REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dodatkowy konkurs na dofinansowanie e-usług

Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Od 13 do 31 lipca 2009 r. przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dotacje na rozwój usług elektronicznych. Kolejna tura naboru odbędzie się od 28 września do 16 października 2009 r.

Wsparcie na e-usługi pochodzi ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Priorytet VII „Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki”, Działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”.

REKLAMA

REKLAMA

Ze względu na bardzo duże zainteresowanie dotacjami na rozwój e-usług, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (czyli instytucje zaangażowane w realizacje działania 8.1) podjęły decyzje o przeprowadzeniu dodatkowego konkursu wniosków. Jednocześnie planowany wcześniej wrześniowy termin naboru został przesunięty. Terminy konkursów są obecnie następujące:

II tura (dodatkowa): 13 - 31 lipca 2009 r.,

III tura: 28 września - 16 października 2009 r.

REKLAMA

O wsparcie ze środków działania 8.1 mogą ubiegać się prowadzący działalność gospodarczą nie dłużej niż 1 rok mikro i mali przedsiębiorcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cel wsparcia

Celem działania 8.1 jest stymulowanie rozwoju rynku usług świadczonych w formie elektronicznej, tzw. e-usług i podaży produktów cyfrowych oraz wykształcenie specjalistów łączących wiedzę merytoryczną z różnych dziedzin z doświadczeniem w gospodarce elektronicznej.

Dofinansowaniem objęte zostaną projekty polegające na świadczeniu e-usługi oraz tworzeniu produktów cyfrowych, koniecznych do ich świadczenia.

Ze środków działania 8.1 wspierane będą projekty mające na celu świadczenie usług:

● poczty elektronicznej,

● związanych z hostingiem,

● związanych z rejestracją i utrzymaniem domen internetowych,

● obrotu handlowego produktami.

Słowniczek:

E-usługa to usługa świadczona w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii

informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji.

Produkt cyfrowy jest plikiem zawierającym informację zapisaną w postaci cyfrowej, będącą przedmiotem działalności gospodarczej lub publicznej. Cztery główne typy produktów cyfrowych to:

● dokumenty,

pieniądze (instrumenty finansowe),

● oprogramowanie,

● utwory autorskie (tekstowe, głosowe i wizyjne).

Produkty cyfrowe mogą być przedmiotem bezpośredniego handlu, czyli mogą być bezpośrednio kupowane i sprzedawane, mogą być sprzedawane licencje na korzystanie z nich lub mogą być składnikiem innych produktów lub usług. W trzecim przypadku ich koszty są wliczone w cenę innych produktów lub usług.

Wydatki kwalifikowane

Wysokość pomocy unijnej dla jednego projektu nie może być niższa niż 20 tys. zł i nie noże przekroczyć 1 mln zł. Poziom wsparcia może sięgnąć nawet 85% wydatków kwalifikowanych.

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem ze środków działania 8.1 zalicza się następujące koszty:

● zakup usług informatycznych, technicznych, doradczych prowadzących do wytworzenia produktów cyfrowych oraz związanych z przygotowaniem, świadczeniem i aktualizacją e-usług,

● wynagrodzenia brutto wraz z pozapłacowymi kosztami pracy osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu objętego wsparciem,

● zakup analiz przygotowawczych, usług księgowych, prawnych, translacyjnych i innych usług eksperckich,

● zakup usług pomocniczych, w szczególności transportowych, telekomunikacyjnych, komunalnych lub pocztowych,

● zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych,

● najem i eksploatację pomieszczeń,

● promocję wdrożonych rozwiązań, dokonywaną drogą elektroniczną i tradycyjną, w tym działania informacyjne i promocyjne o udziale finansowym budżetu Unii Europejskiej w projekcie objętym wsparciem,

● nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how, nieopatentowanej wiedzy technicznej, jeżeli będą one wykorzystywane wyłącznie do celów projektu,

● zakup nowych i używanych środków trwałych, z wyjątkiem nieruchomości,

● zakup szkoleń specjalistycznych bezpośrednio związanych z uruchomieniem i obsługą e-usługi.

Budżet każdego z konkursów wynosi ok. 32 mln euro.

Wnioski

Wniosek o dofinansowanie musi być wypełniony w Generatorze Wniosków. Składa się go w formie papierowej i elektronicznej wraz z niezbędnymi załącznikami. Wzór wniosku, instrukcję wypełnienia oraz listę niezbędnych załączników można znaleźć na stronie internetowej: www.parp.gov.pl.

Wniosek składa się osobiście lub przesyła pocztą albo kurierem do Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) właściwej z punktu widzenia głównej lokalizacji projektu. Adresy RIF opublikowaliśmy w „Twoim Biznesie” w nr 6 z 2009 r.

Błędy formalne i merytoryczne

Pierwsza tura naboru wniosków do działania 8.1 odbyła się w marcu 2009 r. W związku z dużą liczbą nieprawidłowości, jakie wystąpiły we wnioskach, PARP opracował listę najczęściej popełnianych błędów formalnych i merytorycznych.

Wśród błędów stwierdzonych na etapie oceny formalnej wniosku, najczęściej:

● błędnie określony jest kod klasyfikacji PKD lub EKD podstawowej działalności przedsiębiorcy;

● niewłaściwa jest data rejestracji działalności gospodarczej;

● błędnie jest wypełniona lub niekompletna tabela dotycząca oświadczenia finansowego wnioskodawcy;

● wskaźniki produktu wykraczają poza dopuszczalne ramy czasowe;

● po wezwaniu do uzupełnienia przedsiębiorcy w sposób nieuprawniony i wykraczający poza zakres określony w wezwaniu zmieniają treść wniosku o dofinansowanie, np. w zakresie wartości wskaźników, kwot dotyczących źródeł finansowania, treści pól opisowych;

● występują błędy rachunkowe we wniosku (m.in. w tabeli dotyczącej przebiegu rzeczowo-finansowego albo tabeli dotyczącej planu finansowego projektu);

● w tabeli „Plan finansowy projektu” przedsiębiorcy nie uwzględniają wszystkich kwartałów;

● podatek VAT określany jest zarówno jako wydatek kwalifikowany, jak i niekwalifikowany;

● brak wersji elektronicznej wniosku albo wersja papierowa wniosku różni się od wersji elektronicznej;

● wydatki z kategorii kosztów ogólnych błędnie przypisywane są do innych kategorii.

Natomiast wśród błędów na etapie oceny merytorycznej najczęściej:

● niejednoznacznie określone są grupy odbiorców e-usług, ich wielkość i lokalizacja oraz potrzeby;

wskaźniki produktu i rezultatu nie są mierzalne lub są niespójne z treścią wniosku;

● brak odwołań do e-usługi oraz niezgodność z jej definicją i przesłankami;

● budżet jest przeszacowany bądź źle oszacowany oraz nieodpowiednio opisany, w efekcie nie wiadomo, jakie i na co dokładnie wydatki będą poniesione;

● koncepcja finansowania projektu nie gwarantuje możliwości jego realizacji;

● rubryki opisowe we wniosku nie zawierają wszystkich wymaganych w danym punkcie informacji wskazanych w instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie,

● stosowane są ogólnikowe sformułowania, nie wnoszące żadnej wartości merytorycznej, bądź powielane są te same informacje w różnych punktach wniosku.

Znajomość najczęściej występujących błędów może pomóc przedsiębiorcom planujących dopiero złożenie wniosku w prawidłowym jego przygotowaniu.

Anna Wiśniewska

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

REKLAMA

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

REKLAMA

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA