REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy wiesz jak zaoszczędzić na kosmetykach?

REKLAMA

REKLAMA

Luksusowe, drogie marki kosmetyków kuszą nas eleganckim opakowaniem, zapachem i reklamami ze znanymi aktorkami. Jednak w większości przypadków drogie kosmetyki nie wiele różnią się składem i właściwościami od tych z niższej półki. Nie chcę was przekonywać do kupowania jedynie kremów za 3 zł, lecz podpowiedzieć, na czym warto zaoszczędzić, a w co koniecznie zainwestować więcej pieniędzy.

REKLAMA

Na czym możesz zaoszczędzić? Mydło, płyny do kąpieli, żel pod prysznic, peeling , balsam do ciała, zmywacz do paznokci, krem do rąk czy szampon z powodzeniem spełnią swoją funkcję, nawet gdy będą kosztowały tylko kilka złotych. Największy błąd kobiet robiących zakupy w drogeriach to kierowanie się marką i zapachem. Pomyśl, czy naprawdę potrzebny jest ci szampon za 40 zł o nowym zapachu, którego dotąd nie miałaś? Jeżeli chodzi o profesjonalne marki używane w salonach fryzjerskich – zgoda (rzeczywiście płacisz przede wszystkim za dobry skład tych kosmetyków), ale kupowanie pachnących szamponów katalogowanych marek typu Avon czy Oriflame albo firmy Yves Rocher jest bez sensu. Te szampony oprócz zapachu nie mają w sobie nic, czego nie miałby szampony ze zwykłych drogerii.

REKLAMA

Oszczędzić można sprytnie na mydle w płynie. Kup butelkę mydła z dozownikiem i później dokupuj tylko tańsze wkłady. Gwarantuję, że mało osób pozna się, że zamiast Dove w pojemniku jest mydło za 3 zł.

REKLAMA

Jeżeli chodzi o kosmetyki kolorowe, proponuję generalnie nie oszczędzać, z małymi wyjątkami. Nie kupuj pojedynczych cieni do powiek, lecz paletkę np. 3 cieni należące do tej samej gamy kolorystycznej. Więcej nie ma sensu, a już na pewno bez sensu wydawać pieniądze na 30 czy 50-kolorowe palety z kolorami tak dziwnym jak turkus, pomarańcz, żółć, czerwień. Takie kolory nakłada się okazjonalnie i nie ma sensu wydawać na nie dużych pieniędzy. Kupuj odcienie uniwersalne – brązy, beże, lekki róż – pasujące do większości ubrań. To co jest modne tylko w jednym sezonie, albo przeznaczone do okazjonalnego użycia lepiej kupować taniej.

Na czym nie oszczędzać? Na kremach do twarzy i pod oczy, serum przeciwzmarszczkowe, specyfiki liftingująco-ujędrniające – one głównie decydują o stanie twojej cery. Dobry krem nie znaczy drogi. Dobre kremy możesz kupić za 35–50 zł. Zawsze zwracaj uwagę na skład kremu, czy znajdują się w nim składniki wyższej jakości (droższe oleje, wyciągi roślinne), lepszy filtr przeciwsłoneczny i system transportujący substancje aktywne w głąb naskórka niż w kremach z niższej półki. Absolutnie nie kieruj się ceną! Kremy za 300 zł mają często taki sam skład jak te tańsze, a płacisz głównie za opakowanie i tę sławna aktorkę, która go reklamuje.

Nie warto także oszczędzać na podkładach i tuszach do rzęs, w końcu to one głównie decydują jak wygląda twój makijaż. Jeżeli tusz do rzęs lekko przyschnie, a jest go jeszcze sporo, wlej do tubki kilka kropel do oczu (ewentualnie olejku rycynowego) i możesz używać go z powodzeniem dalej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA