REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nadzieja na dostęp do iTunes w Polsce

REKLAMA

REKLAMA

Jest nadzieja na dostęp do popularnego sklepu internetowego iTunes dla Polaków - ogłosiła we wtorek Komisja Europejska. A to dzięki ustępstwom ze strony organizacji zarządzających prawami autorskimi twórców, którzy zgodzili się na wydawanie ogólnoeuropejskich licencji na utwory.

  Należący do Apple iTunes nie traktuje tak samo wszystkich Europejczyków. Przede wszystkim, wbrew samej idei ponadgranicznego internetu, podzielił swój sklep na rynki krajowe: Brytyjczycy mogą kupować pliki tylko w serwisie brytyjskim, francuscy internauci we francuskim itd. System rozpoznaje internautów dzięki ich kartom kredytowym, pozwalając płacić np. w serwisie belgijskim jedynie użytkownikom kart wydanych w Belgii.

REKLAMA

REKLAMA

  Koncern Apple tłumaczy się, że takie są wymagania wytwórni płytowych, które uniemożliwiają iTunes prowadzenie sklepów dostępnych dla wszystkich Europejczyków. Niektóre wytwórnie zastrzegają bowiem, że ich produkty mogą być dostępne jedynie w wybranych krajach, co jest w pełni zgodne z unijnym prawem. Robią tak ze względu na masowe darmowe (czytaj: pirackie) ściąganie plików z internetu, więc w Polsce iTunes nie ma

  Po zorganizowanym przez KE "okrągłym stole", organizacje reprezentujące interesy autorów (takie jak polski ZAiKS) zobowiązały się do wydawania paneuropejskich, a nie krajowych licencji. To oznacza, że z punktu widzenia właścicieli praw autorskich UE nie byłaby już podzielona na 27 niezależnych rynków, ale byłby to jeden rynek.

- Jest wola wyrażona przez głównych przedstawicieli branży dystrybucji muzyki online, by pokonać wiele barier, które uniemożliwiają konsumentom korzystanie w pełni z możliwości, jakie daje internet - oświadczyła zadowolona komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes. Podała jako przykład obietnicę francuskiego stowarzyszenia autorów SACEM, że partnerom zagranicznym będzie udzielało ogólnoeuropejskich licencji na swój repertuar, a także podobną gotowość potentata branży fonograficznej EMI.

REKLAMA

  Co to w praktyce oznacza dla polskich internautów odciętych od iTunes? Otóż koncern Apple zapewnił, że jeśli rzeczywiście organizacje i firmy będą wydawać paneuropejskie licencje, będzie gotów udostępnić swoją muzykę wszystkim obywatelom UE. - Także tam, gdzie obecnie iTunes nie jest dostępny - podkreślił rzecznik Kroes, Jonathan Todd. Zastrzegł jednak od razu, że "zmiany nie nastąpią jutro".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy nadzieję, że inni pójdą w ślady SACEM i EMI - powiedział rzecznik. W ramach presji KE chce zorganizować kolejny "okrągły stół" sektora i obiecuje monitorować, czy zapowiedzi są rzeczywiście realizowane.

  Obecnie w każdym kraju UE działa osobna organizacja (czasem jest ich kilka) ds. zarządzania prawami autorskimi twórców. Zbierają one tantiemy za publiczne wykorzystywanie utworów zrzeszonych i niezrzeszonych autorów. Ciesząc się monopolem na krajowych rynkach, organizacje czerpiące zyski z ochrony praw autorskich niechętnie patrzą na forsowane przez Komisję Europejską pomysły udzielania ponad ich głowami licencji paneuropejskich.

Do koncernu Apple należy około trzy czwarte rynku plików muzycznych w internecie.

Źródło: ONET

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA