Już ponad miliard internautów na całym świecie
REKLAMA
REKLAMA
Badanie World Metrix prowadzone przez firmę comScore dotyczyło osób w wieku powyżej 15 lat i co ciekawe, nie uwzględnia wejść z komputerów w miejscach publicznych oraz urządzeń przenośnych z dostępem do Internetu. Po krajach Azji i Pacyfiku, które przodują w dostępie do Internetu (41,3% ogólnej liczby internautów), na drugim miejscu znalazła się Europa z wynikiem 28%, zaś trzecie miejsce należy do Stanów Zjednoczonych (18,4%). Użytkownicy Internetu w Ameryce Południowej stanowią to 7,4% ogólnej liczby internautów, zaś na dalszym miejscu znajduje się kontynent afrykański z wynikiem 4,8%. Analitycy comScore przewidują wzrost liczby internautów w Ameryce Południowej i zahamowanie tempa wzrostu użytkowników w Ameryce Północnej.
REKLAMA
Przodownicy do apelu
Jeśli chodzi o konkretne kraje, które przodują w kwestii największej liczby użytkowników Internetu, na pierwszym miejscu znajdują się Chiny (17,8%), za nimi Stany Zjednoczone (16,2%) oraz Japonia (6%). Kolejne miejsca w zestawieniu comScore okupuje Europa: Niemcy (3,7%), Wielka Brytania (3,6%) oraz Francja (3,4%). Ciekawym akcentem jest obecność Rosji na 8. miejscu zestawienia z wynikiem 2,9% (blisko 29 milionów unikalnych użytkowników).
Najpopularniejsze miejsca w Sieci
Z raportu World Metrix firmy comScore można się również dowiedzieć, jakie strony WWW są najchętniej odwiedzane przez internautów z całego świata. Pierwsza trójka dla nikogo nie będzie zapewne większą niespodzianką: Google, Microsoft oraz Yahoo!. Blisko 77% wszystkich użytkowników Internetu odwiedza Google. Strony internetowe Microsoftu odwiedza 64,2% użytkowników, zaś portal Yahoo! - 55,8%. Na dalszych miejscach znalazły się odpowiednio: portal AOL, encyklopedia Wikipedia (oba po 27,1%), serwis aukcyjny eBay (23,9%), serwis społecznościowy Facebook (22%) oraz sklep internetowy Amazon (18,6%).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.