REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Amazon Kindle Fire – szansa na rewolucję czy kolejna powtórka z rozrywki?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Amazon Kindle Fire
Amazon Kindle Fire

REKLAMA

REKLAMA

Rynek tabletów z dnia na dzień robi się coraz większy. Niestety każdego dnia do grona tego typu urządzeń dołączają kolejne, różniące się jedynie wyglądem (choć też nie zawsze) egzemplarze. Wśród tylu modeli ciężko wyszukać prawdziwe perełki. Na szczęście do nielicznego grona interesujących tabletów już niedługo może dołączyć kolejny markowy tablet z Androidem. Co ciekawe, nowy Kindle Fire kosztuje jedynie 199 dolarów. Czy konkurencja ma powody do zmartwień?

Obecność na rynku takich producentów jak Amazon to ogromne korzyści dla nas, czyli potencjalnych klientów. Najnowsze urządzenie o nazwie Kindle Fire nie tylko oferuje przyzwoite parametry, ale również bardzo przystępną cenę. Otóż za 7-calowe urządzenie z ekranem IPS, dwurdzeniowym procesorem i systemem Android z własną nakładką zapłacimy 199 dolarów. Z pewnością urządzenia innych producentów byłyby o wiele droższe.

REKLAMA

Sprawdź także: Nowy monitor i karta graficzna – czy opłaca się inwestować w stary komputer?

REKLAMA

A skąd bierze się ta niska cena? Otóż polityka marki Amazon wydaje się prosta. Niższa cena urządzenia podyktowana jest strategią, której głównym celem jest zarabianie na oferowanych przez siebie usługach. Niewykluczone, iż także na reklamach, ale założę się, że większość osób woli zobaczyć jedną czy dwie reklamy (a przecież każdego dnia widzimy je na ulicach czy w telewizji, to co za różnica obejrzeć kilka dodatkowych w tablecie?), zamiast płacić podwójną cenę za urządzenie. Warto wspomnieć, że nowe urządzenie będzie w pełni korzystało z wszystkich dób Amazon.com, w tym oczywiście z dostępu do sklepu z muzyką, wypożyczalni filmów, Amazon AppStore, oraz największego na świecie e-sklepu.

Ciekawym jest fakt, że producent bardzo mało mówi o systemie Google Android. W specyfikacji urządzenia znajdziemy informacje między innymi o synchronizacji multimediów za pomocą Whispersync, darmowej chmurze, nowej ultra szybkiej przeglądarce Amazon Silk, ale nie znajdziemy informacji na temat systemu Android, w tym nawet o wersji systemu, z jaką przyjdzie nam pracować. Jak się okazuje, Amazon bardzo głęboko przebudował Androida i zapewne niewiele pozostało z pierwotnej platformy systemowej Google, dlatego też wersja systemu jest praktycznie nieistotna.

Zobacz również: Dysk twardy, pamięć ram i napęd optyczny - od czego rozpocząć modernizację komputera?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Warto również wspomnieć o tym, że miłośnicy sklepiku Android Market powinni o nim zapomnieć. Jest to dość oczywiste, gdyż Amazon ma własny sklepik i zamierza na nim zarabiać. Miłośnicy długich podróży powinni również zapomnieć o nawigacji GPS – tablet nie posiada modułu GPS. Samo urządzenie nie należy do gigantów - wymiary to 190x120x11,4 mm, waga zaś zamyka się w 413 gramach. Nie ma również modemu 3G, a dostęp do sieci możliwy jest wyłącznie poprzez WiFi. Do dyspozycji użytkownika oddano 8 GB pamięci flash. Niestety nic nie wiadomo na temat wbudowanego slotu na karty pamięci, więc 8 GB musi nam wystarczyć.

Jeśli jednak 8 GB to za mało, użytkownik dostanie nielimitowany dostęp do dysku internetowego w chmurze Amazon. Jedyny interfejs jaki oferuje, to gniazdo micro USB służące do ładowania baterii, która według specyfikacji ma pozwolić na około 8 godzin korzystania z tabletu. Urządzenie pojawi się w sprzedaży w połowie przyszłego miesiąca w cenie 199 dolarów.

Warto przeczytać: Modernizacja firmowego komputera – kiedy się opłaca, a kiedy nie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA