REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rafał Piskorski: Leasing – co zmieni się w 2022 roku? [PODCAST]

Rafał Piskorski: Leasing – co zmieni się w 2022 roku? [PODCAST]
Rafał Piskorski: Leasing – co zmieni się w 2022 roku? [PODCAST]
RossandHelen
Yanosik

REKLAMA

REKLAMA

Jakie zmiany w leasingu wprowadza Polski Ład? Czego możemy spodziewać się po tym sektorze w roku 2022? Kto może skorzystać z programu "Mój elektryk"?

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2021 roku firmy z polskiego sektora leasingowego udzieliły finansowania o łącznej wartości ponad 68 miliardów złotych, przy wysokiej, ponad 40 procentowej dynamice rynku podaje Związek Polskiego Leasingu.

REKLAMA

Czy branża leasingowa wróciła już do wyników sprzed pandemii? Jakie zmiany w leasingu wprowadza Polski Ład? Czego możemy spodziewać się po tym sektorze w roku 2022?

Te kwestie, w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) wyjaśnia Rafał Piskorski, dyrektor generalny w BNP Paribas Leasing Solutions, wiceprzewodniczący Rady Związku Polskiego Leasingu.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie". Partnerem podcastu jest aplikacja upday.

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Jaki był rok 2021 dla polskiej branży leasingowej?

Podsumowując rok 2021, można powiedzieć, że był bardzo dobry, zarówno dla branży leasingowej, jak i dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców. Po roku 2020, czyli tzw. roku covidowym, zanotowaliśmy spektakularne wzrosty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To był rekordowy rok, jeśli chodzi o rozmiar rynku. Szacujemy, że w roku 2021 sfinansujemy jako branża ponad 85 miliardów złotych. Jest to spektakularny wzrost ponad 35 procent w stosunku do 2020 roku – wyjaśnia Rafał Piskorski.

Jakie zmiany w leasingu wprowadza Polski Ład?

REKLAMA

Zacznijmy od tego, że leasing jest szczegółowo uregulowany zarówno w przepisach prawa cywilnego, jak i podatkowego. Te regulacje są stabilne i obowiązują już od ponad 20 lat. Ta stabilność jest dla nas bardzo istotna – zarówno dla branży leasingowej, jak i przedsiębiorców.

Polski Ład będzie miał wpływ na pewne zmiany w 2022 roku. Odnoszę się tutaj do regulacji, w których zniesiono dotychczasowe uprawnienie, aby po upływie 6 miesięcy od wykupu przedmiotu leasingu do majątku prywatnego, przedmiot taki mógł być zbywany przez dotychczasowego korzystającego bez obciążeń podatkowych.

Od 1 stycznia 2022 roku, okres wymagany do uzyskania takiego uprawnienia, został wydłużony do 6 lat. To jest fundamentalna zmiana. W praktyce dotyczy to leasingu samochodów osobowych – tłumaczy Rafał Piskorski.

Jakie trendy, dotyczące leasingu, pojawią się w Polsce w 2022 roku?

Patrząc na rozwój branży leasingowej, widoczne są trendy związane ze zmianą w kierunku zeroemisyjności. Polska, podobnie jak inne kraje, zobowiązała się do redukcji gazów cieplarnianych.

Europejskie i amerykańskie instytucje finansowe również dołączyły do tego paktu. Oznacza to, że będziemy prowadzili działania, które będą wspierały transformację energetyczną naszych gospodarek.

W związku z tym, będziemy nakierunkowani na finansowanie aktywów, które wspierają taką transformację. Już dziś branża leasingowa bardzo śmiało finansuje instalacje fotowoltaiki. Zaczynamy też finansować ładowarki do samochodów elektrycznych. Rozważamy również finasowanie pomp ciepła czy magazynów energii, w szczególności instalacji przydomowych.

Oczywiście wkraczamy też w elektromobilność, którą promuje m.in. program "Mój elektryk" – wylicza Rafał Piskorski.

Rafał Piskorski – dyrektor generalny w BNP Paribas Leasing Solutions, wiceprzewodniczący Rady Związku Polskiego Leasingu. Związany z branżą leasingową od ponad 20 lat. Posiada duże doświadczenie m.in. w zarządzaniu ludźmi i ryzykiem, restrukturyzacji, łączeniu firm, rozwoju, a także wdrażaniu strategii biznesowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA