REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Segment mieszkań popularnych – mieszkania dla każdego?

Emmerson Nieruchomości
Emmerson Twój Partner w Nieruchomościach.
Rynek nieruchomości.
Rynek nieruchomości.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Mieszkania w segmencie popularnym mają na celu zaspokoić potrzeby mieszkaniowe nabywców, a ich parametry są pochodną wymogów wynikających z przepisów. Nie dodadzą prestiżu mieszkańcom, nie zapewnią pozytywnych doznań estetycznych związanych z bryłą architektoniczną i standardem wykończenia części wspólnych. Ze względu na fakt, iż mają być dostępne dla masowego klienta lokalizacja zwykle ustępuje miejsca cenie.

REKLAMA

Jedynie w stolicy luksusowe apartamenty i mieszkania o podwyższonym standardzie stanowią istotną część rynku. Na pozostałych rynkach zdecydowanie dominują typowe mieszkania. W końcówce bieżącego roku segment popularny odczuwa pozytywny impuls związany z ostatnimi tygodniami funkcjonowania programu Rodzina na swoim. O tym jak mocny jest ten wpływ na poszczególnych rynkach decyduje relacja limitów cenowych ustalonych w programie do obowiązujących poziomów cenowych. O ile w wypadku Krakowa będzie on dotyczył jedynie najtańszej części segmentu popularnego, o tyle już np. we Wrocławiu i Gdańsku obejmie niebagatelną część całego rynku.

REKLAMA

Przyszłość segmentu popularnego w nadchodzących miesiącach to walka o klienta dysponującego ograniczonymi możliwościami finansowymi. Z uwagi na wciąż duże zapotrzebowanie na pierwsze, własne lokum oraz niekorzystną relację zarobków do ceny mkw. segment mieszkań popularnych zachowa dominującą pozycję. Tym bardziej, że właśnie na nim chcą się jeszcze mocniej skoncentrować w najbliższym czasie najwięksi gracze. W obecnej sytuacji rynkowej oznacza on bowiem jedyną możliwość szybkiej sprzedaży mieszkań.

Zobacz: Czy pośrednie inwestycje w nieruchomości są opłacalne?

Budowa typowych mieszkań nie oznacza, iż deweloper nie mógłby wyróżnić swojej oferty na tle konkurencji. Cena, mimo iż w wielu wypadkach kluczowa, nie jest bowiem jedynym wyznacznikiem, którym kierują się kupujący mieszkania. Z uwagi na fakt, iż tego rodzaju inwestycje często realizowane są jako duże kompleksy mieszkaniowe deweloper teoretycznie ma duże pole popisu, jeśli chodzi o całościowe zagospodarowanie terenu. Praktyka jednak pokazuje, iż wciąż niewielka część inwestorów przykłada do tego aspektu większą uwagę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Rynek nieruchomości

Emmerson S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA