REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma Verbatim świętuje 40. urodziny

REKLAMA

REKLAMA

W 1969 r. w jednym z garaży Doliny Krzemowej Reid Anderson zapoczątkował historię sukcesu firmy kojarzonej dziś na całym świecie z bardzo dobrymi nośnikami danych.

Wszystko zaczęło się w 1969 r. pod nazwą Information Terminals Corporation (ITC), gdy Anderson zdał sobie sprawę z potencjału tkwiącego w rynku komputerowych nośników danych.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszym dokonaniem jego niewielkiej firmy było umieszczenie taśmy w obudowie kasety, a następnie opracowanie własnych kaset o niezwykle stabilnych i zapewniających precyzyjne działanie obudowach z poliwęglanów. W 1973 r. inżynierowie ITC udoskonalili pierwsze 8-calowe dyskietki firmy IBM, tworząc specjalną osłonę chroniącą dysk przed zabrudzeniem i uszkodzeniami. Kolejnym krokiem na drodze do sukcesu było stworzenie w 1976 r. pierwszej wytwórni nośników ITC, w której w trakcie innowacyjnego procesu produkcyjnego dyski pokrywano specjalną teflonową powłoką. Nośniki, które później dostepne były także w w formacie 5,25 cala, wprowadzono na rynek pod marką „Verbatim”, co po łacinie oznacza „dosłownie”.

W momencie, gdy firma zmieniała nazwę na „Verbatim”, na cześć swojego najlepiej sprzedającego się produktu, zatrudniała już ponad 1 000 osób. W 1979 r. zadebiutowała na giełdzie, a dwa lata później, dzięki wprowadzeniu dyskietki DataLifePlus, wzmocniła swoją międzynarodową reputację producenta wysokiej jakości nośników danych. W celu rozpoczęcia działalności na rynku japońskim Verbatim utworzył spółkę joint venture z Mitsubishi Kasei. W roku 1994 firmy połączyły się z Mitsubishi Petrochemical tworząc Mitsubishi Chemical Corporation.

Obecnie macierzysta spółka Verbatim działa pod nazwą Mitsubishi Kagaku Media. W latach 90. Verbatim osiągnął pozycję lidera rynku dyskietek, które jednak już wówczas zaczęły być wypierane przez nośniki magnetooptyczne, a następnie płyty CD. W krótkim czasie Verbatim okazał się pionierem również w tym segmencie. Od 2003 r. firma jest światowym liderem w dziedzinie nośników CD i DVD, co znalazło potwierdzenie w niezależnych badaniach rynku oraz licznych nagrodach przyznanych jej produktom.

REKLAMA

W ostatnich latach oferta Verbatim została poszerzona o napędy USB, karty pamięci flash oraz akcesoria komputerowe. Firma uzyskała również bardzo dobrą pozycję w segmencie zewnętrznych dysków twardych, w którym zadebiutowała dopiero w 2007 roku. Ostatnio, wprowadzając serię kart SSD ExpressCard, Verbatim wkroczył na rynek innowacyjnych nośników typu Solid State Drive (SSD).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Klienci oczekują przede wszystkim niezawodności i jakości. Odpowiadamy na to zapotrzebowanie nie tylko naszym hasłem, „Technology you can trust” („Technologia, której możesz zaufać”), lecz także drobiazgową pracą nad rozwijaniem naszych produktów, połączoną ze stosowaniem najlepszych

komponentów i precyzyjnych procesów produkcyjnych mówi Gary Milner. - Dzięki naszym innowacjom zawsze będziemy pionierem na rynku nośników danych. Nasza strategia produktowa oparta na czterech filarach – nośniki optyczne, zewnętrzne dyski twarde, karty pamięci flash i akcesoria – sprawia, że dysponujemy bardzo atrakcyjną i bogatą ofertą produktów o najwyższej jakości

Zamierzamy w dalszym ciągu wzmacniać pozycję lidera rynku nośników optycznych, a także wkraczać na rynki wszelkich nowych nośników, jednocześnie stale wzbogacając asortyment naszych produktów - dodaje Milner.

Źródło: Onet

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA