REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Darmowy blog w serwisie czy płatny hosting?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Istnieją dwa typy hostingu, darmowy i płatny. Czemu typy? Przecież i jedno i drugie to hosting. Otóż owszem, hosting to hosting, nieważne czy darmowy czy bezpłatny. Tak pewnie myśli każdy po przeczytaniu samej definicji hostingu. Prawda jest taka, że obie opcje tak bardzo różnią się od siebie, że z powodzeniem można by było im nadać odmienne nazwy. Jak więc wyglądają różnice?

Hosting darmowy czy płatny?

REKLAMA

Otóż, za darmowy hosting jak wiadomo nie płacimy nic. Jednak jest pewien haczyk. Dostawca darmowego hostingu nie jest organizacją charytatywną i w jakiś sposób musi nadrobić swoje straty. Przechodząc do sedna, oczywiście istnieje mnóstwo darmowych usług hostingowych, jednak niemal wszystkie posiadają tak drastyczne ograniczenia, które wręcz uniemożliwiają lub bardzo utrudniają korzystanie z ich usług do celów komercyjnych lub nawet nieco bardziej wybiegających ponad absolutne minimum. Ponadto zakładając stronę lub nawet blog na bezpłatnym serwerze należy liczyć się z tym, że będziemy musieli umieszczać na niej reklamy usługodawcy, jego sponsorów, sponsorów jego sponsorów etc. W Internecie często można natrafić na strony internetowe założone właśnie na takich bezpłatnych serwerach. Zazwyczaj przebicie się przez lawinę reklam na stronie do właściwej treści serwisu staje się niezwykle uciążliwe, dodatkowo sam układ strony i jej wygląd upstrzony jest dziesiątkami mniejszych lub większych reklam. Oczywiście nie ma nic złego w reklamach branżowych np. firm komputerowych na stronach tematyką związanych z komputerami i elektroniką, jednak ich nadmiar i przesadna różnorodność tematyczna sprawia, że taka strona w oczach klienta czy czytelnika staje mało czytelna i atrakcyjna, ale również mało profesjonalna i po prostu… tania. Niestety reklamy nie są jedynym minusem darmowych hostingów.

Niewielka pojemność darmowego hostingu

Kolejnym i prawdopodobnie największym minusem darmowych blog hostingów są ich ograniczenia. Ograniczenia te są związane przede wszystkim z maksymalnym miesięcznym transferem na stronie oraz, co najważniejsze, z maksymalną dostępną przestrzenia dyskową. Jak wiadomo, początkowa „waga” strony nie jest wartością stałą i ciągle rośnie z biegiem czasu - dodawanie nowych treści, artykułów, funkcji, dodatków, plików etc. Może się okazać, że waga strony już po kilku miesiącach może wzrosną kilkukrotnie. Hostingując stronę internetowym na bezpłatnym serwerze, może się okazać, że po roku osiągniemy limit pojemności, co zmusi nas albo do zaprzestania rozwijania strony, albo do wykasowania niektórych jej zasobów, albo do zmiany hosta. Oprócz tych ograniczeń, bardzo dokuczliwą niedogodnością może się okazać brak obsługi znanych języków skryptowych np. PHP w przypadku niektórych usługodawców. Pamiętajmy, że wybierając darmowego hosta nie liczmy na jakąkolwiek pomoc techniczną, doradztwo czy ulgi.

Zobacz również: Komputer-Foto - Podstawowe narzędzia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największa zaleta hostingu płatnego

REKLAMA

W przeciwieństwie do kont darmowych, konta płatne mają o niebo lepsze parametry, zarówno, jeśli chodzi o transfery danych, jak i pojemność dysków, która teoretycznie jest nieograniczona, gdyż za tyle, za ile zapłacimy, tyle będziemy mieć do dyspozycji. No właśnie cena. Ceny często są dość wysokie, dlatego z usług płatnych hostów korzystają głównie duże firmy lub korporacje. Ale i na to są rozwiązania. Na płatnym hoście również można umieszczać reklamy, jednak w tym przypadku to my decydujemy, jakie to będą reklamy i jakich firm.

Decydując się na wybór usługodawcy hostingowego i rozważając, czy ma to być dostawca darmowy, czy też płatny, rozważmy wszystkie za i przeciw każdej możliwości. Jeśli nasza strona ma być niewielka, rzadko aktualizowana a wszędobylskie reklamy nam nie przeszkadzają, wybierzmy hosting darmowy. Jednak, jeśli zależy nam na profesjonalnej i reprezentatywnej stronie internetowej, która ma istnieć kilka lat, a w przeciągu tego czasu przewidujemy jej ciągłe powiększanie i aktualizację, wybierzmy host płatny. Czasem warto zainwestować w profesjonalizm.

Zobacz również: Komputer - Samouczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA