REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Stosowny strój od stóp do głów

Subskrybuj nas na Youtube
Jak wygląda stosowny strój biznesowy?
Jak wygląda stosowny strój biznesowy?

REKLAMA

REKLAMA

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Starajcie się unikać wszystkiego, co mogłoby zakłócić poważny wizerunek: pogniecionych chusteczek higienicznych (zadbany mężczyzna ma w kieszonce garnituru zawsze czystą i wyprasowaną chusteczkę z materiału), niezadbanych włosów czy nieogolonej twarzy.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedni krawat

Wyboru krawata w żadnym wypadku nie pozostawiaj przypadkowi, ponieważ krawat mówi bardzo wiele o twojej osobowości. O ile nie masz szczęśliwej ręki do takich rzeczy, unikaj eksperymentów i kup raczej konserwatywny, jedwabny krawat w drobny wzorek. Drobni mężczyźni powinni stanowczo unikać krawatów w duże wzory. Szerokość krawata musi pasować do twojej szerokości szyi, zaś koniec krawata winien być na wysokości paska. Zadbany mężczyzna zawsze nosi pasek, ponieważ spodnie od garnituru posiadają szlufki, a te bez paska wyglądają nieestetycznie. Pasek powinien skórzany, możliwie naturalnego koloru, bez nietypowych ornamentów. Jeśli zdecydowałeś się na szelki, te nie mogą być widoczne spod marynarki.

Buty i skarpetki

Najlepiej wygląda, kiedy skarpetki są ciemniejsze od spodni. Skarpetki we wzorki, skarpetki białe, kolorowe lub za krótkie zacierają profesjonalne wrażenie, które chcesz wywołać swoim wyglądem. Zwróć uwagę, aby łydki były zakryte także wtedy, gdy siedzisz. Przede wszystkim nigdy i pod żadnym pozorem nie daj się przekonać do zakupu skarpetek z włókien syntetycznych!

Do pracy najodpowiedniejsze są ciemne półbuty. Podeszwa również powinna być skórzana. To, jak jesteś obuty, jest niezwykle ważne dla ogólnego wrażenia! Choćby cała reszta była nienaganna, marne obuwie zniszczą w sekundę całe dobre wrażenie. Zrezygnujcie z butów z cholewką, wygodnych sandałów, jasnych butów, obuwia z dziurkami, złotymi łańcuszkami lub podeszwami z krepy. W wielu branżach nienajlepiej widziane są adidasy. Obuwie sportowe są właściwe w czasie wolnym od pracy.

REKLAMA

Galanteria

Starannie dobierz wszystkie dodatki. Tania plastikowa torebka, poliestrowa teczka czy dyplomatka rujnuje nawet najdoskonalszy wygląd. Wszystko musi zawsze być skórzane, przy czym dla mężczyzn właściwa jest skórka ciemna. Dla kobiet też, o ile pasuje do ubioru. Uważaj na zalotne torebeczki, które robią wrażenie niezwykle kobiece, ale mało profesjonalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zapach w pracy

Biżuteria

Tutaj niewątpliwie im mniej, tym lepiej: Mężczyzna może nosić obrączkę oraz – jeżeli już koniecznie trzeba – jeden sygnet, natomiast powinien zrezygnować z łańcuszków, bransoletek i kolczyków. Kupując zegarek, wybierz coś, co nie rzuca się w oczy jako symbol statusu, ale też pod żadnym pozorem nie może to być tani zegarek plastikowy z sygnałem i wyświetlaczem cyfrowym. Pozwól sobie raz, o ile to możliwe, na klasyczny, markowy zegarek, który będzie ci towarzyszył przez całe życie.

Na co kobiety powinny zwracać uwagę

  • Kobieta biznesu nie powinna z biżuterią przesadzać: brzęczące bransolety, wielkie pierścionki, ogromne kolczyki są często odbierane jako niepoważne.
  • Strój w żadnym wypadku nie może być zbyt wyzywający.
  • Duże dekolty, bluzki bądź sukienki na cieniutkich ramiączkach, króciutkie spódniczki mini, falbanki, wstążki, pastelowe kolory, suknie wieczorowe – wszystko to utrudnia kobiecie biznesu zabłysnąć jako kompetentnej i poważnej.
  • Podobnie też buty białe lub metalicznie błyszczące z rzucającymi się w oczy ozdobami, wysokie obcasy czy sandałki nie wyglądają biznesowo.
  • Falujące grzywki oraz niezwykle długie paznokcie polakierowane na czerwono mogą przeszkadzać w pracy i wyglądać zbyt „lalkowato”. Jeśli chcesz zasygnalizować kompetencję fachową, wskazany jest wygląd dyskretny i skromny.

Zawsze na widoku

W biurze gołe nogi nie mają nic do szukania! Często zbyt małą wagę przykłada się do wyboru pończoch lub rajstop. Powinny być kolorystycznie harmonizować z resztą stroju, powinny być eleganckie i jedwabiste. Tanie rajstopy z supermarketu dyskredytują nawet najelegantszy strój.

Zobacz również: Jak przygotować się do prezentacji?

Makijaż i perfumy

Stosuj makijaż możliwie dyskretny, nie powinien być zbyt jaskrawy, powinien przetrwać bez zmiany cały dzień w pracy. Regularnie go sprawdzaj i w razie konieczności wprowadzaj poprawki. Zbyt intensywne perfumy mogą czasem być równie męczące dla otoczenia jak zapach potu. Dlatego na co dzień używaj jedynie lekkiej wody toaletowej, która będzie odbierana jak powiew, nie zaś jak chmura. Co jakiś czas zmieniaj swój zapach! Z czasem twój nos przyzwyczai się do używanego zapachu i nawet nie poczujesz, że jest zbyt obficie się spryskałaś.

Umiejętne zaprezentowanie się nadaje wyraz wystąpieniu w dobrym stylu:

  • Przyzwyczaj się do wyprostowanej, zdyscyplinowanej postawy ciała.
  • Twoje ubranie powinno być proste, ale eleganckie. Sięgaj raczej po wzory klasyczne, niż po kreacje awangardowe.
  • Kobiety nie powinny ubierać się w sposób zbyt rzucający się w oczy lub wyzywający, lecz swoim strojem powinny ucieleśniać skromną elegancję.

Brigitte Ruhleder. Artykuł jest fragmentem książki Styl i takt w 30 minut!  Wydawnictwo KOS

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA