REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego tylko 5% nabywców kupiłoby mieszkanie bez balkonu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Decydując się na kupno mieszkania bez balkonu, musimy liczyć się z tym, że w przyszłości możemy mieć problem ze zbyciem takiej nieruchomości.
Decydując się na kupno mieszkania bez balkonu, musimy liczyć się z tym, że w przyszłości możemy mieć problem ze zbyciem takiej nieruchomości.

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci policzyli, że mieszkanie bez balkonu kosztuje przeciętnie o 6% mniej. Taki zakup może więc stanowić sporą oszczędność. Dlaczego jednak 19 nabywców na 20 nie zdecydowałoby się na kupno mieszkania bez balkonu, loggii lub tarasu?

Nabywcy mieszkań, definiując swoje preferencje odnośnie poszukiwanego lokum, precyzują zazwyczaj wymaganą liczbę pokoi, cenę i lokalizację. W dalszej kolejności podają także wymagania wobec technologii budowy, wysokości bloku i obecności balkonu. Zgodnie z doświadczeniami doradców Home Broker aż dla 95% kupujących balkon jest czynnikiem niezbędnym, aby podjęta została pozytywna decyzja o wyborze danego „M”. - Przestrzeń taka pełni bardzo wiele funkcji, a przede wszystkim może być namiastką ogrodu – miejscem wypoczynku po intensywnym dniu pracy – tłumaczy Małgorzata Ostrowska, dyrektor ds. sprzedaży J.W. Construction Holding.

REKLAMA

Deweloperzy inwestują w balkony

Ma to odzwierciedlenie w ofercie deweloperów. W przebadanych przez ekspertów inwestycjach średnio 95% z budowanych lokali ma balkon, loggię lub taras. Z tej ogólnej reguły mogą wymykać się projekty, położone na obszarach o bardzo zwartej zabudowie - Brak balkonu jest dopuszczalny w budynkach w centrum miast – mówi Wojciech Popowski, wiceprezes zarządu Investment Development Association. Pod względem obecności balkonów preferencje popytu znajdują jednak idealne odzwierciedlenie w ofercie deweloperskiej. Warto też zauważyć, że w mieszkaniach bez balkonów często zastosowanie znajdują portfenetry, czyli okna balkonowe. - Przeważnie nie rekompensuje to jednak braku balkonu i na takie lokale trudniej znaleźć nabywcę – tłumaczy Bartosz Kowalczyk, doradca Home Broker z Lublina. Potwierdza to obserwacja procesu sprzedaży mieszkań w inwestycjach deweloperskich. - Zazwyczaj lokale bez balkonów zostają w ofercie deweloperów aż do końca – zauważa Monika Kieller – Borkowska, doradca Home Broker z Warszawy.

Przeczytaj również: Czy bank sfinansuje nieruchomość za granicą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Balkon podbija cenę nieruchomości

Nie oznacza to jednak, że lokal bez balkonu nie znajdzie nabywcy. Tego typu mieszkań szukają dwie główne grupy kupujących. Po pierwsze są to osoby, którym przede wszystkim zależy na cenie nieruchomości. - Szczególnie dotyczy to osób młodych, traktujących pierwsze „M” jako rozwiązanie przejściowe – tłumaczy Adam Kwiatkowski, doradca Home Broker z Koszalina. Eksperci szacują, że przeciętny lokal bez balkonu jest o 6% tańszy niż ten z balkonem. W przypadku nieruchomości wartej 300 tys. zł różnica wynosi więc około 18 tys. zł.

Polecamy serwis: Lokaty

Kolejną grupą są nabywcy lokali na wynajem. - Dla osób, zainteresowanych kupnem mieszkania w celach inwestycyjnych, obecność balkonu jest kwestią drugorzędną. Większe znaczenie ma dla nich niższa cena i uniwersalne atuty lokalu, takie jak atrakcyjna lokalizacja czy maksymalne wykorzystanie powierzchni – zauważa Katarzyna Rauber, dyrektor sprzedaży i marketingu w Bouygues Immobilier Polska. Powód jest prosty – brak balkonu w znacznie mniejszym stopniu wpływa na atrakcyjność i cenę mieszkania, przeznaczonego na wynajem niż na sprzedaż. Dzięki temu rentowność inwestycji może być wyższa. Potwierdza to Dawid Płociński, doradca Home Broker z Bydgoszczy, który przestrzega, że mieszkanie bez balkonu trudniej jest sprzedać potem na rynku wtórnym.

Taras przeważnie na skrajnych piętrach

Spośród balkonu, loggii i tarasu wybór potencjalnego nabywcy najczęściej padłby na ten ostatni. Problem w tym, że tarasy najczęściej dostępne są w przypadku relatywnie drogich mieszkań, położonych na najwyższych piętrach budynku. W przypadku tarasów na parterach pojawia się inny problem – nieatrakcyjne położenie na najniższej kondygnacji budynku. Deweloperzy stawiają więc najczęściej na balkony i loggie, co w ramach możliwości finansowych nabywców w dużym stopniu spotyka się z ich preferencjami.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA