REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak deweloperzy nęcą klientów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z poprawą koniunktury na rynku mieszkaniowym, maleje liczba promocji przy zakupie nieruchomości. Mieszkania sprzedają się coraz lepiej, cały czas w ofertach deweloperów można znaleźć dodany samochód za złotówkę lub komórkę lokatorską gratis.

Od połowy zeszłego roku Home Broker obserwuje wzrost liczby transakcji na rynku pierwotnym. W drugim półroczu 2009 roku deweloperzy sprzedali o blisko połowę więcej mieszkań, niż w pierwszym . - W związku ze wzrostem sprzedaży, deweloperzy coraz rzadziej stosują dodatkowe promocje, takie jak: duże rabaty, darmowe miejsca postojowe, komórki lokatorskie, darmowe wykończenie lokalu czy samochody w prezencie – ocenia Rafał Liponoga, członek zarządu Home Broker, odpowiedzialny za współpracę z deweloperami. - Jeszcze rok temu w przypadku co trzeciej inwestycji deweloperzy oferowali klientom bonus. Teraz dodatkowe zachęty zdarzają się tylko w przypadku 5-10% inwestycji, chociaż w skali całego kraju przykładów można znaleźć sporo – dodaje.

REKLAMA

Negocjujesz cenę – dostaniesz 10% upustu

Home Broker sprawdził, jakie środki wspierające sprzedaż są stosowane obecnie przez deweloperów. Najprostszym i powszechnie stosowanym sposobem na sprzedaż lokali w dalszym ciągu są rabaty. W większości przypadków deweloperzy udzielają drobnych, kilkuprocentowych rabatów, które kalkulowane są w założeniach finansowych projektu. – Wyjątkowo dużych, standardowo 10-proc. upustów udziela w jeden ze swoich warszawskich inwestycji hiszpański deweloper Sando. – mówi Włodzimierz Wielogórski, specjalista ds. rynku pierwotnego Home Broker. Dodaje, że dzięki takim zachętom sprzedaż mieszkań idzie bardzo sprawnie.

Zamiast rabatu wysoki standard

Nie wszyscy deweloperzy są skłonni w ten sposób wspierać sprzedaż. – Francuski deweloper Bouygues Immobilier budujący w stolicy rzadko zgadza się i to jedynie na kosmetyczne zmiany cen – dodaje Włodzimierz Wielogórski. Nie oznacza to jednak, że nie zabiega o klientów. Firma dostosowała w kryzysie ofertę do nowych wymagań klientów i proponuje niskie ceny połączone z wysoką jakością, co skutkuje dobrymi wynikami sprzedaży. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też serwis: Nieruchomości

Komórka lokatorska lub miejsce postojowe gratis

REKLAMA

W dalszym ciągu można się także spotkać z oferowaniem na atrakcyjnych warunkach dodatkowych pomieszczeń przynależnych. - Deweloper PBR Wyrzysk, budujący mieszkania w Bydgoszczy, Pile i Poznaniu oferuje gratis komórki lokatorskie albo pozwala na zakup miejsca postojowego na raty – mówi Dawid Płociński, doradca Home Broker z Bydgoszczy.

Podobnie sytuacja wygląda w Szczecinie, gdzie w dalszym ciągu często można dostać pomieszczenie przynależne za złotówkę. – Nawet jeżeli deweloper nie oferuje komórki czy garażu w cenie mieszkania, to proponuje analogiczny upust w cenie lokali - mówi Magdalena Rudzińska, doradca Home Broker ze Szczecina.

Wykończenie mieszkania na atrakcyjnych warunkach

Innym sposobem na przyciągniecie klientów jest oferowanie pakietów wykończeniowych. – W Poznaniu, oprócz miejsca postojowego gratis, deweloper PWD Jeżycka oferuje wykończenie mieszkania „pod klucz”. Cena obejmuje: drzwi wewnętrzne, podłogi, ściany, łazienki, rolety. Za metr wykończonego mieszkania należy zapłacić od 6300 do 7200 zł – mówi Łukasz Gralak, doradca Home Broker z Poznania.

Do końca kwietnia można także skorzystać z promocji oferowanej przez firmę Ronson. W jednej z inwestycji na warszawskim Ursynowie klient dostanie voucher na wykończenie kuchni o wartości 25 tys. złotych przy zakupie dwupokojowego mieszkania. W przypadku mieszkania trzypokojowego wartość vouchera jest o 10 tys. złotych wyższa.

Samochód do wygrania lub jako bonus

REKLAMA

Zanikającą promocją wśród deweloperów jest obecnie oferowanie samochodu do nabywanego mieszkania lub domu. Taka ofertę utrzymał jednak na deweloper Tom-Bud (Łódź). Oferuje możliwość zakupu samochodu Fiat Grande Punto za przysłowiową złotówkę, w przypadku nabycia domu o wartości około 650 tys. zł.

Obecnie częstsze są promocje w formie loterii – szczególnie dzieje się tak w przypadku tańszych mieszkań. - Deweloper Wikana S.A. przewidział dla klientów, którzy kupią mieszkania w inwestycji w Łańcucie, loterię gdzie główną nagrodą jest Peugeot 107 - mówi Artur Lepiarz, doradca Home Broker z Lublina.

Podobna promocja oferowana jest przez dewelopera ARKON z Bielska – Białej. Dla osób, które kupią do końca kwietnia mieszkanie w inwestycji Złote Wzgórza, przewidziana została loteria. Główną nagrodą jest Fiat 500 montowany w pobliskiej fabryce.

Niecodzienne promocje

Zdarzają się także i niecodzienne formy wsparcia sprzedaży. Na przykład J.W. Construction wprowadził możliwość najmu lokalu przed jego zakupem. Gdy najemca zdecyduje się na zakup mieszkania w inwestycji, część wpłaconego czynszu zostanie zaliczona na poczet ceny mieszkania.

Zobacz też serwis: Najem

Jak pokazuje praktyka ciekawe promocje nie są jedynie domeną firm z największych miast. - Deweloper z Gliwic, który wybudował niewielkie osiedle mieszkaniowe, oferuje jedno z mieszkań na tym osiedlu z gratisowym ogródkiem o powierzchni 100 m kw. Promocja ma zachęcić do zakupu mieszkań na parterze– informuje Paulina Małek, doradca Home Broker z Katowic.

Ostatnio modne staje się także pokrywanie kilku pierwszych rat kredytu hipotecznego przez dewelopera. – Dzieje się tak często w przypadku, gdy deweloper pośredniczy w procesie kredytowym – mówi Paweł Chaberski, doradca Home Broker z Wrocławia.

Nawet w szczytowym momencie stosowania promocji przez deweloperów daleko było do sytuacji na zagranicznych rynkach. - Przykładem może być Arabia Saudyjska, gdzie nabywca apartamentu lub mieszkania ma możliwość otrzymania samochodu wysokiej klasy, czy też wzięcia udziału w loterii w której nagrodą główną jest bezludna wyspa – mówi Damian Maślanka, doradca Home Broker z Krakowa.

W Toruniu deweloperzy nie kuszą masowo klientów

W Toruniu, chociaż promocje są generalnie rzadkością, zdarzają się wyjątki. - Deweloper GM Dom zapewnia klientowi płatność taksy notarialnej przy zakupie do końca kwietnia br. – mówi Karolina Rutkowska, doradca Home Broker z Torunia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA