REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Siedem mitów dotyczących landing page

landing page
landing page
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W świecie marketingu internetowego istnieje wiele mitów związanych z mediami społecznościowymi, pozycjonowaniem w wyszukiwarkach, testami A/B, e-mail marketingiem oraz blogowaniem. Wydaje się również, że landing pages (specjalnie przygotowane strony, służące do pozyskiwania informacji kontaktowych od potencjalnych klientów) również należą do tej kategorii.

Czytaj dalej i nie przegap informacji, które pomogą w lepszym wykorzystaniu przydatnego narzędzia, jakim jest landing page. Dowiedz się, jakie są najpopularniejsze mity związane z tymi stronami i wykorzystaj nową wiedzę do poprawy obecnie stosowanej strategii.

REKLAMA

Mit nr 1: Potrzebuję tylko jednej lub dwóch landing pages

REKLAMA

Wielu ludzi uważa, że dysponowanie więcej niż jedną lub dwiema landing pages jest nieefektywne. Część marketerów twierdzi, że posiadanie strony z demonstracją oferty oraz „Kontakt” w zupełności wystarcza do skutecznego budowania bazy potencjalnych klientów. Okazuje się, że jest to błędne myślenie. Jeśli masz zaledwie kilka landing pages, tracisz sporo potencjalnych kontaktów i przyszłych transakcji – niemal wszystkie badania na ten temat potwierdzają ścisłą korelację pomiędzy ich obecnością, a liczbą nowo pozyskanych adresów e-mail.

Każdy kolejny landing page to nowa szansa na zaistnienie w wynikach wyszukiwania i mediach społecznościowych – a to w prostej linii oznacza więcej możliwości w zakresie skutecznego marketingu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mit nr 2: Krótkie strony są lepsze od długich

Żadna forma landing page nie jest „najlepsza” – wszystko zależy od tego, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Jeśli pragniesz pozyskać wielu potencjalnych klientów, postaraj się utrzymać krótką formę. Jeśli chcesz zdobyć wysoko kwalifikowane kontakty, spraw, aby postać landing page była nieco dłuższa. Jedna forma nie jest lepsza od drugiej – każda z nich służy innemu celowi. Aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, przeprowadź testy A/B i dostosuj podejście do wyników uzyskanych z badania.

Mit nr 3: Jeśli skopiuję skuteczną formę landing page, moje wskaźniki konwersji ulegną podwyższeniu

Gotowe formy to świetny sposób na rozpoczęcie działań związanych z landing page. Nie spodziewaj się jednak, że wprowadzenie lekkich zmian w metodzie wykorzystanej przez kogoś innego, od razu przyniesie spektakularne rezultaty. Na skuteczność landing page składa się wiele różnych elementów – treść wykorzystana na stronie, design oraz rodzaj odbiorców, którzy mają z nią do czynienia.

Jeśli zamierzasz skopiować wygląd landing page, upewnij się, że jest ona jak najlepiej dostosowana do Twojej grupy docelowej!

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Mit nr 4: Jeśli zmienię przycisk zapisu z zielonego na czerwony, z pewnością zwiększę wskaźnik konwersji

W niektórych przypadkach, zmiana barwy przycisku z jednej na drugą może pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji. Nie oznacza to jednak, że czerwony kolor zawsze jest lepszy od zielonego (chociaż badania wykazały, że w wielu przypadkach jest to prawda). Uzyskanie takiego rezultatu może zaistnieć, np. wyłącznie wobec jednego typu odbiorców. Jeśli przeprowadzisz taki sam test na swojej stronie, być może uzyskasz odwrotne efekty. Nie istnieje jeden magiczny kolor, który zagwarantuje pełen sukces. Przeprowadź testy i zobacz, który z nich okaże się najskuteczniejszy.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Mit nr 5: Należy zwracać uwagę wyłącznie na wskaźnik konwersji

REKLAMA

Landing page to bardzo ważny element strategii marketingowej. Nie chodzi jednak wyłącznie o zachęcenie użytkownika do wypełnienia formularza kontaktowego. W gruncie rzeczy, liczysz na to, że pozyskany kontakt, w przyszłości zostanie lojalnym klientem firmy.

Jeśli pragniesz uzyskać najwięcej korzyści z landing page, nie patrz wyłącznie na to, jaki odsetek odwiedzających wypełnił formularz. Spójrz również na kwestię, co dzieje się później. Jaki odsetek subskrybentów staje się w ostateczności klientami? Przeglądając statystyki, możesz odkryć, że landing page o niskim wskaźniku konwersji przynosi znaczną liczbę nowych odbiorców i vice versa.

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm


Mit nr 6: Na landing page należy umieścić jak najwięcej elementów, które potencjalnie doprowadzą do konwersji

Landing page nie jest ostatnią deską ratunku, służącą do pozyskania jakichkolwiek informacji od użytkowników. Jej głównym i jedynym celem jest zachęcenie do wypełnienia formularza. Właśnie dlatego, nie należy dawać odbiorcom zbyt wielu opcji do wyboru (np. poprzez prezentowanie większej liczby formularzy, zbędnych grafik, wideo itp.). Może to rozproszyć ich uwagę i obniżyć współczynnik konwersji. Na landing page prostota i minimalizm to podstawa sukcesu!

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm

Mit nr 7: Po wprowadzeniu, landing page nie wymaga już uwagi z mojej strony

W niniejszym artykule już wiele razy pojawiła się jedna, niezwykle istotna kwestia. Chodzi o nieustanne testowanie stosowanych metod działania. W końcu zawsze istnieje jeszcze jeden sposób, który pomoże w uzyskaniu lepszych rezultatów z posiadanych obecnie landing pages. Jeśli zamieścisz na serwerze świetnie przygotowaną stronę, lecz pozostawisz ją bez zmian, nadal możesz tracić wielu potencjalnych klientów. Landing page często stanowi podstawę internetowej strategii marketingowej – upewnij się, że uzyskujesz z niej tyle korzyści, ile to tylko możliwe.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Czy znasz jakieś inne mity związane z landing page? Podziel się nimi w sekcji komentarzy!

Autor: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

REKLAMA