REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Linki sponsorowane – wyszukiwarka a reklama kontekstowa

Monika Jaranowska
Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych
 Sembox
Agencja search engine marketing
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Reklama w wyszukiwarkach w postaci linków sponsorowanych, kojarzona jest wyłącznie w postaci reklamy przy wynikach wyszukiwania.

Tymczasem firmom, chcącym się promować, udostępniane są dwa rodzaje eksponowania reklamy:

REKLAMA

  • poprzez wyszukiwarkę Google,
  • oraz sieć partnerską Google – w postaci reklamy kontekstowej

Wyszukiwarka

Reklama w wyszukiwarkach w postaci linków sponsorowanych jest skuteczną formą dotarcia do użytkowników poszukujących informacji w Internecie. Do głównych zalet tego rodzaju promocji należą:

  • reklamy wyświetlają się tylko tym Internautom, którzy szukają konkretnych informacji lub usług tematycznie związanych z działalnością reklamującej się firmy;
  • reklamodawca płaci za efekt. Niezależnie od ilości wyświetleń reklamy firmy, opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie potencjalnego klienta firmy w wyświetlaną w wyszukiwarce reklamę.

Na podstawie budżetu kampanii, stawek za koszt kliknięcia, jakości przygotowanej promocji, reklamy biorą udział w Rankingu Reklam, w efekcie którego reklamy pojawiają się:

  • na górze strony nad naturalnymi wynikami wyszukiwania,
  • z prawej strony obok naturalnych wyników wyszukiwania.

Polecamy: Linkowanie a prawo autorskie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sieć partnerska – reklama kontekstowa

Linki sponsorowane nie tylko docierają do osób korzystających z wyszukiwarki, ale także do osób przebywających na różnych portalach tematycznych. Reklamy wyświetlane są w formie tekstowej (dokładnie tak, jak w przypadku wyszukiwarek). Emisją reklam można zarządzać na dwa sposoby, poprzez:

  • kierowanie promocji na wybrane słowa kluczowe;
  • kierowanie promocji na konkretne strony docelowe.

REKLAMA

W pierwszym przypadku system monitoruje wprowadzone do kampanii słowa kluczowe. Poprzez analizę porównawczą fraz i treści na serwisach internetowych, wybierane są te witryny, które tematycznie łączą się z wpisanymi do systemu frazami. Gdy cały proces wyboru stron zostaje zakończony, następuje faza licytacji reklam, tak jak w przypadku wyszukiwarki.
Jeżeli wybrane zostało kierowanie reklam na wskazane strony docelowe, nie trzeba umieszczać słów naprowadzających. Teksty reklamowe będą pojawiać się na sugerowanych witrynach, bez analizy ich treści. 

Istnieje także trzecia możliwość – wyboru stron i określenia słów kluczowych – taka opcja sprawi, że tekst reklamowy pojawi się na zdefiniowanych witrynach, lecz tylko wtedy, kiedy będzie na nich odpowiednia treść, zgadzająca się z określonymi frazami dedykowanymi dla promocji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

REKLAMA

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

PAIH Forum Biznesu 2024 wystartowało!

Rozpoczęło się wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców, reprezentantów regionów i instytucji rozwoju, czyli PAIH Forum Biznesu 2024. Na wydarzenie zarejestrowało się łącznie niemal 5000 osób, a już pierwszy dzień imprezy zgromadził na PGE Narodowym setki firm z sektora MŚP, dziesiątki przedstawicieli świata polityki i nauki oraz licznych ekspertów PAIH i innych instytucji otoczenia biznesu. Warszawa stała się właśnie centrum polskiej przedsiębiorczości.

Emigracja zarobkowa. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści?

Emigracja zarobkowa na świecie. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści? W tym roku na podium znalazła się Australia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Kanadę. A gdzie można znaleźć najwięcej specjalistów z Polski? 

Jak ulga na ekspansję wspiera przedsiębiorców w zdobywaniu nowych rynków?

Ulga na ekspansję, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku. Jej celem jest wspieranie przedsiębiorców w zwiększaniu przychodów ze sprzedaży produktów, szczególnie poprzez rozszerzenie działalności na nowe rynki. Mimo że ulga na ekspansję pozwala zaoszczędzić do 190 tys. złotych rocznie, w praktyce okazała się mało popularna – w 2022 roku skorzystało z niej jedynie 224 podatników CIT. To pokazuje, że pomimo potencjalnie dużych korzyści, ulga wciąż nie cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

REKLAMA

Fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną? Ekspertka krytycznie o planach Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów planuje zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych od 2025 r. Zdaniem ekspertki dr Anny Marii Panasiuk proponowane przez resort finansów zmiany idą za daleko, a ich wprowadzenie może doprowadzić do tego, że fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną.

Rewolucja w VAT dla małych podatników: nowe zwolnienie podmiotowe daje korzyść w obrotach z zagranicą

To będzie rewolucyjna nowelizacja ustawy VAT. Teraz nawet niewielka sprzedaż zagranicę np. przez platformę internetową wymusza płacenie VAT – formalnie nawet od osób nie prowadzących działalność gospodarczą i fiskus może skutecznie podatku dochodzić.

REKLAMA