REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co piąte gospodarstwo domowe ma już Internet

REKLAMA

REKLAMA

Z prognoz firmy Gartner wynika, że dostęp do szerokopasmowego internetu stale rośnie. W 2009 roku z szybkiego internetu będzie korzystać na świecie jedno na pięć gospodarstw domowych.

Zdaniem ekspertów, na koniec 2009 roku 422 mln gospodarstw domowych na całym świecie będzie miało dostęp do szerokopasmowego internetu (w 2008 roku było ich 382 mln). Gartner szacuje, że w 2013 roku liczba ta osiągnie 580 mln.

REKLAMA

"Konsumenci w czasach kryzysu ograniczają wydatki, ale rezygnacja z szybkiego internetu nie znajduje się na pierwszych miejscach list planowanych oszczędności" - tłumaczy rosnące wskaźniki analityk IT Gartner Amanda Sabia. Dodaje, że sprzyjają temu m.in. przystępne ceny komputerów, dostępu do internetu oraz krajowe programy, które zachęcają społeczeństwo do korzystania z sieci.

REKLAMA

Według Gartner na koniec 2008 roku w 21 państwach dostęp do internetu miało ponad 50 proc. gospodarstw domowych. Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się Korea Południowa (86 proc.), a tuż za nią były: Holandia (80 proc.) i Dania (75 proc.). Najgorzej było w Indonezji - poniżej 1 proc.

Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w Polsce w styczniu 2009 r. dostęp do szerokopasmowego internetu miało ok. 41 proc. gospodarstw domowych. Urząd szacuje też, że w latach 2010-2012 popyt na internet szerokopasmowy w Polsce wzrośnie o 2,1 - 2,5 mln dostępów.

Eksperci Gertnera oceniają, że w ciągu najbliższych 5 lat w krajach rozwijających się (Chiny, Indie, Indonezja, Malezja, Filipiny, Tajlandia, Ameryka Łacińska, Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka) do szybkiego internetu zostanie podłączonych 2 razy więcej gospodarstw domowych - 135 mln, niż w krajach rozwiniętych - 62 mln.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spośród tych 135 mln aż 92 mln łącz przypadną na Brazylię, Rosję, Indie i Chiny. Z kolei wśród krajów rozwiniętych rynek najszybciej będzie rozwijał się w USA - do 2013 r. liczba łącz zwiększy się o 27 mln. W Japonii o 10 mln, Niemczech o 5 mln, a Wielkiej Brytanii - 3 mln.

Źródło: Chip.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA