REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak utrzymać porządek w kliencie pocztowym Outlook Express

Sebastian Górski

REKLAMA

REKLAMA

Segregowanie przychodzącej poczty oraz ustalanie reguł dla wiadomości to podstawowe metody porządkowania archiwum konta pocztowego. Pokażemy jak to zrobić w programie pocztowym Outlook Express.

W miarę w wzrostu liczby wiadomości w skrzynce pocztowej coraz więcej czasu zajmuje proces przeszukiwania jej zawartości. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której trzeba szybko odnaleźć określoną wiadomość w archiwum pocztowym o rozmiarze kilkuset megabajtów lub większym. Na szczęście projektanci programów pocztowych oraz systemów pocztowych dostępnych z poziomu stron WWW uwzględnili w nich różne funkcje porządkujące, które pomagają zapanować nad lawinowym rozrostem korespondencji.

REKLAMA

Tym razem pokażemy, jak poradzić sobie z dużą liczbą wiadomości w skrzynce pocztowej obsługiwanej z poziomu klienta pocztowego Outlook Express, standardowo dostępnego w systemie operacyjnym Windows XP.

Osobne foldery

Pierwszy etap porządkowania skrzynki pocztowej to stworzenie osobnych katalogów dla różnych odbiorców, grup odbiorców lub kont pocztowych, jeśli posiadasz ich więcej. Będą one umieszczone w ramach Skrzynki odbiorczej, stanowiąc jej wydzielone sekcje. Proces tworzenia nowych katalogów jest bardzo prosty. Wystarczy w lewej kolumnie o nazwie Foldery zaznaczyć Skrzynkę odbiorczą i prawym klawiszem myszki wywołać menu kontekstowe. Wybieramy z niego polecenie Nowy folder. Tam nadaje się nazwę i ostatecznie potwierdza jego lokalizację (zalecamy, aby tego typu katalogi znajdowały się w ramach katalogu Skrzynka odbiorcza).

Nowe katalogi powinny się pojawić tuż pod katalogiem Skrzynka odbiorcza. Dodatkowa ikona ze znakiem plusa służy do otwierania widoku drzewa z utworzonymi katalogami.

Już na tym etapie możesz rozpocząć porządkowanie zawartości skrzynki. Po zaznaczeniu dowolnej wiadomości w Skrzynce odbiorczej wystarczy przeciągnąć ją za pomocą myszy do odpowiedniego katalogu. Jeśli chcesz zaznaczyć większą liczbę wiadomości do przeniesienia, wystarczy użyć klawisza SHIFT lub CTRL do zaznaczania pojedynczych wiadomości, które znajdują się w różnych miejscach skrzynki pocztowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reguły wiadomości

REKLAMA

Kolejny etap porządkowania dotyczy wiadomości, które zostaną odebrane w przyszłości. Aby uniknąć bałaganu, warto ustawić dla nich reguły według których automatycznie będą przekierowywane do stosownych katalogów, które zostały utworzone w kolejnym etapie.

Aby stworzyć reguły wiadomości należy przejść do górnego menu Narzędzia i wybrać z nich polecenie Reguły wiadomości, a następnie sekcję Poczta. Funkcja pozwala dodatkowo ustawić podobne reguły dla grup dyskusyjnych oraz wprowadzić nadawców, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości. W pierwszej zakładce klikasz przycisk Nowa i przystępujesz do definiowania reguły.

1. Wybierz warunki dla tej reguły. Pole pozwala wybrać warunek, którego spełnienie oznacza uruchomienie reguły przekierowania wiadomości. Na liście znajduje się kilka pozycji do wyboru. Oczywiście, możesz wybrać kilka warunków. W tym przypadku skupimy się na przekierowaniu nowej wiadomości od określonego nadawcy do konkretnego katalogu. Zaznaczamy zatem pierwszy warunek Kiedy w polu Od znajdują się osoby.

2. Opis reguły. Przechodzimy do trzeciego okna, w którym klikamy niebieski odnośnik o nazwie znajdują się osoby. Pojawi się okno, w którym można wpisać adres e-mail nadawcy wiadomości lub wybrać go z książki adresowej.

3. Wybierz akcję dla tej reguły. Drugie okno pozwala zdefiniować konkretne działanie podejmowane po identyfikacji nadawcy. W tym wypadku zaznaczamy pierwszą akcję, czyli Przenieś ją do folderu. W kolejnym oknie wskazujemy katalog.

4. Nazwa reguły. Jeśli będziesz tworzył większą liczbę reguł, warto nadać jej czytelną nazwę, aby łatwo było ją rozpoznać na liście reguł. Po zakończeniu procesu konfiguracji reguła pojawi się na liście. Możesz ją tam w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA