REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

66 procent polskich internautów kupuje on-line

REKLAMA

REKLAMA

66 proc. polskich internautów deklaruje, że chociaż raz zrobiło zakupy w sieci: w sklepach internetowych i na aukcjach - wynika z opublikowanego we wtorek raportu "E-commerce w Polsce", przygotowanego przez Gemius.

Gemius od pięciu lat bada sektor e-commerce (e-sklepy, aukcje internetowe) w Polsce. Dotychczas, co roku notowany był kilkuprocentowy wzrost odsetka internautów dokonujących zakupów w sieci. Z raportu wynika, że ok. 80 proc. kupujących w sieci zamierza nadal korzystać ze sklepów internetowych i aukcji. 44 proc. internautów, którzy nigdy nie kupowali przez internet, zamierza spróbować tego w przyszłości. Co drugi klient sklepów i aukcji internetowych (50 proc.) korzysta z tzw. porównywarek cen portali, dzięki którym można znaleźć w sieci najtańsze oferty.

REKLAMA

REKLAMA

Zdaniem ekspertów Gemius, wyniki badania pokazują wyraźną różnicę w aktywności klientów sklepów i aukcji internetowych. Liczba użytkowników tych serwisów jest podobna, to jednak na aukcjach dokonywanych jest blisko osiem razy więcej odsłon stron internetowych, niż w sklepach - użytkownicy przeglądają więcej pojedynczych aukcji niż podstron sklepowych.

Internauci poświęcają też znacznie więcej czasu aukcjom (średnio ponad pięć godzin miesięcznie) niż sklepom (średnio 45 minut w skali miesiąca). Przeciętny użytkownik w marcu 2009 roku dokonał blisko 580 odsłon stron aukcyjnych i ok. 73 odsłon w sklepach online.

"Aukcje oferują szerszy asortyment towarów niż nawet największy sklep. A skoro jest więcej towarów, to i użytkownicy poświęcają więcej czasu na ich oglądanie. Duże znaczenie w wytłumaczeniu tego zjawiska może mieć także zrozumienie potrzeb internautów - aukcje często są miejscem "wyceny" różnego rodzaju towarów. Po krótkiej wizycie na największych serwisach aukcyjnych znamy już rynkową wartość np. samochodu, który chcemy sprzedać" - wyjaśnia Senior Internet Business Development Manager w Gemius Gabriel Matwiejczyk.

Raport został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego w internecie w okresie 21-26 kwietnia 2009 roku. Do analizy wykorzystano 1,7 tys. wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat i więcej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gemius to międzynarodowa firma badawcza, która od 1999 r. działa na polskim rynku. Oferuje rozwiązania badawcze oraz usługi analityczne i doradcze. Raport został przygotowany we współpracy z portalem Skąpiec.pl, który porównuje ceny w sklepach internetowych. 

Źródło: ONET.PL

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA