REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma Verbatim świętuje 40. urodziny

REKLAMA

REKLAMA

W 1969 r. w jednym z garaży Doliny Krzemowej Reid Anderson zapoczątkował historię sukcesu firmy kojarzonej dziś na całym świecie z bardzo dobrymi nośnikami danych.

Wszystko zaczęło się w 1969 r. pod nazwą Information Terminals Corporation (ITC), gdy Anderson zdał sobie sprawę z potencjału tkwiącego w rynku komputerowych nośników danych.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszym dokonaniem jego niewielkiej firmy było umieszczenie taśmy w obudowie kasety, a następnie opracowanie własnych kaset o niezwykle stabilnych i zapewniających precyzyjne działanie obudowach z poliwęglanów. W 1973 r. inżynierowie ITC udoskonalili pierwsze 8-calowe dyskietki firmy IBM, tworząc specjalną osłonę chroniącą dysk przed zabrudzeniem i uszkodzeniami. Kolejnym krokiem na drodze do sukcesu było stworzenie w 1976 r. pierwszej wytwórni nośników ITC, w której w trakcie innowacyjnego procesu produkcyjnego dyski pokrywano specjalną teflonową powłoką. Nośniki, które później dostepne były także w w formacie 5,25 cala, wprowadzono na rynek pod marką „Verbatim”, co po łacinie oznacza „dosłownie”.

W momencie, gdy firma zmieniała nazwę na „Verbatim”, na cześć swojego najlepiej sprzedającego się produktu, zatrudniała już ponad 1 000 osób. W 1979 r. zadebiutowała na giełdzie, a dwa lata później, dzięki wprowadzeniu dyskietki DataLifePlus, wzmocniła swoją międzynarodową reputację producenta wysokiej jakości nośników danych. W celu rozpoczęcia działalności na rynku japońskim Verbatim utworzył spółkę joint venture z Mitsubishi Kasei. W roku 1994 firmy połączyły się z Mitsubishi Petrochemical tworząc Mitsubishi Chemical Corporation.

Obecnie macierzysta spółka Verbatim działa pod nazwą Mitsubishi Kagaku Media. W latach 90. Verbatim osiągnął pozycję lidera rynku dyskietek, które jednak już wówczas zaczęły być wypierane przez nośniki magnetooptyczne, a następnie płyty CD. W krótkim czasie Verbatim okazał się pionierem również w tym segmencie. Od 2003 r. firma jest światowym liderem w dziedzinie nośników CD i DVD, co znalazło potwierdzenie w niezależnych badaniach rynku oraz licznych nagrodach przyznanych jej produktom.

REKLAMA

W ostatnich latach oferta Verbatim została poszerzona o napędy USB, karty pamięci flash oraz akcesoria komputerowe. Firma uzyskała również bardzo dobrą pozycję w segmencie zewnętrznych dysków twardych, w którym zadebiutowała dopiero w 2007 roku. Ostatnio, wprowadzając serię kart SSD ExpressCard, Verbatim wkroczył na rynek innowacyjnych nośników typu Solid State Drive (SSD).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Klienci oczekują przede wszystkim niezawodności i jakości. Odpowiadamy na to zapotrzebowanie nie tylko naszym hasłem, „Technology you can trust” („Technologia, której możesz zaufać”), lecz także drobiazgową pracą nad rozwijaniem naszych produktów, połączoną ze stosowaniem najlepszych

komponentów i precyzyjnych procesów produkcyjnych mówi Gary Milner. - Dzięki naszym innowacjom zawsze będziemy pionierem na rynku nośników danych. Nasza strategia produktowa oparta na czterech filarach – nośniki optyczne, zewnętrzne dyski twarde, karty pamięci flash i akcesoria – sprawia, że dysponujemy bardzo atrakcyjną i bogatą ofertą produktów o najwyższej jakości

Zamierzamy w dalszym ciągu wzmacniać pozycję lidera rynku nośników optycznych, a także wkraczać na rynki wszelkich nowych nośników, jednocześnie stale wzbogacając asortyment naszych produktów - dodaje Milner.

Źródło: Onet

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA