REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak utrzymać porządek w kliencie pocztowym Outlook Express

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Górski

REKLAMA

REKLAMA

Segregowanie przychodzącej poczty oraz ustalanie reguł dla wiadomości to podstawowe metody porządkowania archiwum konta pocztowego. Pokażemy jak to zrobić w programie pocztowym Outlook Express.

W miarę w wzrostu liczby wiadomości w skrzynce pocztowej coraz więcej czasu zajmuje proces przeszukiwania jej zawartości. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której trzeba szybko odnaleźć określoną wiadomość w archiwum pocztowym o rozmiarze kilkuset megabajtów lub większym. Na szczęście projektanci programów pocztowych oraz systemów pocztowych dostępnych z poziomu stron WWW uwzględnili w nich różne funkcje porządkujące, które pomagają zapanować nad lawinowym rozrostem korespondencji.

REKLAMA

Tym razem pokażemy, jak poradzić sobie z dużą liczbą wiadomości w skrzynce pocztowej obsługiwanej z poziomu klienta pocztowego Outlook Express, standardowo dostępnego w systemie operacyjnym Windows XP.

Osobne foldery

Pierwszy etap porządkowania skrzynki pocztowej to stworzenie osobnych katalogów dla różnych odbiorców, grup odbiorców lub kont pocztowych, jeśli posiadasz ich więcej. Będą one umieszczone w ramach Skrzynki odbiorczej, stanowiąc jej wydzielone sekcje. Proces tworzenia nowych katalogów jest bardzo prosty. Wystarczy w lewej kolumnie o nazwie Foldery zaznaczyć Skrzynkę odbiorczą i prawym klawiszem myszki wywołać menu kontekstowe. Wybieramy z niego polecenie Nowy folder. Tam nadaje się nazwę i ostatecznie potwierdza jego lokalizację (zalecamy, aby tego typu katalogi znajdowały się w ramach katalogu Skrzynka odbiorcza).

Nowe katalogi powinny się pojawić tuż pod katalogiem Skrzynka odbiorcza. Dodatkowa ikona ze znakiem plusa służy do otwierania widoku drzewa z utworzonymi katalogami.

Już na tym etapie możesz rozpocząć porządkowanie zawartości skrzynki. Po zaznaczeniu dowolnej wiadomości w Skrzynce odbiorczej wystarczy przeciągnąć ją za pomocą myszy do odpowiedniego katalogu. Jeśli chcesz zaznaczyć większą liczbę wiadomości do przeniesienia, wystarczy użyć klawisza SHIFT lub CTRL do zaznaczania pojedynczych wiadomości, które znajdują się w różnych miejscach skrzynki pocztowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reguły wiadomości

REKLAMA

Kolejny etap porządkowania dotyczy wiadomości, które zostaną odebrane w przyszłości. Aby uniknąć bałaganu, warto ustawić dla nich reguły według których automatycznie będą przekierowywane do stosownych katalogów, które zostały utworzone w kolejnym etapie.

Aby stworzyć reguły wiadomości należy przejść do górnego menu Narzędzia i wybrać z nich polecenie Reguły wiadomości, a następnie sekcję Poczta. Funkcja pozwala dodatkowo ustawić podobne reguły dla grup dyskusyjnych oraz wprowadzić nadawców, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości. W pierwszej zakładce klikasz przycisk Nowa i przystępujesz do definiowania reguły.

1. Wybierz warunki dla tej reguły. Pole pozwala wybrać warunek, którego spełnienie oznacza uruchomienie reguły przekierowania wiadomości. Na liście znajduje się kilka pozycji do wyboru. Oczywiście, możesz wybrać kilka warunków. W tym przypadku skupimy się na przekierowaniu nowej wiadomości od określonego nadawcy do konkretnego katalogu. Zaznaczamy zatem pierwszy warunek Kiedy w polu Od znajdują się osoby.

2. Opis reguły. Przechodzimy do trzeciego okna, w którym klikamy niebieski odnośnik o nazwie znajdują się osoby. Pojawi się okno, w którym można wpisać adres e-mail nadawcy wiadomości lub wybrać go z książki adresowej.

3. Wybierz akcję dla tej reguły. Drugie okno pozwala zdefiniować konkretne działanie podejmowane po identyfikacji nadawcy. W tym wypadku zaznaczamy pierwszą akcję, czyli Przenieś ją do folderu. W kolejnym oknie wskazujemy katalog.

4. Nazwa reguły. Jeśli będziesz tworzył większą liczbę reguł, warto nadać jej czytelną nazwę, aby łatwo było ją rozpoznać na liście reguł. Po zakończeniu procesu konfiguracji reguła pojawi się na liście. Możesz ją tam w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

REKLAMA

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA