REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak deweloperzy nęcą klientów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z poprawą koniunktury na rynku mieszkaniowym, maleje liczba promocji przy zakupie nieruchomości. Mieszkania sprzedają się coraz lepiej, cały czas w ofertach deweloperów można znaleźć dodany samochód za złotówkę lub komórkę lokatorską gratis.

Od połowy zeszłego roku Home Broker obserwuje wzrost liczby transakcji na rynku pierwotnym. W drugim półroczu 2009 roku deweloperzy sprzedali o blisko połowę więcej mieszkań, niż w pierwszym . - W związku ze wzrostem sprzedaży, deweloperzy coraz rzadziej stosują dodatkowe promocje, takie jak: duże rabaty, darmowe miejsca postojowe, komórki lokatorskie, darmowe wykończenie lokalu czy samochody w prezencie – ocenia Rafał Liponoga, członek zarządu Home Broker, odpowiedzialny za współpracę z deweloperami. - Jeszcze rok temu w przypadku co trzeciej inwestycji deweloperzy oferowali klientom bonus. Teraz dodatkowe zachęty zdarzają się tylko w przypadku 5-10% inwestycji, chociaż w skali całego kraju przykładów można znaleźć sporo – dodaje.

REKLAMA

Negocjujesz cenę – dostaniesz 10% upustu

Home Broker sprawdził, jakie środki wspierające sprzedaż są stosowane obecnie przez deweloperów. Najprostszym i powszechnie stosowanym sposobem na sprzedaż lokali w dalszym ciągu są rabaty. W większości przypadków deweloperzy udzielają drobnych, kilkuprocentowych rabatów, które kalkulowane są w założeniach finansowych projektu. – Wyjątkowo dużych, standardowo 10-proc. upustów udziela w jeden ze swoich warszawskich inwestycji hiszpański deweloper Sando. – mówi Włodzimierz Wielogórski, specjalista ds. rynku pierwotnego Home Broker. Dodaje, że dzięki takim zachętom sprzedaż mieszkań idzie bardzo sprawnie.

Zamiast rabatu wysoki standard

Nie wszyscy deweloperzy są skłonni w ten sposób wspierać sprzedaż. – Francuski deweloper Bouygues Immobilier budujący w stolicy rzadko zgadza się i to jedynie na kosmetyczne zmiany cen – dodaje Włodzimierz Wielogórski. Nie oznacza to jednak, że nie zabiega o klientów. Firma dostosowała w kryzysie ofertę do nowych wymagań klientów i proponuje niskie ceny połączone z wysoką jakością, co skutkuje dobrymi wynikami sprzedaży. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też serwis: Nieruchomości

Komórka lokatorska lub miejsce postojowe gratis

REKLAMA

W dalszym ciągu można się także spotkać z oferowaniem na atrakcyjnych warunkach dodatkowych pomieszczeń przynależnych. - Deweloper PBR Wyrzysk, budujący mieszkania w Bydgoszczy, Pile i Poznaniu oferuje gratis komórki lokatorskie albo pozwala na zakup miejsca postojowego na raty – mówi Dawid Płociński, doradca Home Broker z Bydgoszczy.

Podobnie sytuacja wygląda w Szczecinie, gdzie w dalszym ciągu często można dostać pomieszczenie przynależne za złotówkę. – Nawet jeżeli deweloper nie oferuje komórki czy garażu w cenie mieszkania, to proponuje analogiczny upust w cenie lokali - mówi Magdalena Rudzińska, doradca Home Broker ze Szczecina.

Wykończenie mieszkania na atrakcyjnych warunkach

Innym sposobem na przyciągniecie klientów jest oferowanie pakietów wykończeniowych. – W Poznaniu, oprócz miejsca postojowego gratis, deweloper PWD Jeżycka oferuje wykończenie mieszkania „pod klucz”. Cena obejmuje: drzwi wewnętrzne, podłogi, ściany, łazienki, rolety. Za metr wykończonego mieszkania należy zapłacić od 6300 do 7200 zł – mówi Łukasz Gralak, doradca Home Broker z Poznania.

Do końca kwietnia można także skorzystać z promocji oferowanej przez firmę Ronson. W jednej z inwestycji na warszawskim Ursynowie klient dostanie voucher na wykończenie kuchni o wartości 25 tys. złotych przy zakupie dwupokojowego mieszkania. W przypadku mieszkania trzypokojowego wartość vouchera jest o 10 tys. złotych wyższa.

Samochód do wygrania lub jako bonus

REKLAMA

Zanikającą promocją wśród deweloperów jest obecnie oferowanie samochodu do nabywanego mieszkania lub domu. Taka ofertę utrzymał jednak na deweloper Tom-Bud (Łódź). Oferuje możliwość zakupu samochodu Fiat Grande Punto za przysłowiową złotówkę, w przypadku nabycia domu o wartości około 650 tys. zł.

Obecnie częstsze są promocje w formie loterii – szczególnie dzieje się tak w przypadku tańszych mieszkań. - Deweloper Wikana S.A. przewidział dla klientów, którzy kupią mieszkania w inwestycji w Łańcucie, loterię gdzie główną nagrodą jest Peugeot 107 - mówi Artur Lepiarz, doradca Home Broker z Lublina.

Podobna promocja oferowana jest przez dewelopera ARKON z Bielska – Białej. Dla osób, które kupią do końca kwietnia mieszkanie w inwestycji Złote Wzgórza, przewidziana została loteria. Główną nagrodą jest Fiat 500 montowany w pobliskiej fabryce.

Niecodzienne promocje

Zdarzają się także i niecodzienne formy wsparcia sprzedaży. Na przykład J.W. Construction wprowadził możliwość najmu lokalu przed jego zakupem. Gdy najemca zdecyduje się na zakup mieszkania w inwestycji, część wpłaconego czynszu zostanie zaliczona na poczet ceny mieszkania.

Zobacz też serwis: Najem

Jak pokazuje praktyka ciekawe promocje nie są jedynie domeną firm z największych miast. - Deweloper z Gliwic, który wybudował niewielkie osiedle mieszkaniowe, oferuje jedno z mieszkań na tym osiedlu z gratisowym ogródkiem o powierzchni 100 m kw. Promocja ma zachęcić do zakupu mieszkań na parterze– informuje Paulina Małek, doradca Home Broker z Katowic.

Ostatnio modne staje się także pokrywanie kilku pierwszych rat kredytu hipotecznego przez dewelopera. – Dzieje się tak często w przypadku, gdy deweloper pośredniczy w procesie kredytowym – mówi Paweł Chaberski, doradca Home Broker z Wrocławia.

Nawet w szczytowym momencie stosowania promocji przez deweloperów daleko było do sytuacji na zagranicznych rynkach. - Przykładem może być Arabia Saudyjska, gdzie nabywca apartamentu lub mieszkania ma możliwość otrzymania samochodu wysokiej klasy, czy też wzięcia udziału w loterii w której nagrodą główną jest bezludna wyspa – mówi Damian Maślanka, doradca Home Broker z Krakowa.

W Toruniu deweloperzy nie kuszą masowo klientów

W Toruniu, chociaż promocje są generalnie rzadkością, zdarzają się wyjątki. - Deweloper GM Dom zapewnia klientowi płatność taksy notarialnej przy zakupie do końca kwietnia br. – mówi Karolina Rutkowska, doradca Home Broker z Torunia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur [KOMENTARZ]

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT), nawet najmniejsze firmy i wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur - podkreśla Monika Piątkowska, doradca podatkowy e-pity.pl i fillup.pl.

Boom na wynajem aut i rosnące zobowiązania firm

Wakacje pełne przygód? Kamper. Krótka wycieczka? Auto na godziny. Dojazd z dworca? Samochód na minuty. Wynajem pojazdów w Polsce rośnie, także w firmach. Jednak branża ma problemy – długi firm wynajmujących sięgają 251 mln zł i nadal rosną.

System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

REKLAMA

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA