Linki sponsorowane – wyszukiwarka a reklama kontekstowa
REKLAMA
REKLAMA
Tymczasem firmom, chcącym się promować, udostępniane są dwa rodzaje eksponowania reklamy:
REKLAMA
- poprzez wyszukiwarkę Google,
- oraz sieć partnerską Google – w postaci reklamy kontekstowej
Wyszukiwarka
Reklama w wyszukiwarkach w postaci linków sponsorowanych jest skuteczną formą dotarcia do użytkowników poszukujących informacji w Internecie. Do głównych zalet tego rodzaju promocji należą:
- reklamy wyświetlają się tylko tym Internautom, którzy szukają konkretnych informacji lub usług tematycznie związanych z działalnością reklamującej się firmy;
- reklamodawca płaci za efekt. Niezależnie od ilości wyświetleń reklamy firmy, opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie potencjalnego klienta firmy w wyświetlaną w wyszukiwarce reklamę.
Na podstawie budżetu kampanii, stawek za koszt kliknięcia, jakości przygotowanej promocji, reklamy biorą udział w Rankingu Reklam, w efekcie którego reklamy pojawiają się:
- na górze strony nad naturalnymi wynikami wyszukiwania,
- z prawej strony obok naturalnych wyników wyszukiwania.
Polecamy: Linkowanie a prawo autorskie
Sieć partnerska – reklama kontekstowa
Linki sponsorowane nie tylko docierają do osób korzystających z wyszukiwarki, ale także do osób przebywających na różnych portalach tematycznych. Reklamy wyświetlane są w formie tekstowej (dokładnie tak, jak w przypadku wyszukiwarek). Emisją reklam można zarządzać na dwa sposoby, poprzez:
- kierowanie promocji na wybrane słowa kluczowe;
- kierowanie promocji na konkretne strony docelowe.
REKLAMA
W pierwszym przypadku system monitoruje wprowadzone do kampanii słowa kluczowe. Poprzez analizę porównawczą fraz i treści na serwisach internetowych, wybierane są te witryny, które tematycznie łączą się z wpisanymi do systemu frazami. Gdy cały proces wyboru stron zostaje zakończony, następuje faza licytacji reklam, tak jak w przypadku wyszukiwarki.
Jeżeli wybrane zostało kierowanie reklam na wskazane strony docelowe, nie trzeba umieszczać słów naprowadzających. Teksty reklamowe będą pojawiać się na sugerowanych witrynach, bez analizy ich treści.
Istnieje także trzecia możliwość – wyboru stron i określenia słów kluczowych – taka opcja sprawi, że tekst reklamowy pojawi się na zdefiniowanych witrynach, lecz tylko wtedy, kiedy będzie na nich odpowiednia treść, zgadzająca się z określonymi frazami dedykowanymi dla promocji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.