REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Stosowny strój od stóp do głów

Subskrybuj nas na Youtube
Jak wygląda stosowny strój biznesowy?
Jak wygląda stosowny strój biznesowy?

REKLAMA

REKLAMA

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Starajcie się unikać wszystkiego, co mogłoby zakłócić poważny wizerunek: pogniecionych chusteczek higienicznych (zadbany mężczyzna ma w kieszonce garnituru zawsze czystą i wyprasowaną chusteczkę z materiału), niezadbanych włosów czy nieogolonej twarzy.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedni krawat

Wyboru krawata w żadnym wypadku nie pozostawiaj przypadkowi, ponieważ krawat mówi bardzo wiele o twojej osobowości. O ile nie masz szczęśliwej ręki do takich rzeczy, unikaj eksperymentów i kup raczej konserwatywny, jedwabny krawat w drobny wzorek. Drobni mężczyźni powinni stanowczo unikać krawatów w duże wzory. Szerokość krawata musi pasować do twojej szerokości szyi, zaś koniec krawata winien być na wysokości paska. Zadbany mężczyzna zawsze nosi pasek, ponieważ spodnie od garnituru posiadają szlufki, a te bez paska wyglądają nieestetycznie. Pasek powinien skórzany, możliwie naturalnego koloru, bez nietypowych ornamentów. Jeśli zdecydowałeś się na szelki, te nie mogą być widoczne spod marynarki.

Buty i skarpetki

Najlepiej wygląda, kiedy skarpetki są ciemniejsze od spodni. Skarpetki we wzorki, skarpetki białe, kolorowe lub za krótkie zacierają profesjonalne wrażenie, które chcesz wywołać swoim wyglądem. Zwróć uwagę, aby łydki były zakryte także wtedy, gdy siedzisz. Przede wszystkim nigdy i pod żadnym pozorem nie daj się przekonać do zakupu skarpetek z włókien syntetycznych!

Do pracy najodpowiedniejsze są ciemne półbuty. Podeszwa również powinna być skórzana. To, jak jesteś obuty, jest niezwykle ważne dla ogólnego wrażenia! Choćby cała reszta była nienaganna, marne obuwie zniszczą w sekundę całe dobre wrażenie. Zrezygnujcie z butów z cholewką, wygodnych sandałów, jasnych butów, obuwia z dziurkami, złotymi łańcuszkami lub podeszwami z krepy. W wielu branżach nienajlepiej widziane są adidasy. Obuwie sportowe są właściwe w czasie wolnym od pracy.

REKLAMA

Galanteria

Starannie dobierz wszystkie dodatki. Tania plastikowa torebka, poliestrowa teczka czy dyplomatka rujnuje nawet najdoskonalszy wygląd. Wszystko musi zawsze być skórzane, przy czym dla mężczyzn właściwa jest skórka ciemna. Dla kobiet też, o ile pasuje do ubioru. Uważaj na zalotne torebeczki, które robią wrażenie niezwykle kobiece, ale mało profesjonalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zapach w pracy

Biżuteria

Tutaj niewątpliwie im mniej, tym lepiej: Mężczyzna może nosić obrączkę oraz – jeżeli już koniecznie trzeba – jeden sygnet, natomiast powinien zrezygnować z łańcuszków, bransoletek i kolczyków. Kupując zegarek, wybierz coś, co nie rzuca się w oczy jako symbol statusu, ale też pod żadnym pozorem nie może to być tani zegarek plastikowy z sygnałem i wyświetlaczem cyfrowym. Pozwól sobie raz, o ile to możliwe, na klasyczny, markowy zegarek, który będzie ci towarzyszył przez całe życie.

Na co kobiety powinny zwracać uwagę

  • Kobieta biznesu nie powinna z biżuterią przesadzać: brzęczące bransolety, wielkie pierścionki, ogromne kolczyki są często odbierane jako niepoważne.
  • Strój w żadnym wypadku nie może być zbyt wyzywający.
  • Duże dekolty, bluzki bądź sukienki na cieniutkich ramiączkach, króciutkie spódniczki mini, falbanki, wstążki, pastelowe kolory, suknie wieczorowe – wszystko to utrudnia kobiecie biznesu zabłysnąć jako kompetentnej i poważnej.
  • Podobnie też buty białe lub metalicznie błyszczące z rzucającymi się w oczy ozdobami, wysokie obcasy czy sandałki nie wyglądają biznesowo.
  • Falujące grzywki oraz niezwykle długie paznokcie polakierowane na czerwono mogą przeszkadzać w pracy i wyglądać zbyt „lalkowato”. Jeśli chcesz zasygnalizować kompetencję fachową, wskazany jest wygląd dyskretny i skromny.

Zawsze na widoku

W biurze gołe nogi nie mają nic do szukania! Często zbyt małą wagę przykłada się do wyboru pończoch lub rajstop. Powinny być kolorystycznie harmonizować z resztą stroju, powinny być eleganckie i jedwabiste. Tanie rajstopy z supermarketu dyskredytują nawet najelegantszy strój.

Zobacz również: Jak przygotować się do prezentacji?

Makijaż i perfumy

Stosuj makijaż możliwie dyskretny, nie powinien być zbyt jaskrawy, powinien przetrwać bez zmiany cały dzień w pracy. Regularnie go sprawdzaj i w razie konieczności wprowadzaj poprawki. Zbyt intensywne perfumy mogą czasem być równie męczące dla otoczenia jak zapach potu. Dlatego na co dzień używaj jedynie lekkiej wody toaletowej, która będzie odbierana jak powiew, nie zaś jak chmura. Co jakiś czas zmieniaj swój zapach! Z czasem twój nos przyzwyczai się do używanego zapachu i nawet nie poczujesz, że jest zbyt obficie się spryskałaś.

Umiejętne zaprezentowanie się nadaje wyraz wystąpieniu w dobrym stylu:

  • Przyzwyczaj się do wyprostowanej, zdyscyplinowanej postawy ciała.
  • Twoje ubranie powinno być proste, ale eleganckie. Sięgaj raczej po wzory klasyczne, niż po kreacje awangardowe.
  • Kobiety nie powinny ubierać się w sposób zbyt rzucający się w oczy lub wyzywający, lecz swoim strojem powinny ucieleśniać skromną elegancję.

Brigitte Ruhleder. Artykuł jest fragmentem książki Styl i takt w 30 minut!  Wydawnictwo KOS

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA