REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wpisać pełnomocnika do CEIDG?

Jarosław Krasnodęmbski

REKLAMA

Już od ponad roku istnieje możliwość wpisania do CEIDG pełnomocnika przedsiębiorcy. Jest to dobry pomysł na obniżenie kosztów przedsiębiorcy. Jak tego dokonać i czy warto to zrobić?

Rejestr pełnomocnictw


Częścią składową systemu CEIDG jest rejestr pełnomocnictw. Możliwość wpisania pełnomocnictwa do CEIDG istnieje od 1 stycznia 2012 roku. Możliwość ta nie oznacza jednak zastąpienia normalnych, papierowych pełnomocnictw. Wpis pełnomocnika do CEIDG nie podlega żadnej opłacie.

REKLAMA


Pełnomocnik przedsiębiorcy


Pełnomocnik jest upoważniony do prowadzenia spraw przedsiębiorcy, które obejmuje pełnomocnictwo. Sam wpis do CEIDG nie oznacza ustanowienia pełnomocnictwa. Musi być ono ustanowione już wcześniej, a wpis do CEIDG służ jedynie w celach informacyjnych. Wpis uwidacznia udzielone pełnomocnictwo. Wskazany wpis nie zamyka również drogi do ustanawiania innych pełnomocnictw w drodze papierowej.


Zobacz: Zawieszenie działalności na okres choroby


Jakie pełnomocnictwa mogą być wpisane do CEIDG?


Wpis o pełnomocnictwie jest możliwy dla przedsiębiorców podlegających wpisowi do CEIDG. Chodzi tu więc o przedsiębiorców będących osobami fizycznymi. Do CEIDG mogą być wpisane pełnomocnictwa udzielone przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz prowadzący spółki cywilne. Przedsiębiorcy prowadzący działalność zarejestrowaną w KRS nie mogą tego dokonać.


Dane pełnomocnika potrzebne do wpisu


Do wpisu pełnomocnika do CEIDG potrzebne są dane pełnomocnika takie jak imię i nazwisko, firma, data urodzenia, numer PESEL lub numer KRS, numer NIP o ile jest posiadany, informacje o obywatelstwie jeśli jest posiadane oraz oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu zamieszkania, jak również adresu do doręczeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Podyskutuj o tym na naszym FORUM!


Jak dokonać wpisu pełnomocnika do CEIDG?


Przed wpisem należy sporządzić pełnomocnictwo zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Samo wpisanie do rejestru odbywa się elektronicznie poprzez wypełnienie formularza CEIDG-1.


Zobacz: Zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej


Czy wpisanie pełnomocnictwa do CEIDG jest korzystne?


Z punktu widzenia przedsiębiorcy wpisanie pełnomocnictwa do CEIDG jest jak najbardziej korzystne. Najłatwiejsze do zauważenia jest to przy załatwianiu spraw administracyjnych. Pełnomocnik wpisany do CEIDG prowadzący sprawy administracyjne firmy nie musi każdorazowo załączać osobnego dokumentu pełnomocnictwa. Organy administracyjne z urzędu sprawdza czy pełnomocnictwo jest wykazane w CEIDG. Należy jednak pamiętać, że gdy stroną są organy podatkowe wpis pełnomocnictwa do ewidencji nie załatwia sprawy i wymagane jest załączenie tradycyjnego pełnomocnictwa.


Co więcej pełnomocnik wykazany w CEIDG może załatwiać sprawy swojego mocodawcy za pomocą platform elektronicznych

REKLAMA


Kolejną korzyścią jaką zapewnia wpis pełnomocnictwa do CEIDG jest zwiększenie bezpieczeństwa obrotu gospodarczego. Jawność CEIDG czyli również wpisu o pełnomocnictwie, poprawia stan wiedzy kontrahenta i wpływa na wzrost bezpieczeństwa transakcji.


Nie da się również pominąć faktu opłaty za każde wystawione pełnomocnictwo udzielane na piśmie. Jest to co prawda opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jednak przy kilku lub kilkunastu pełnomocnictwach w miesiącu koszt szybko wzrasta.


Zobacz: Czy wpis do CEIDG podlega dziedziczeniu?

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Dlaczego premiera kontraktów na Ethereum jest ważną chwilą dla kryptowalut

Debiut funduszy ETF na największą z kryptowalut, czyli bitcoin, okazał się absolutnym sukcesem. Premiera tego instrumentu inwestycyjnego opartego o kryptowalutę pozwoliła na dostęp do zakupów BTC inwestorom instytucjonalnym, a to podbiło cenę do kryptowaluty do rekordowych poziomów. Choć regulacyjna saga i batalia banków inwestycyjnych oraz emitentów funduszy trwała kilka lat, zakończyła się sukcesem. W marcu bitcoin osiągnął rekordową cenę ponad $73 000 i choć od tamtej pory jego kurs uległ korekcie, to nadal utrzymuje się powyżej $63 000, a więc znacznie wyżej niż w ubiegłych latach. 

Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

REKLAMA

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA