielonym na kroki, który zawiera opcje do wyboru i pola do wypełnienia danymi. Dane obowiązkowe są oznaczone znakiem *. Przed wysłaniem wniosku możesz sprawdzić utworzony dokument.

Na podstawie wniosku:

  • uzyskasz wpis do rejestru CEIDG jako przedsiębiorca
  • dostaniesz identyfikatory NIP i REGON
  • zostaniesz zarejestrowany jako płatnik składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

Dodatkowo kreator umożliwi ci:

  • złożenie do urzędu skarbowego oświadczenia o formie opłacania podatku dochodowego oraz złożenie zgłoszenia rejestracyjnego albo aktualizacyjnego do VAT
  • zgłoszenie do ubezpieczenia w ZUS.

Jeśli wysłany i podpisany elektronicznie wniosek zostanie przyjęty przez CEIDG, otrzymasz e-mail z urzędowym potwierdzeniem.

Jeśli wyślesz wniosek bez podpisu elektronicznego, to kod do podpisania wniosku w urzędzie otrzymasz na adres e-mail po poprawnej weryfikacji wniosku. Z tym kodem i dokumentem tożsamości w ciągu 7 dni udaj się do urzędu miasta lub gminy.

Aby zarejestrować działalność nie możesz mieć zakazu całkowitego wykonywania działalności gospodarczej oraz musisz posiadać tytuł prawny do wszystkich nieruchomości, których adresy wpiszesz do CEIDG.

Złożenie wniosku o wpis do CEIDG i wszystkie zmiany we wpisie są bezpłatne.

Jak założyć firmę przez Internet na Biznes.gov.pl?

W 2022 r. rejestracja firmy przez Internet odbywa się za pomocą kreatora działalności gospodarczej na biznes.gov.pl. Znajduje się pod tym linkiem:

Pierwszym krokiem w zakładaniu firmy online jest zalogowanie się do systemu

Jeśli to twoje pierwsze logowanie system przeprowadzi cię przez proces rejestracji.


 

Media


 

Z zakładki „Moja firma” przejdziesz do e-usług CEIDG, które umożliwią ci – rejestrację firmy w CEIDG, a potem zgłoszenie ewentualnych zmian we wpisie.

Jeżeli chcesz wpisać pełnomocnika lub prokurenta do CEIDG albo zarządzać już udzielonymi pełnomocnictwami, po zalogowaniu się do Konta Przedsiębiorcy, wybierz zakładkę „Pełnomocnicy”.

W efekcie logowania stworzysz Konto Przedsiębiorcy i będziesz mógł zarejestrować działalność gospodarczą. Kreator przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy pytając m.in. o:

  • dane osobowe,
  • adres dla firmy i datę rozpoczęcia działalności gospodarczej,
  • NIP (jeżeli już go posiadasz),
  • nazwę pełną i skróconą Twojej firmy,
  • rodzaj wybranej działalności (kreator pomoże wybrać PKD),
  • miejsce przechowywania dokumentacji księgowej,
  • czy będziesz podatnikiem VAT.


 

Media

Jak wynika z powyższego komunikatu kreator umożliwi Ci np. rejestrację w ZUS oraz wybór ulg związanych z nowymi firmami takimi jak "ZUS na Start":


 

Media

Media


 

Media


 

Możesz też wybrać formę opodatkowania:

Media


 

Media


 

Musisz złożyć oświadczenie, że nie masz zakazu prowadzenie działalności gospodarczej

Media


 

Wysłanie wniosku

Po wprowadzeniu wszystkich informacji wymaganych przez kreator pozostanie Ci tylko wysłać wniosek:
 

Media

Wniosek podpiszesz:

  • Profilem Zaufanym
  • podpisem kwalifikowanym
  • osobiście lub przez pełnomocnika w urzędzie.


 

Media


 

Zawieszenie działalności przy rejestracji firmy przez Internet w 2022 r.

WAŻNE!  Już rejestrując działalność gospodarczą możesz ją zawiesić:


 

Media


 

Zakładanie firmy przez Internet w 2022 r. - Konto Przedsiębiorcy

Jako zalogowany użytkownik Biznes.gov.pl nie musisz za każdym razem wprowadzać swoich danych do elektronicznych usług. Pola z danymi zapisanymi w systemie są wypełniane automatycznie.

Konto Przedsiębiorcy to także twoje archiwum - w uporządkowany sposób prezentuje aktualne i historyczne sprawy i wnioski wraz z odpowiedziami urzędów.

Co ważne, lista dostępnych możliwości i ułatwień będzie się stopniowo zwiększać. Docelowo w Koncie Przedsiębiorcy znajdziesz listę sugerowanych spraw, które powinieneś załatwić w najbliższym czasie. System przypomni ci o zbliżających się terminach, tak byś nie przeoczył żadnej ważnej daty związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz zawiadomi o sprawach mających wpływ na twoją firmę i najważniejszych zmianach prawnych.

W Koncie Przedsiębiorcy znajdziesz również twoją skrzynkę do doręczeń elektronicznych. Poprzez Konto przejdziesz do innych systemów administracji, bezpośrednio do zakładek przeznaczonych dla ciebie lub twojej firmy.

Zarejestrowany użytkownik Biznes.gov.pl odbierze w Koncie Przedsiębiorcy między innymi:

Załatwi również sprawy przed Urzędem Ochrony Danych OsobowychGeneralną Inspekcją Transportu DrogowegoPaństwową Inspekcją Pracy i wieloma innymi instytucjami.

Tomasz Król, prawnik - prawo sektora publicznego, podatki

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA