Pełnomocnik przedsiębiorcy załatwi sprawę online
REKLAMA
REKLAMA
Pełnomocnik przedsiębiorcy
CEIDG (firma.gov.pl) zyskała nową funkcjonalność, dostępną w sekcji „Moje konto” w zakładce „Moi mocodawcy”. Ułatwienie polega na tym, że pełnomocnicy mogą w imieniu swojego mocodawcy, w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, dokonywać następujących czynności online:
REKLAMA
· zgłoszenie zmiany wpisu oraz danych nieobjętych wpisem do CEIDG (np. numer rachunku bankowego),
· zgłoszenie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej,
· zgłoszenie wznowienia wykonywania działalności gospodarczej i
· zgłoszenie wykreślenia wpisu w CEIDG.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Jest to możliwe pod warunkiem posiadania podpisu elektronicznego z certyfikatem kwalifikowanym lub nieodpłatnego profilu zaufanego ePUAP.
Dodanie nowej funkcjonalności w systemie sprawdzi się, zwłaszcza w przypadku pełnomocników reprezentujących np. wiele firm. Konieczność wprowadzenia tego rozwiązania była sygnalizowana przez użytkowników systemu CEIDG.
Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję, co zrobić, by ustanowiony pełnomocnik mógł dokonywać czynności online w naszym imieniu.
1. Przedsiębiorca ustanawia pełnomocnika.
2. Przedsiębiorca dopisuje pełnomocnika do CEIDG za pomocą wniosku o zmianę lub wskazuje go przy składaniu wniosku o wpis i wskazuje zakres jego pełnomocnictwa (zaznaczając odpowiednie rubryki we wniosku CEIDG-1).
3. Informacje o udzielonym pełnomocnictwie (dane pełnomocnika oraz zakres czynności) zostają uwidocznione przy wpisie przedsiębiorcy w CEIDG.
4. Pełnomocnik uwidoczniony w CEIDG, który dotychczas nie posiadał konta w systemie CEIDG, musi je założyć przy użyciu podpisu elektronicznego lub nieodpłatnego profilu zaufanego ePUAP.
5. Pełnomocnik może już dokonywać operacji we wpisie swojego mocodawcy.
Zobacz: Zawieranie umowy na odległość - obowiązki przedsiębiorcy
Na poniższym schemacie został obrazowo przedstawiony proces dotyczący czynności związanych z pełnomocnictwem w CEIDG:
Rejestr pełnomocnictw w ramach CEIDG działa od 1 stycznia 2012 r. Figuruje w nim już ponad 68 tys. osób lub firm. Rejestr jest źródłem informacji - przy wpisie dotyczącym danego przedsiębiorcy widnieją dane dotyczące ustanowionego przez niego pełnomocnika i rodzaju udzielonych mu pełnomocnictw. Dzięki uwidocznieniu tej informacji, pełnomocnik nie musi posługiwać się odrębnym pełnomocnictwem w bezpośrednim lub listownym kontakcie z urzędem, a urzędnik nie pobiera od niego z tego tytułu opłaty skarbowej.
Zobacz: Odpowiedzialność przedsiębiorcy za produkt
REKLAMA
REKLAMA