REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak deweloperzy nęcą klientów

Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z poprawą koniunktury na rynku mieszkaniowym, maleje liczba promocji przy zakupie nieruchomości. Mieszkania sprzedają się coraz lepiej, cały czas w ofertach deweloperów można znaleźć dodany samochód za złotówkę lub komórkę lokatorską gratis.

Od połowy zeszłego roku Home Broker obserwuje wzrost liczby transakcji na rynku pierwotnym. W drugim półroczu 2009 roku deweloperzy sprzedali o blisko połowę więcej mieszkań, niż w pierwszym . - W związku ze wzrostem sprzedaży, deweloperzy coraz rzadziej stosują dodatkowe promocje, takie jak: duże rabaty, darmowe miejsca postojowe, komórki lokatorskie, darmowe wykończenie lokalu czy samochody w prezencie – ocenia Rafał Liponoga, członek zarządu Home Broker, odpowiedzialny za współpracę z deweloperami. - Jeszcze rok temu w przypadku co trzeciej inwestycji deweloperzy oferowali klientom bonus. Teraz dodatkowe zachęty zdarzają się tylko w przypadku 5-10% inwestycji, chociaż w skali całego kraju przykładów można znaleźć sporo – dodaje.

REKLAMA

Negocjujesz cenę – dostaniesz 10% upustu

Home Broker sprawdził, jakie środki wspierające sprzedaż są stosowane obecnie przez deweloperów. Najprostszym i powszechnie stosowanym sposobem na sprzedaż lokali w dalszym ciągu są rabaty. W większości przypadków deweloperzy udzielają drobnych, kilkuprocentowych rabatów, które kalkulowane są w założeniach finansowych projektu. – Wyjątkowo dużych, standardowo 10-proc. upustów udziela w jeden ze swoich warszawskich inwestycji hiszpański deweloper Sando. – mówi Włodzimierz Wielogórski, specjalista ds. rynku pierwotnego Home Broker. Dodaje, że dzięki takim zachętom sprzedaż mieszkań idzie bardzo sprawnie.

Zamiast rabatu wysoki standard

Nie wszyscy deweloperzy są skłonni w ten sposób wspierać sprzedaż. – Francuski deweloper Bouygues Immobilier budujący w stolicy rzadko zgadza się i to jedynie na kosmetyczne zmiany cen – dodaje Włodzimierz Wielogórski. Nie oznacza to jednak, że nie zabiega o klientów. Firma dostosowała w kryzysie ofertę do nowych wymagań klientów i proponuje niskie ceny połączone z wysoką jakością, co skutkuje dobrymi wynikami sprzedaży. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też serwis: Nieruchomości

Komórka lokatorska lub miejsce postojowe gratis

REKLAMA

W dalszym ciągu można się także spotkać z oferowaniem na atrakcyjnych warunkach dodatkowych pomieszczeń przynależnych. - Deweloper PBR Wyrzysk, budujący mieszkania w Bydgoszczy, Pile i Poznaniu oferuje gratis komórki lokatorskie albo pozwala na zakup miejsca postojowego na raty – mówi Dawid Płociński, doradca Home Broker z Bydgoszczy.

Podobnie sytuacja wygląda w Szczecinie, gdzie w dalszym ciągu często można dostać pomieszczenie przynależne za złotówkę. – Nawet jeżeli deweloper nie oferuje komórki czy garażu w cenie mieszkania, to proponuje analogiczny upust w cenie lokali - mówi Magdalena Rudzińska, doradca Home Broker ze Szczecina.

Wykończenie mieszkania na atrakcyjnych warunkach

Innym sposobem na przyciągniecie klientów jest oferowanie pakietów wykończeniowych. – W Poznaniu, oprócz miejsca postojowego gratis, deweloper PWD Jeżycka oferuje wykończenie mieszkania „pod klucz”. Cena obejmuje: drzwi wewnętrzne, podłogi, ściany, łazienki, rolety. Za metr wykończonego mieszkania należy zapłacić od 6300 do 7200 zł – mówi Łukasz Gralak, doradca Home Broker z Poznania.

Do końca kwietnia można także skorzystać z promocji oferowanej przez firmę Ronson. W jednej z inwestycji na warszawskim Ursynowie klient dostanie voucher na wykończenie kuchni o wartości 25 tys. złotych przy zakupie dwupokojowego mieszkania. W przypadku mieszkania trzypokojowego wartość vouchera jest o 10 tys. złotych wyższa.

Samochód do wygrania lub jako bonus

REKLAMA

Zanikającą promocją wśród deweloperów jest obecnie oferowanie samochodu do nabywanego mieszkania lub domu. Taka ofertę utrzymał jednak na deweloper Tom-Bud (Łódź). Oferuje możliwość zakupu samochodu Fiat Grande Punto za przysłowiową złotówkę, w przypadku nabycia domu o wartości około 650 tys. zł.

Obecnie częstsze są promocje w formie loterii – szczególnie dzieje się tak w przypadku tańszych mieszkań. - Deweloper Wikana S.A. przewidział dla klientów, którzy kupią mieszkania w inwestycji w Łańcucie, loterię gdzie główną nagrodą jest Peugeot 107 - mówi Artur Lepiarz, doradca Home Broker z Lublina.

Podobna promocja oferowana jest przez dewelopera ARKON z Bielska – Białej. Dla osób, które kupią do końca kwietnia mieszkanie w inwestycji Złote Wzgórza, przewidziana została loteria. Główną nagrodą jest Fiat 500 montowany w pobliskiej fabryce.

Niecodzienne promocje

Zdarzają się także i niecodzienne formy wsparcia sprzedaży. Na przykład J.W. Construction wprowadził możliwość najmu lokalu przed jego zakupem. Gdy najemca zdecyduje się na zakup mieszkania w inwestycji, część wpłaconego czynszu zostanie zaliczona na poczet ceny mieszkania.

Zobacz też serwis: Najem

Jak pokazuje praktyka ciekawe promocje nie są jedynie domeną firm z największych miast. - Deweloper z Gliwic, który wybudował niewielkie osiedle mieszkaniowe, oferuje jedno z mieszkań na tym osiedlu z gratisowym ogródkiem o powierzchni 100 m kw. Promocja ma zachęcić do zakupu mieszkań na parterze– informuje Paulina Małek, doradca Home Broker z Katowic.

Ostatnio modne staje się także pokrywanie kilku pierwszych rat kredytu hipotecznego przez dewelopera. – Dzieje się tak często w przypadku, gdy deweloper pośredniczy w procesie kredytowym – mówi Paweł Chaberski, doradca Home Broker z Wrocławia.

Nawet w szczytowym momencie stosowania promocji przez deweloperów daleko było do sytuacji na zagranicznych rynkach. - Przykładem może być Arabia Saudyjska, gdzie nabywca apartamentu lub mieszkania ma możliwość otrzymania samochodu wysokiej klasy, czy też wzięcia udziału w loterii w której nagrodą główną jest bezludna wyspa – mówi Damian Maślanka, doradca Home Broker z Krakowa.

W Toruniu deweloperzy nie kuszą masowo klientów

W Toruniu, chociaż promocje są generalnie rzadkością, zdarzają się wyjątki. - Deweloper GM Dom zapewnia klientowi płatność taksy notarialnej przy zakupie do końca kwietnia br. – mówi Karolina Rutkowska, doradca Home Broker z Torunia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

REKLAMA

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

Aż 25 proc. mężczyzn i jedynie 3 proc. kobiet chciałoby prowadzić firmę w branży IT

Aż 44 proc. polskich przedsiębiorczyń korzysta lub chce zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji – AI w codziennej pracy. Generalnie jednak do prowadzenia firm w branży IT jest chętnych zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn.

Zgodność z prawem i standardami. Przykłady dobrych praktyk w compliance

Compliance stało się nieodłącznym elementem zarządzania każdą odpowiedzialną organizacją. Choć pojęcie to bywa różnie używane, jego istota jest jasna: chodzi o zapewnienie, że firma działa zgodnie z przepisami prawa, regulacjami branżowymi oraz wewnętrznymi zasadami i procedurami. Compliance jest więc fundamentem odpowiedzialności prawnej i etycznej w biznesie, ale jego zastosowanie może się różnić w zależności od branży, regionu, a także charakteru działalności firmy.

REKLAMA

Dwa ważne terminy dla przedsiębiorców. Z czym księgowi muszą zdążyć przed końcem stycznia

Najbliższe tygodnie nie dadzą księgowym wytchnienia - terminy. Maraton obowiązków rozliczeniowych za 2024 rok rozpoczyna wystawienie formularzy PIT-11. Są sporym wyzwaniem zarówno dla księgowych, jak i płatników – zawierają szereg danych dochodowych istotnych dla prawidłowego rozliczenia podatników, a jednocześnie czas na ich wystawienie jest bardzo krótki.

Pozytywne oceny na Facebooku oraz opinie influencerów znacząco zwiększają sprzedaż

Social media odgrywają coraz większą rolę w skutecznym marketingu. Choć niemal trzy czwarte Polaków nie kupuje bezpośrednio na tych platformach, to polecenia znajomych, influencerów i testerów odgrywają coraz większą rolę przy decyzjach zakupowych.

REKLAMA