REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim
3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy zamierzają ubiegać się o wsparcie finansowe swoich inwestycji ze środków unijnych powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego. Dotacja unijna może skutecznie zastąpić inne źródła finansowania inwestycji w przedsiębiorstwach.

O przyznanie dofinansowania unijnego można ubiegać się w ramach naborów wniosków o dofinansowanie. Informacje o naborach wniosków do danego działania znajdują się w harmonogramie ogłaszania konkursu dla RPO Województwa Łódzkiego. 

REKLAMA

Aktualny harmonogram składania wniosków o dofinansowanie w ramach działań Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego dostępny jest pod adresem strony internetowej: http://www.rpo.lodzkie.pl.

Zobacz także: 3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim - część I

REKLAMA

Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej bywa zadaniem czasochłonnym, często wymagającym poniesienia nakładów finansowych (w przypadku zlecenia pozyskania dotacji firmie zewnętrznej) lub zaangażowania własnych zasobów kadrowych. Jednakże możliwość uzyskania bezzwrotnej dotacji znacznie przewyższa koszty poniesione z tytułu przygotowania dokumentacji konkursowej. Warto również wykorzystać doświadczenia zdobyte przez innych przedsiębiorców w konkursach na wsparcie inwestycyjne, tak, aby nie powielać błędów popełnionych już przez innych. Pamiętajmy, że pula środków do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców jest ograniczona, natomiast konkurencja ogromna. 

Przedsiębiorcy, którzy otrzymali decyzję o przyznaniu dofinansowania w ramach III osi priorytetowej i podpisali już umowy o dofinansowanie projektów zwracają uwagę na następujące zagadnienia. Po pierwsze najważniejszy jest pomysł. Powinien on opierać się na realistycznych założeniach i być możliwy do wykonania. Jego realizacja powinna być również obsadzona w określonym terminie. Może się zdarzyć, że w regulaminie konkursu, znajdzie się wskazanie, iż projekt ma zostać zrealizowany np. do 2013 roku. Po drugie, w zależności od typu inwestycji powinniśmy starannie poszukać możliwości jej sfinansowania. W ramach innych działań/osi priorytetowych wspierane są bowiem inwestycji w zakresie odnawialnych źródeł energii, a w innych – w zakresie zakupu nowoczesnych urządzeń produkcyjnych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Zakładam firmę

Szczególnie pomocne w pozyskiwaniu informacji na temat możliwości dofinansowania naszego pomysłu na inwestycję będą dokumenty programowe, w tym „Szczegółowy opis osi priorytetowych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Dokument ten jest dostępny pod adresem http://www.rpo.lodzkie.pl

Przedsiębiorstwo jest zainteresowane pozyskaniem dotacji unijnej na bezpośrednie wsparcie inwestycyjne. Firma chciałaby ubiegać się o dofinansowanie projektu polegającego na zakupie innowacyjnej linii służącej do znakowania laserowego na różnych materiałach, zgodnie z dotychczasową działalnością przedsiębiorstwa (drukarnia). Taki projekt będzie mógł uzyskać dofinansowanie w ramach działania III.2 RPO Województwa Łódzkiego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA