REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy sporządzenie sprawozdania o odpadach można zlecić na zewnątrz

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

 Czy sprawozdanie o odpadach musi być sporządzone osobiście przez przedsiębiorcę? W tym roku zrobiłem to samodzielnie, ale jak się okazało z błędami, które musiałem wyjaśniać i poprawiać. Czy sporządzenie sprawozdania za kolejny rok można zlecić pełnomocnikowi ds. ochrony środowiska? 

Takie sprawozdanie może sporządzić przedsiębiorca osobiście, jak również przez pełnomocnika. Może nim być pracownik firmy, adwokat, radca prawny lub inny podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi środowiskowej przedsiębiorców. Odnośnie do błędów w sprawozdaniu należy pamiętać, że dla każdego województwa tworzona jest baza danych dotycząca gospodarki odpadami. Pamiętajmy, że do 31 marca każdego roku należy przedłożyć marszałkowi województwa informacje o ilości i sposobie zagospodarowania odpadów za rok poprzedni. W związku z tym należy sporządzać zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilościach odpadów najlepiej na formularzu, którego wzór określa rozporządzenie. Aby unikać błędów, należy skrupulatnie korzystać z tego wzoru.

REKLAMA

Zbiorcze zestawienie danych o odpadach sporządza każdy posiadacz odpadów, czyli:

• wytwarzający odpady w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,

• zbierający odpady,

• poddający odpady odzyskowi lub unieszkodliwieniu, w tym zakłady przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego oraz stacje demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zbiorcze zestawienie danych należy sporządzić w oparciu o dokumenty ewidencyjne - głównie poprzez analizę informacji zawartych w kartach ewidencji odpadów. Dzięki nim dokładnie określisz ilość i rodzaj odpadów wytworzonych, zebranych, poddanych odzyskowi czy też unieszkodliwieniu. Należy też pamiętać, że obligatoryjnie wypełniamy:

• dział 1 zbiorczego zestawienia oraz

• działy właściwe w zależności od prowadzonego zakresu gospodarowania odpadami (sprawozdanie skonstruowane jest łącznie z 8 części).

Nie wolno zapomnieć o podstawowych informacjach, jakie powinny znaleźć się w dziale sprawozdania:

• dokładna nazwa podmiotu - posiadacza odpadów,

• adres siedziby podmiotu,

• adres zakładu, gdzie prowadzone są działania związane z gospodarką odpadami (są one wytwarzane, zbierane, odzyskiwane lub też unieszkodliwiane),

• adres zakładu, gdzie prowadzone są działania związane z gospodarką odpadami (są one wytwarzane, zbierane, odzyskiwane lub też unieszkodliwiane),

• wykaz decyzji w zakresie gospodarki odpadami, jakie uzyskałeś wraz z okresem ich obowiązywania (od dnia do dnia),

• określenie rodzaju działalności w zakresie gospodarowania odpadami (do wyboru: wytwarzanie odpadów, zbieranie odpadów, transport odpadów, odzysk odpadów i ich unieszkodliwianie).

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA