REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Darmowy blog w serwisie czy płatny hosting?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Istnieją dwa typy hostingu, darmowy i płatny. Czemu typy? Przecież i jedno i drugie to hosting. Otóż owszem, hosting to hosting, nieważne czy darmowy czy bezpłatny. Tak pewnie myśli każdy po przeczytaniu samej definicji hostingu. Prawda jest taka, że obie opcje tak bardzo różnią się od siebie, że z powodzeniem można by było im nadać odmienne nazwy. Jak więc wyglądają różnice?

Hosting darmowy czy płatny?

REKLAMA

Otóż, za darmowy hosting jak wiadomo nie płacimy nic. Jednak jest pewien haczyk. Dostawca darmowego hostingu nie jest organizacją charytatywną i w jakiś sposób musi nadrobić swoje straty. Przechodząc do sedna, oczywiście istnieje mnóstwo darmowych usług hostingowych, jednak niemal wszystkie posiadają tak drastyczne ograniczenia, które wręcz uniemożliwiają lub bardzo utrudniają korzystanie z ich usług do celów komercyjnych lub nawet nieco bardziej wybiegających ponad absolutne minimum. Ponadto zakładając stronę lub nawet blog na bezpłatnym serwerze należy liczyć się z tym, że będziemy musieli umieszczać na niej reklamy usługodawcy, jego sponsorów, sponsorów jego sponsorów etc. W Internecie często można natrafić na strony internetowe założone właśnie na takich bezpłatnych serwerach. Zazwyczaj przebicie się przez lawinę reklam na stronie do właściwej treści serwisu staje się niezwykle uciążliwe, dodatkowo sam układ strony i jej wygląd upstrzony jest dziesiątkami mniejszych lub większych reklam. Oczywiście nie ma nic złego w reklamach branżowych np. firm komputerowych na stronach tematyką związanych z komputerami i elektroniką, jednak ich nadmiar i przesadna różnorodność tematyczna sprawia, że taka strona w oczach klienta czy czytelnika staje mało czytelna i atrakcyjna, ale również mało profesjonalna i po prostu… tania. Niestety reklamy nie są jedynym minusem darmowych hostingów.

Niewielka pojemność darmowego hostingu

Kolejnym i prawdopodobnie największym minusem darmowych blog hostingów są ich ograniczenia. Ograniczenia te są związane przede wszystkim z maksymalnym miesięcznym transferem na stronie oraz, co najważniejsze, z maksymalną dostępną przestrzenia dyskową. Jak wiadomo, początkowa „waga” strony nie jest wartością stałą i ciągle rośnie z biegiem czasu - dodawanie nowych treści, artykułów, funkcji, dodatków, plików etc. Może się okazać, że waga strony już po kilku miesiącach może wzrosną kilkukrotnie. Hostingując stronę internetowym na bezpłatnym serwerze, może się okazać, że po roku osiągniemy limit pojemności, co zmusi nas albo do zaprzestania rozwijania strony, albo do wykasowania niektórych jej zasobów, albo do zmiany hosta. Oprócz tych ograniczeń, bardzo dokuczliwą niedogodnością może się okazać brak obsługi znanych języków skryptowych np. PHP w przypadku niektórych usługodawców. Pamiętajmy, że wybierając darmowego hosta nie liczmy na jakąkolwiek pomoc techniczną, doradztwo czy ulgi.

Zobacz również: Komputer-Foto - Podstawowe narzędzia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największa zaleta hostingu płatnego

REKLAMA

W przeciwieństwie do kont darmowych, konta płatne mają o niebo lepsze parametry, zarówno, jeśli chodzi o transfery danych, jak i pojemność dysków, która teoretycznie jest nieograniczona, gdyż za tyle, za ile zapłacimy, tyle będziemy mieć do dyspozycji. No właśnie cena. Ceny często są dość wysokie, dlatego z usług płatnych hostów korzystają głównie duże firmy lub korporacje. Ale i na to są rozwiązania. Na płatnym hoście również można umieszczać reklamy, jednak w tym przypadku to my decydujemy, jakie to będą reklamy i jakich firm.

Decydując się na wybór usługodawcy hostingowego i rozważając, czy ma to być dostawca darmowy, czy też płatny, rozważmy wszystkie za i przeciw każdej możliwości. Jeśli nasza strona ma być niewielka, rzadko aktualizowana a wszędobylskie reklamy nam nie przeszkadzają, wybierzmy hosting darmowy. Jednak, jeśli zależy nam na profesjonalnej i reprezentatywnej stronie internetowej, która ma istnieć kilka lat, a w przeciągu tego czasu przewidujemy jej ciągłe powiększanie i aktualizację, wybierzmy host płatny. Czasem warto zainwestować w profesjonalizm.

Zobacz również: Komputer - Samouczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA