REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Spark – ciekawy tablet za rozsądną cenę?

Kamil Rogala
Spark
Spark

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku ze świeczką szukać tabletów, nad którymi kontrolę pełni system inni niż Android. Większość urządzeń jest niemal taka sama, a jedyną różnicą są dodatkowe aplikacje producenta i nakładki. Ponadto wyszukanie na rynku ciekawego urządzenia w cenie poniżej 200 euro również nie jest łatwe. Na szczęście od czasu do czasu pojawiają się takie perełki jak Spark. Czym charakteryzuje się owo urządzenie?

Zapewne wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest Spark. Otóż to zupełnie nowe urządzenie niepowiązane z żadną konkretna firmą znaną na rynku. Tablet nie został wprowadzony na rynek przez tradycyjnego, komercyjnego twórcę elektroniki, a społeczność KDE Plasma Active. Stworzone przez nie środowisko o takiej samej nazwie opiera się na systemie operacyjnym UNIX i jest sercem Sparka.

REKLAMA

Polecamy: Fałszywe komunikaty i strony internetowe – jak nie dać się oszukać?

Co prawda na pierwszy rzut oka podzespoły użyte do skonstruowania Sparka nie należą do najlepszych na rynku, jednak dzięki optymalizacji UNIXa wszystko działa sprawnie i płynnie. Urządzenie wyposażono w 7-calowy pojemnościowy ekran dotykowy o rozdzielczości 800 x 480 pikseli. Sercem urządzenia jest procesor ARM AMLogic (Cortex-A9) działający z częstotliwością 1GHz.

Sprawdź też: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Współpracuje on z układem graficznym Mali-400 oraz pamięcią systemową o pojemności 512 MB RAM. Do dyspozycji użytkownika oddano 4GB pamięci wewnętrznej oraz czytnik kart pamięci SD. Nie zabrakło również kontrolera sieci bezprzewodowych Wi-Fi oraz wyjścia HDMI z obsługą 1080p. Jak widać na zdjęciu, znalazło się również miejsce dla dwóch portów miniUSB.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zalety Open Source – czy firma na tym skorzysta?

Warto zaznaczyć, że z powodu idei niekomercyjności tabletu Spark, możliwości urządzenia będzie można rozszerzać za pośrednictwem „sklepu z otwartą zwartością i usługami”, a dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rozwój środowiska KDE Plasma Active. To świetna inicjatywa, która znacząco odbiega od typowych strategii rynkowych wielkich przedsiębiorców. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie urządzenia do sprzedaży.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA