REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wstępna weryfikacja projektów pomoże beneficjentom

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Planuje się, by w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG) realizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości przedsiębiorcy mogli zweryfikować zgodność planowanego przedsięwzięcia z założeniami danego działania.


Preselekcja wniosków przyniesie korzyści przedsiębiorcom, którzy jeszcze przed złożeniem wniosku będą mogli sprawdzić, czy projekt spełnia kryteria kwalifikacyjne do działania.

REKLAMA

 


Takie rozwiązanie to również korzyści dla instytucji dokonujących oceny wniosków w zakresie formalno-prawnym. Nie będą musiały analizować projektów, które ze względu na swój zakres nie wpisują się w dane działanie. Przyspieszy to proces oceny pozostałych wniosków.

REKLAMA


Stworzenie sprawnego systemu dystrybucji funduszy strukturalnych płynących do Polski jest zadaniem czasochłonnym i trudnym. Wymaga otwartości na nowe pomysły, odważnego wyciągania wniosków oraz swego rodzaju odwagi w ograniczaniu biurokracji. Efektem ma być maksymalizacja możliwości absorbowania środków kierowanych do przedsiębiorstw, samorządów - całej rzeszy beneficjentów mogących skorzystajać funduszy UE.


Wstępna ocena projektów wprowadzona została już w 2006 roku przy wnioskach składanych w SPO WKP 2.2.1. Na bazie zebranych doświadczeń postanowiono, aby model preselekcji projektów w projektowanych na lata 2007-2013 programach operacyjnych wprowadzić na szerszą skalę. Procedura ma obowiązywać w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka w działaniach realizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Jak będzie ona funkcjonować i jakie będą z niej płynąć korzyści dla firm ubiegających się o dotacje?

Przedsiębiorca planujący inwestycję, na którą będzie chciał pozyskać dofinansowanie, będzie przygotowywał tzw. fiszkę projektową.
Fiszka to syntetyczny dokument prezentujący planowane przedsięwzięcie. Będzie ona obejmowała: cel realizowanego projektu, jego przedmiot, zakładane cele biznesowe, wpływ inwestycji na środowisko, zakres wykorzystania nowoczesnych technologii, wstępny budżet projektu wraz z określeniem kategorii wydatków kwalifikowanych oraz źródłami finansowania. Dokument ten będzie przesyłany w formie elektronicznej do tzw. promotorów projektu funkcjonujących w ramach instytucji otoczenia biznesu. Podstawowym zadaniem promotora będzie potwierdzenie, iż przedsięwzięcie, co do zasady, kwalifikuje się do danego działania. Promotor projektu nie będzie jednak uczestniczył w ocenie merytorycznej projektu, decydującej o przyznaniu dofinansowania.

Przedsiębiorca będzie mógł odbyć bezpłatne konsultacje z promotorem projektu, szczegółowo przeanalizować założenia planowanego projektu lub uzupełnić informacje zawarte w fiszce projektowej.
Po zaakceptowaniu fiszki przedsiębiorca będzie miał pewność, iż jego przedsięwzięcie wpisuje się w dany program i będzie mógł przystąpić do przygotowania pełnej aplikacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Taka wstępna weryfikacja umożliwi jednoznaczną ocenę zgodności projektu z programem, do którego przedsiębiorca zamierza składać wniosek. Pozwoli to uniknąć kosztów po stronie przedsiębiorcy związanych z przygotowaniem dokumentacji projektu, w przypadku gdyby nie spełniał on wymogów danego działania.


Proponowane rozwiązanie tylko pozornie wydłuża proces aplikowania, w efekcie rodzi oszczędności dla przedsiębiorcy oraz dla instytucji oceniających wnioski, które nie będą musiały weryfikować wniosków niezgodnych z założeniami danego działania.


Mariusz Nowak

specjalista funduszy europejskich, Centrum Obsługi Małych Przedsiębiorstw, Fortis Bank Polska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA