REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne

Subskrybuj nas na Youtube
Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne /fot. Shutterstock
Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne /fot. Shutterstock
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Rozwoju z Głównym Inspektorem Sanitarnym przygotowali wytyczne sanitarne dotyczące obiektów wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa.

Celem wdrażanych procedur jest:

REKLAMA

  1. Wskazanie zasad w obiektach wielofunkcyjnych, zapewniających bezpieczeństwo dla osób zaangażowanych w organizację  wydarzeń.
  2. Wskazanie zakresu współdziałania z organizatorami wydarzeń w celu dostosowania infrastruktury i wyposażenia obiektów do wymogów.
  3. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników/osób zaangażowanych w organizację wydarzenia w obiektach przez jego uczestników oraz inne osoby z zewnątrz.
  4. Ograniczenie liczby osób przebywających na terenie obiektów w danym przedziale czasowym.
  5. Działanie, mające na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się epidemii w obiektach i dostosowanie podejmowanych działań, procedur i infrastruktury do potencjalnego zagrożenia.
  6. Stworzenie modelu procedur bezpieczeństwa umożliwiających działanie w obiektach organizatorów, firm obsługujących wydarzenia, artystów i sportowców, organizujących imprezy kulturalne, rozrywkowe, sportowe, targowe, kongresowe, konferencyjne i masowe.
  7. Zapewnienie spójności pomiędzy wytycznymi.

Polecamy: Przedsiębiorca w kryzysie (PDF)

Wytyczne zostały podzielone na następujące części:

  1. Przestrzeń komunikacyjna oraz udostępnione miejsca
  2. Bezpieczeństwo obsługi i uczestników
  3. Gastronomia i catering – żywienie dla gości oraz ekip realizacyjnych
  4. Zapewnienie czystości na terenie wydarzenia
  5. Procedury postępowania podczas obsługi wydarzeń
  6. Procedury postępowania w odniesieniu do osoby posiadającej symptomy zakażenia

Przestrzeń komunikacyjna oraz udostępnione miejsca

  1. Określenie maksymalnej liczby uczestników spotkań, konferencji poprzez:
    • Zastosowanie przelicznika osób do powierzchni w zależności od typu obiektu.
    • Zastosowanie minimalnej wymaganej odległości pomiędzy krzesłami, stolikami.
    • Określenie dopuszczalnej liczby osób w windach.
  2. Ograniczenie liczby uczestników wydarzeń poprzez:
    • Utrzymanie bezpiecznych odległości pomiędzy udostępnionymi miejscami siedzącymi.
    • Zmniejszenie liczby udostępnionych miejsc siedzących do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Zmniejszenie liczby  udostępnionych miejsc tymczasowych (na płycie) do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Zmniejszenie liczby udostępnionych miejsc stojących (na płycie) do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Wprowadzenie procedur kolejności lub liczby wpuszczania osób po przekroczeniu dopuszczalnej normy osób w wydarzeniu (kolejność zgłaszania się, sloty czasowe, numeracja biletów) w zależności od charakteru imprezy i wytycznych obowiązujących organizatorów.
  3. Uruchomienie większej liczby wejść, toalet (tak, aby uniknąć tłoku)  na teren imprezy oraz organizacja wejść dedykowanych do poszczególnych stref. W każdym wejściu uruchomienie stanowisk do dezynfekcji rąk.
  4. Utrzymanie bezpiecznych odległości (2 m), zgodnie z otrzymanymi wytycznymi dla organizatorów, pomiędzy osobami stojącymi w kolejkach do wejść na teren imprezy, do punktów gastronomicznych, szatni, w windach.
  5. Opracowanie procedur dla obsługi imprez w zakresie postępowania, zasad bezpieczeństwa swojego i gości, sposobu informowania oraz egzekwowania wymogów.
  6. W zakresie systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych – stosowanie się do zaleceń NIZP- PZH.
  7. Komunikaty skierowane do uczestników imprezy w zakresie profilaktyki zdrowotnej i przestrzegania zasad higieny – wykorzystanie plakatów, piktogramów, systemów audiowizualnych, systemów dźwiękowych.

Bezpieczeństwo obsługi i uczestników

  1. Dopuszczenie do pracy pracowników po przeprowadzonej kontroli temperatury ciała, za ich zgodą, oraz wyposażanych w maseczki / przyłbice ochronne oraz rękawiczki, jeśli nadal będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. Pracownicy obsługujący wydarzenie wyrażają zgodę na pomiar temperatury ciała. W obsłudze wydarzenia nie uczestniczą osoby z symptomami choroby zakaźnej. 
  2. Spotkania i narady wewnętrzne z zachowaniem bezpiecznej odległości pomiędzy osobami.
  3. Zapewnienie środków ochrony osobistej dla pracowników/osób świadczących usługi (maseczki, przyłbice, kaski ochronne, rękawice jednorazowe) i preparatów do dezynfekcji rąk, zgodnie z obowiązującymi regulacjami w tym zakresie.
  4. Zapewnienie wsparcia organizatorom w zakresie wdrożenia i realizacji imiennej sprzedaży biletów i dokonywania sprawdzeń tożsamości – na wejściu lub w inny sposób identyfikacji uczestników wydarzeń,  po uprzednim uzyskaniu ich zgody, o czym muszą być wcześniej poinformowani.
  5. W celu usprawnienia kontroli bezpieczeństwa, zapewnienie dodatkowych miejsc depozytowych, poza terenem wydarzeń i nie w bezpośredniej bliskości wejść na wydarzenia dla osób z większymi bagażami – ograniczenie rozmiaru bagażu dopuszczalnego na terenie imprezy.
  6. Uwzględnianie w dokumentacji na imprezy masowe dodatkowych rozwiązań w zakresie niwelowania zagrożeń epidemiologicznych.
  7. Wyznaczenie osoby w zakresie bhp i zagrożeń epidemiologicznych lub rozszerzenie zadań dla operatorów medycznych.
  8. Dedykowanie na stałe dodatkowego miejsca na terenie obiektu dla osób wymagających izolacji.

Gastronomia i catering – żywienie dla gości oraz ekip realizacyjnych

  1. W przypadku usług gastronomicznych należy stosować wytyczne dla gastronomii.

Zapewnienie czystości na terenie wydarzenia

  1. Zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń dla personelu sprzątającego (maseczki, rękawiczki, płyny do mycia i dezynfekcji).
  2. Określenie ilości dozowników z płynem do dezynfekcji rąk przy wejściach, w przestrzeniach dla publiczności, w toaletach i ich stałe monitorowanie celem uzupełniania.
  3. Zabezpieczenie folią terminali płatniczych oraz ich dezynfekowanie nie rzadziej niż co godzinę.
  4. Sprzątanie i dezynfekcja powierzchni publicznych w trakcie i po wydarzeniu – wyznaczenie częstotliwości w oparciu o ocenę ryzyka.
  5. Dezynfekcja strefy backstage oraz stref produkcyjnych po każdym wydarzeniu.
  6. Sprzątanie i dezynfekcja stref przygotowania i wydawania posiłków.
  7. Przygotowanie i oznaczenie pojemników dedykowanych na utylizację, uwzględnienie kategorii odpadów w umowach z firmami odbierającymi odpady. Rekomenduje się postępowanie zgodnie z wytycznymi Ministerstwa  Klimatu i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
  8. Udostępnienie w toaletach instrukcji w zakresie mycia i dezynfekcji rąk.

Procedury postępowania podczas obsługi wydarzeń

  1. W trakcie montażu i demontażu zachowanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących dla firm zabudowujących i dostawców zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego – opracowanie instrukcji bezpieczeństwa epidemicznego dla obiektu w trakcie przygotowań i przebiegu wydarzeń; przekazanie do zaopiniowania na 14 dni przed wydarzeniem właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej (dotyczy dużych wydarzeń w obiektach zamkniętych).
  2. Obowiązek zapewnienia pracownikom i podwykonawcom dodatkowego niezbędnego sprzętu, środków ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
  3. Zasady pracy pracowników oraz osób zaangażowanych w organizację wydarzenia uwzględniające:
    • obowiązkowe mycie i dezynfekcja rąk;
    • wyposażenie i ubiór osób zaangażowanych w organizację wydarzenia:
      - maski ochronne na twarz, zgodnie z przepisami rozporządzenia;
      - rękawiczki jednorazowe;
      - kombinezony ochronne (kilka) do dyspozycji wskazanych osób z obsługi na   wypadek wystąpienia konieczności podejmowania działań w takim wyposażeniu.
  4. Szkolenie pracowników w zakresie prawidłowego stosowania i użytkowania środków dezynfekujących i odzieży ochronnej.
  5. Wdrożenie wymogów i standardów organizacji obecności wykonawców, zawodników w strefach backstage.
  6. Odseparowanie dróg dojścia wykonawców i ekip technicznych.

Procedury postępowania w odniesieniu do osoby posiadającej symptomy zakażenia

  1. Przygotowanie zamkniętych, odizolowanych i odpowiednio dezynfekowanych pomieszczeń dla osób z objawami infekcji. Zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia pracownikom medycznym pracującym w tym pomieszczeniu.  
  2. Osoby wykazujące objawy chorobowe lub, będące w trakcie kwarantanny nie mogą korzystać z miejsc publicznych, w tym uczestniczyć w spotkaniach, konferencjach, imprezach sportowo-artystycznych.
  3. Poinformowanie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o osobie z podejrzeniem zarażenia.
  4. Ustalenie postępowania z organizatorem wydarzenia.
  5. Dezynfekcja miejsca izolacji.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA