REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak utrzymać porządek w kliencie pocztowym Outlook Express

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Górski

REKLAMA

REKLAMA

Segregowanie przychodzącej poczty oraz ustalanie reguł dla wiadomości to podstawowe metody porządkowania archiwum konta pocztowego. Pokażemy jak to zrobić w programie pocztowym Outlook Express.

W miarę w wzrostu liczby wiadomości w skrzynce pocztowej coraz więcej czasu zajmuje proces przeszukiwania jej zawartości. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której trzeba szybko odnaleźć określoną wiadomość w archiwum pocztowym o rozmiarze kilkuset megabajtów lub większym. Na szczęście projektanci programów pocztowych oraz systemów pocztowych dostępnych z poziomu stron WWW uwzględnili w nich różne funkcje porządkujące, które pomagają zapanować nad lawinowym rozrostem korespondencji.

REKLAMA

Tym razem pokażemy, jak poradzić sobie z dużą liczbą wiadomości w skrzynce pocztowej obsługiwanej z poziomu klienta pocztowego Outlook Express, standardowo dostępnego w systemie operacyjnym Windows XP.

Osobne foldery

Pierwszy etap porządkowania skrzynki pocztowej to stworzenie osobnych katalogów dla różnych odbiorców, grup odbiorców lub kont pocztowych, jeśli posiadasz ich więcej. Będą one umieszczone w ramach Skrzynki odbiorczej, stanowiąc jej wydzielone sekcje. Proces tworzenia nowych katalogów jest bardzo prosty. Wystarczy w lewej kolumnie o nazwie Foldery zaznaczyć Skrzynkę odbiorczą i prawym klawiszem myszki wywołać menu kontekstowe. Wybieramy z niego polecenie Nowy folder. Tam nadaje się nazwę i ostatecznie potwierdza jego lokalizację (zalecamy, aby tego typu katalogi znajdowały się w ramach katalogu Skrzynka odbiorcza).

Nowe katalogi powinny się pojawić tuż pod katalogiem Skrzynka odbiorcza. Dodatkowa ikona ze znakiem plusa służy do otwierania widoku drzewa z utworzonymi katalogami.

Już na tym etapie możesz rozpocząć porządkowanie zawartości skrzynki. Po zaznaczeniu dowolnej wiadomości w Skrzynce odbiorczej wystarczy przeciągnąć ją za pomocą myszy do odpowiedniego katalogu. Jeśli chcesz zaznaczyć większą liczbę wiadomości do przeniesienia, wystarczy użyć klawisza SHIFT lub CTRL do zaznaczania pojedynczych wiadomości, które znajdują się w różnych miejscach skrzynki pocztowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reguły wiadomości

REKLAMA

Kolejny etap porządkowania dotyczy wiadomości, które zostaną odebrane w przyszłości. Aby uniknąć bałaganu, warto ustawić dla nich reguły według których automatycznie będą przekierowywane do stosownych katalogów, które zostały utworzone w kolejnym etapie.

Aby stworzyć reguły wiadomości należy przejść do górnego menu Narzędzia i wybrać z nich polecenie Reguły wiadomości, a następnie sekcję Poczta. Funkcja pozwala dodatkowo ustawić podobne reguły dla grup dyskusyjnych oraz wprowadzić nadawców, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości. W pierwszej zakładce klikasz przycisk Nowa i przystępujesz do definiowania reguły.

1. Wybierz warunki dla tej reguły. Pole pozwala wybrać warunek, którego spełnienie oznacza uruchomienie reguły przekierowania wiadomości. Na liście znajduje się kilka pozycji do wyboru. Oczywiście, możesz wybrać kilka warunków. W tym przypadku skupimy się na przekierowaniu nowej wiadomości od określonego nadawcy do konkretnego katalogu. Zaznaczamy zatem pierwszy warunek Kiedy w polu Od znajdują się osoby.

2. Opis reguły. Przechodzimy do trzeciego okna, w którym klikamy niebieski odnośnik o nazwie znajdują się osoby. Pojawi się okno, w którym można wpisać adres e-mail nadawcy wiadomości lub wybrać go z książki adresowej.

3. Wybierz akcję dla tej reguły. Drugie okno pozwala zdefiniować konkretne działanie podejmowane po identyfikacji nadawcy. W tym wypadku zaznaczamy pierwszą akcję, czyli Przenieś ją do folderu. W kolejnym oknie wskazujemy katalog.

4. Nazwa reguły. Jeśli będziesz tworzył większą liczbę reguł, warto nadać jej czytelną nazwę, aby łatwo było ją rozpoznać na liście reguł. Po zakończeniu procesu konfiguracji reguła pojawi się na liście. Możesz ją tam w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA