REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Stosowny strój od stóp do głów

Jak wygląda stosowny strój biznesowy?
Jak wygląda stosowny strój biznesowy?

REKLAMA

REKLAMA

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Starajcie się unikać wszystkiego, co mogłoby zakłócić poważny wizerunek: pogniecionych chusteczek higienicznych (zadbany mężczyzna ma w kieszonce garnituru zawsze czystą i wyprasowaną chusteczkę z materiału), niezadbanych włosów czy nieogolonej twarzy.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedni krawat

Wyboru krawata w żadnym wypadku nie pozostawiaj przypadkowi, ponieważ krawat mówi bardzo wiele o twojej osobowości. O ile nie masz szczęśliwej ręki do takich rzeczy, unikaj eksperymentów i kup raczej konserwatywny, jedwabny krawat w drobny wzorek. Drobni mężczyźni powinni stanowczo unikać krawatów w duże wzory. Szerokość krawata musi pasować do twojej szerokości szyi, zaś koniec krawata winien być na wysokości paska. Zadbany mężczyzna zawsze nosi pasek, ponieważ spodnie od garnituru posiadają szlufki, a te bez paska wyglądają nieestetycznie. Pasek powinien skórzany, możliwie naturalnego koloru, bez nietypowych ornamentów. Jeśli zdecydowałeś się na szelki, te nie mogą być widoczne spod marynarki.

Buty i skarpetki

Najlepiej wygląda, kiedy skarpetki są ciemniejsze od spodni. Skarpetki we wzorki, skarpetki białe, kolorowe lub za krótkie zacierają profesjonalne wrażenie, które chcesz wywołać swoim wyglądem. Zwróć uwagę, aby łydki były zakryte także wtedy, gdy siedzisz. Przede wszystkim nigdy i pod żadnym pozorem nie daj się przekonać do zakupu skarpetek z włókien syntetycznych!

Do pracy najodpowiedniejsze są ciemne półbuty. Podeszwa również powinna być skórzana. To, jak jesteś obuty, jest niezwykle ważne dla ogólnego wrażenia! Choćby cała reszta była nienaganna, marne obuwie zniszczą w sekundę całe dobre wrażenie. Zrezygnujcie z butów z cholewką, wygodnych sandałów, jasnych butów, obuwia z dziurkami, złotymi łańcuszkami lub podeszwami z krepy. W wielu branżach nienajlepiej widziane są adidasy. Obuwie sportowe są właściwe w czasie wolnym od pracy.

REKLAMA

Galanteria

Starannie dobierz wszystkie dodatki. Tania plastikowa torebka, poliestrowa teczka czy dyplomatka rujnuje nawet najdoskonalszy wygląd. Wszystko musi zawsze być skórzane, przy czym dla mężczyzn właściwa jest skórka ciemna. Dla kobiet też, o ile pasuje do ubioru. Uważaj na zalotne torebeczki, które robią wrażenie niezwykle kobiece, ale mało profesjonalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zapach w pracy

Biżuteria

Tutaj niewątpliwie im mniej, tym lepiej: Mężczyzna może nosić obrączkę oraz – jeżeli już koniecznie trzeba – jeden sygnet, natomiast powinien zrezygnować z łańcuszków, bransoletek i kolczyków. Kupując zegarek, wybierz coś, co nie rzuca się w oczy jako symbol statusu, ale też pod żadnym pozorem nie może to być tani zegarek plastikowy z sygnałem i wyświetlaczem cyfrowym. Pozwól sobie raz, o ile to możliwe, na klasyczny, markowy zegarek, który będzie ci towarzyszył przez całe życie.

Na co kobiety powinny zwracać uwagę

  • Kobieta biznesu nie powinna z biżuterią przesadzać: brzęczące bransolety, wielkie pierścionki, ogromne kolczyki są często odbierane jako niepoważne.
  • Strój w żadnym wypadku nie może być zbyt wyzywający.
  • Duże dekolty, bluzki bądź sukienki na cieniutkich ramiączkach, króciutkie spódniczki mini, falbanki, wstążki, pastelowe kolory, suknie wieczorowe – wszystko to utrudnia kobiecie biznesu zabłysnąć jako kompetentnej i poważnej.
  • Podobnie też buty białe lub metalicznie błyszczące z rzucającymi się w oczy ozdobami, wysokie obcasy czy sandałki nie wyglądają biznesowo.
  • Falujące grzywki oraz niezwykle długie paznokcie polakierowane na czerwono mogą przeszkadzać w pracy i wyglądać zbyt „lalkowato”. Jeśli chcesz zasygnalizować kompetencję fachową, wskazany jest wygląd dyskretny i skromny.

Zawsze na widoku

W biurze gołe nogi nie mają nic do szukania! Często zbyt małą wagę przykłada się do wyboru pończoch lub rajstop. Powinny być kolorystycznie harmonizować z resztą stroju, powinny być eleganckie i jedwabiste. Tanie rajstopy z supermarketu dyskredytują nawet najelegantszy strój.

Zobacz również: Jak przygotować się do prezentacji?

Makijaż i perfumy

Stosuj makijaż możliwie dyskretny, nie powinien być zbyt jaskrawy, powinien przetrwać bez zmiany cały dzień w pracy. Regularnie go sprawdzaj i w razie konieczności wprowadzaj poprawki. Zbyt intensywne perfumy mogą czasem być równie męczące dla otoczenia jak zapach potu. Dlatego na co dzień używaj jedynie lekkiej wody toaletowej, która będzie odbierana jak powiew, nie zaś jak chmura. Co jakiś czas zmieniaj swój zapach! Z czasem twój nos przyzwyczai się do używanego zapachu i nawet nie poczujesz, że jest zbyt obficie się spryskałaś.

Umiejętne zaprezentowanie się nadaje wyraz wystąpieniu w dobrym stylu:

  • Przyzwyczaj się do wyprostowanej, zdyscyplinowanej postawy ciała.
  • Twoje ubranie powinno być proste, ale eleganckie. Sięgaj raczej po wzory klasyczne, niż po kreacje awangardowe.
  • Kobiety nie powinny ubierać się w sposób zbyt rzucający się w oczy lub wyzywający, lecz swoim strojem powinny ucieleśniać skromną elegancję.

Brigitte Ruhleder. Artykuł jest fragmentem książki Styl i takt w 30 minut!  Wydawnictwo KOS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA