REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nokia X3-02 – ekran dotykowy i tradycyjna klawiatura

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Nokia X3-02
Nokia X3-02

REKLAMA

REKLAMA

Nokia X3-02 to pierwszy model z linii Touch and Type. Nowa linia fińskiego producenta charakteryzuje się telefonami z obecnością ekranu dotykowego i standardowej fizycznej klawiatury alfanumerycznej. Rozwiązanie tego typu powinno uciszyć malkontentów walczących po obu stronach barykady. Zadowoleni powinni być zarówno miłośnicy tradycyjnych klawiszy jak i ekranów dotykowych. Co takiego oferuje nam nowa Nokia?

REKLAMA

Po pierwszym kontakcie z telefonem, uwagę przykuwa przede wszystkim wygląd urządzenia i jego wykonanie. Nowa Nokia X3-02 jest niezwykle płaska i cienka – ma tylko 9,6 mm grubości. Dzięki temu świetnie leży w dłoni i łatwo obsługuje się ją jedną ręką, co jest raczej trudne w przypadku dość sporych smartfonów. Wracając do budowy telefonu. Obudowa Nokii została wykonana z dobrej jakości matowego plastiku. Osłonę baterii zrobiono z kolei z metalu, co jest ukłonem w stronę telefonów z wyższej półki.

REKLAMA

Najciekawszy jest oczywiście front telefonu, który swoim wyglądem odbiega nieco od tego, do czego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Z przodu X3-02 można znaleźć 2,4-calowy rezystywny ekran dotykowy o rozdzielczości QVGA i klawiaturę alfanumeryczną o formacie 4×4, z dodatkowymi klawiszami funkcyjnymi. Na pierwszy rzut oka, taki układ może nieco przypominać urządzenia firmy BlackBerry. Wśród dodatkowym przycisków znajdziemy skróty do wiadomości i co oczywiste w przypadku telefonu muzycznego, do odtwarzacza MP3.

Zobacz również: Jak za darmo zmienić wielkość partycji na dysku twardym?

Jak już wiemy, Nokia X3-02 jest pierwszym telefonem z serii Touch and Type. Oznacza to, że komórkę można obsługiwać zarówno poprzez klawiaturę fizyczną, jak i ekran dotykowy. Jak to się sprawdza w praktyce? Okazuje się, że bardzo dobrze i aż dziwne, że inni producenci nie zastosowali tego typu rozwiązania wcześniej. Owszem, istnieją telefony z klawiaturami QWERTY, ale nie jest to do końca ta sama koncepcja.

REKLAMA

Jeśli chodzi o ekran, na jego samym dole znalazły się trzy wirtualne przyciski – Kontakty, Menu i Idź do, czyli launcher, w którym dostępnych jest 9 często wybieranych programów. Menu nie różni się od tego znanego z innych telefonów Nokii, a wszystkie elementy interfejsu są duże i łatwo w nie trafić palcem. Klawiatura fizyczna przydaje się bardzo do szybkiego pisania wiadomości SMS czy e-maili, co byłoby poważnie utrudnione na ekranie o tej wielkości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak już wiemy, Nokia X3-02 to telefon z zacięciem muzycznym. Oznacza to, że urządzenie oferuje swojemu użytkownikowi dobrej jakości odtwarzacz MP3 oraz wyjście słuchawkowe jack 3,5 mm. Nie zabrakło także radia FM oraz mocnego głośnika. Obsługa radia i playera jest ułatwiona dzięki dedykowanemu przyciskowi muzycznemu, który znajduje się pod ekranem. Jeśli muzyka to za mało, Nokia ma do dyspozycji aparat o matrycy 5 Mpix i przejrzystą galerię zdjęć, która umożliwia wysyłanie najciekawszych fotek na Facebooka i Twittera. Miejmy nadzieję, że urządzenie będzie w Polsce dostępne w przystępnej cenie. 

Zobacz również: Jak wybrać przenośną mysz do notebooka?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA