REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polegają systemy zarządzania relacjami z klientem

Na czym polegają systemy zarządzania relacjami z klientem
Na czym polegają systemy zarządzania relacjami z klientem

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorca, który planuje rozpocząć kreowanie wizerunku w Internecie powinien zadbać o sprawny i skuteczny system zarządzania relacjami z klientem oraz pozwalający na wymianę informacji w ramach wewnętrznej struktury firmy.

CRM

REKLAMA

Obecnie dość powszechnie używa się terminu CRM, jednak określenia Enterprise Relationship Management (ERM) — zarządzanie relacjami w przedsiębiorstwie — czy Customer Interaction System (CIS) — system współpracy z klientem — są używane zamiennie przez różnych producentów. Niestety prawie połowa dużych firm inwestujących w CRM nie osiąga ustalonych przed wdrożeniem celów. Wina zrzucana jest nader często na dział IT i jego kierownictwo, co dowodzi całkowitego niezrozumienia miejsca CRM w organizacji. Z badań agencji McKinseyR przeprowadzonych wśród 60 firm na rynku amerykańskim, które wdrożyły CRM, wynika, że na sukces wdrożenia wpływ ma nie tylko wykorzystywany software. Podstawowe cele CRM to:

REKLAMA

- Zwiększenie satysfakcji klienta i utrzymanie jego lojalności.
- Zdobycie poparcia wśród klientów.
- Polecenie firmy.
- Rozpoznanie potrzeb klienta.
- Wprowadzenie najskuteczniejszego systemu sprzedaży.
- Zwiększenie efektywności handlowców, kontrola nad nimi oraz właściwa ocena efektywności ich pracy.
- Lepsza komunikacja między komórkami firmy.

Istnieje reguła, że 20% klientów firmy dostarcza jej aż 80% dochodu. Systemy CRM
pomagają handlowcom odnaleźć i objąć ich szczególną troską.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Enterprise 2.0

Idea stworzenia tego typu rozwiązań zrodziła się z konieczności zebrania i systematyzowania informacji najczęściej wykorzystywanych w firmie, organizacji lub instytucji, tak by czas dostępu do zasobów być jak najkrótszy i możliwie najefektywniejszy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zarządzanie informacją i dostępem do niej w firmie zatrudniającej na przykład ponad stu pracowników nie należy do zadań łatwych. Wiele trudności można jednak ominąć dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Takimi narzędziami okazały się systemy oparte na Wiki, umożliwiające stworzenie wspólnego dla całej firmy środowiska współpracy grupowej. Najczęściej wymieniane cele wdrożenia tych rozwiązań to:

- Ułatwienie zarządzania dużą ilością zgromadzonej i tworzonej na bieżąco informacji.
- Usprawnienie komunikacji pomiędzy pracownikami.
- Zwiększanie motywacji pracowników do dzielenia się wiedzą.
- Redukcja czasu przeznaczanego na akcje informacyjne skierowane do pracowników.
- Wspomaganie pracy pracowników, klientów itd.
- Redukcja kosztów, w tym kosztów połączeń telefonicznych czy materiałów biurowych.

Z założenia tego typu serwis ma być podstawowym środowiskiem pracy, zapewniają-
cym dostęp do wszystkich potrzebnych pracownikowi informacji i narzędzi.

Polecamy: Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Rolnicy ruszyli do skupów. Czy da się jeszcze zarobić na zbożu?

    W obliczu obaw o dalszy spadek cen, rolnicy postanowili sprzedać zboża ze swoich magazynów. Już w styczniu, punkty skupu zakupiły 538,8 tys. ton zbóż, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2023 i o 17% w stosunku do grudnia poprzedniego roku. 

    Dojście do niskiej inflacji wymaga kontraktu społecznego, który jest jak umowa widmo

    Niska inflacja to kontrakt społeczny. Taki kontrakt jest jak umowa widmo, ale osiągany jest głównie wysiłkiem banku centralnego, bo NBP jest odpowiedzialny za stabilność cen w gospodarce.

    Sektor MŚP chętniej sięga po kredyty, a banki zaostrzają kryteria ich przyznawania

    Popyt na kredyty długoterminowe ze strony małych przedsiębiorców jest najwyższy od lat. Jedocześnie banki przyznają, że zaostrzają kryteria kredytowe. Czy alternatywna forma finansowania, czyli faktoring, będzie przeżywał ożywienie?  

    Przedsiębiorcy mają obawy czy uda się wydać pieniądze z KPO. Polska ma na to o połowę mniej czasu niż inne kraje

    Pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy – KPO dla Polski to doskonała wiadomość, ale trzeba się pospieszyć, by je efektywnie wydać, apelują przedsiębiorcy. Kraje, które dostały pieniądze europejskie bez opóźnień aktualnie są już w połowie drogi w ich wydatkowaniu. Polska będzie musiała wdrożyć wysokie tempo, by żadne dotacje nie przepadły.

     

    REKLAMA

    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    REKLAMA