REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

66 procent polskich internautów kupuje on-line

REKLAMA

REKLAMA

66 proc. polskich internautów deklaruje, że chociaż raz zrobiło zakupy w sieci: w sklepach internetowych i na aukcjach - wynika z opublikowanego we wtorek raportu "E-commerce w Polsce", przygotowanego przez Gemius.

Gemius od pięciu lat bada sektor e-commerce (e-sklepy, aukcje internetowe) w Polsce. Dotychczas, co roku notowany był kilkuprocentowy wzrost odsetka internautów dokonujących zakupów w sieci. Z raportu wynika, że ok. 80 proc. kupujących w sieci zamierza nadal korzystać ze sklepów internetowych i aukcji. 44 proc. internautów, którzy nigdy nie kupowali przez internet, zamierza spróbować tego w przyszłości. Co drugi klient sklepów i aukcji internetowych (50 proc.) korzysta z tzw. porównywarek cen portali, dzięki którym można znaleźć w sieci najtańsze oferty.

REKLAMA

REKLAMA

Zdaniem ekspertów Gemius, wyniki badania pokazują wyraźną różnicę w aktywności klientów sklepów i aukcji internetowych. Liczba użytkowników tych serwisów jest podobna, to jednak na aukcjach dokonywanych jest blisko osiem razy więcej odsłon stron internetowych, niż w sklepach - użytkownicy przeglądają więcej pojedynczych aukcji niż podstron sklepowych.

Internauci poświęcają też znacznie więcej czasu aukcjom (średnio ponad pięć godzin miesięcznie) niż sklepom (średnio 45 minut w skali miesiąca). Przeciętny użytkownik w marcu 2009 roku dokonał blisko 580 odsłon stron aukcyjnych i ok. 73 odsłon w sklepach online.

"Aukcje oferują szerszy asortyment towarów niż nawet największy sklep. A skoro jest więcej towarów, to i użytkownicy poświęcają więcej czasu na ich oglądanie. Duże znaczenie w wytłumaczeniu tego zjawiska może mieć także zrozumienie potrzeb internautów - aukcje często są miejscem "wyceny" różnego rodzaju towarów. Po krótkiej wizycie na największych serwisach aukcyjnych znamy już rynkową wartość np. samochodu, który chcemy sprzedać" - wyjaśnia Senior Internet Business Development Manager w Gemius Gabriel Matwiejczyk.

Raport został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego w internecie w okresie 21-26 kwietnia 2009 roku. Do analizy wykorzystano 1,7 tys. wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat i więcej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gemius to międzynarodowa firma badawcza, która od 1999 r. działa na polskim rynku. Oferuje rozwiązania badawcze oraz usługi analityczne i doradcze. Raport został przygotowany we współpracy z portalem Skąpiec.pl, który porównuje ceny w sklepach internetowych. 

Źródło: ONET.PL

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA