REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie załączniki należy przedłożyć w ramach poddziałania 8 2.1 na Warmii i Mazurach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jakie załączniki należy przedłożyć w ramach poddziałania 8 2.1 na Warmii i Mazurach
Jakie załączniki należy przedłożyć w ramach poddziałania 8 2.1 na Warmii i Mazurach

REKLAMA

REKLAMA

Aplikowanie o środki unijne w ramach poddziałania 8 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego powoduje konieczność starannego przygotowania wniosku o dofinansowanie oraz załączników do wniosku.

W staraniu się o dofinansowanie praktycznych staży i szkoleń dla pracowników przedsiębiorstw w jednostkach naukowych i pracowników naukowych w przedsiębiorstwach konieczna jest znajomość podstawowych dokumentów określających zasady przygotowania dokumentów. Wniosek jak już wiemy z poprzedniej części artykułu jest wypełniany elektronicznie i dostarczany do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Marszałkowskiego w wersji papierowej i elektronicznej.

REKLAMA

REKLAMA

Musimy pamiętać, że sam wniosek o dofinansowanie to za mało, aby uzyskać dotację unijną. Na etapie aplikowania do wniosku należy załączyć wymagane w Regulaminie konkursu załączniki. Kompletność dokumentacji aplikacyjnej jest badana na etapie oceny formalnej wniosku. 

Polecamy serwis Umowy

Załączniki do wniosku o dofinansowanie

Załącznikami wymaganymi na etapie złożenia wniosku o dofinansowanie projektu są następujące dokumenty, określające sytuację finansową Wnioskodawcy oraz Partnerów (jeśli występują):
a) Dla wnioskodawców prowadzących działalność powyżej jednego roku:

REKLAMA

  • Sprawozdanie finansowe – bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatni rok obrotowy lub
  • Uproszczony bilans (w przypadku wnioskodawców nie sporządzających sprawozdania finansowego) za ostatni zamknięty rok obrotowy

b) Dla podmiotów prowadzących działalność poniżej jednego roku które nie dotychczas roku obrotowego

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Bilans otwarcia oraz wyciąg z rachunku bankowego (lub zamiast wyciągu bankowego inny dokument np. zaświadczenie z banku dotyczące historii rachunku bankowego) za ostatnie trzy miesiące poprzedzające miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie przedmiotowego projektu.

Przeczytaj także Dotacje na szkolenia oraz doradztwo w województwie dolnośląskim – działanie 8.1.1 POKL

W jaki sposób należy przedkładać załączniki do wniosku o dofinansowanie?

Załączniki do wniosku wnioskodawca przedkłada w dwóch egzemplarzach papierowych – po jednym egzemplarzu dla każdego wniosku o dofinansowanie realizacji projektu. Dokumenty określające sytuację finansową przedkładane są w oryginale i kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii wymaga pieczątki lub sformułowania „poświadczam za zgodność z oryginałem”, daty oraz podpisu osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu na każdej stronie dokumentu lub jedynie na pierwszej stronie ze wskazanie numerów poświadczanych stron. W ostatnim przypadku konieczne jest ponumerowanie wszystkich stron załącznika oraz parafowanie każdej ze stron kopii dokumentu przez osobę upoważnioną.

Fakt dołączenia do wniosku wymaganych załączników podlega weryfikacji na etapie oceny formalnej, zaś treść załączników na etapie oceny merytorycznej. Złożenie dodatkowych załączników – inne niż wskazane załączniki finansowe – nie będzie miało wpływu na ocenę wniosku.

Szczegółowe i obowiązujące informacje dotyczące zasad naboru projektów w ramach tego konkursu znajdują się na stronach internetowych http://efs.warmia.mazury.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA