REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klienci chcieliby inteligentnych wózków, które zastąpią kasę samoobsługową

Handlowcy przygotowują się do inwestycji w technologie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedawcy detaliczni są gotowi na technologiczne zmiany. Az 60 proc. badanych firm planuje się w przyszłym roku inwestycje w sztuczną inteligencję. A czego oczekują klienci? 

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i wizja komputerowa to trzy technologie, które podbijają handel. Globalny raport Honeywell wykazał, że 38 proc. detalistów używa ich w różnych zastosowaniach. 35 proc. deklaruje, że korzysta z nich na większą skalę, 24 proc. jest w trakcie testowania konkretnych rozwiązań lub przygotowuje się do wdrożenia, a zaledwie 3 proc. nie korzysta z żadnej. Niemal co druga pytana firma (48 proc.) traktuje technologie jako priorytetowe dla funkcjonowania organizacji.

REKLAMA

Co dają nowe technologie

REKLAMA

Przedstawiciele branży zapytani o to, co chcą osiągnąć dzięki inwestycjom w technologie, wymieniają: poprawę jakości obsługi klienta (59 proc.), zwiększenie produktywności (49 proc.) oraz efektywność kosztową (44 proc.). – Wspomniane technologie mają dziś ogromne znaczenie w sektorze handlowym. Umożliwiają np. dotarcie do klienta z personalizowaną ofertą i przedstawienie mu dokładnie tego, czego potrzebuje, bez marnowania zasobów na inne, nieskuteczne działania. Pozostałe wymierne korzyści to optymalizacja operacji, zwiększenie wydajności, lepsze zarządzanie zapasami i zamówieniami – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology, firmy specjalizującej się w systemach IT dla sektora handlowego. Ekspert dodaje: – Co istotne, technologie w handlu pozytywnie oceniają również klienci, którzy dzięki nim otrzymują lepszą ofertę, robią zakupy szybciej i sprawniej, mogą korzystać z ofert dostosowanych do ich preferencji i po prostu mają lepsze doświadczenia zakupowe.

Wg Honeywell, większość detalistów używa technologii do tworzenia narzędzi do zwiększania efektywności pracy (93 proc.), nie wiąże się to jednak z zastępowaniem pracowników i redukcjami załogi. Nowe technologie i analityka predykcyjna mają umożliwić lepsze planowanie zadań, a w efekcie poprawić satysfakcję z pracy i umożliwić skupienie się pracowników na bardziej zaawansowanych czynnościach. Główne przeszkody przedsiębiorstw na drodze wdrażania zaawansowanych technologii to ograniczone budżety (wskazuje na nie 39 proc. ankietowanych), trudności w uzasadnieniu wartości biznesowej takiej inwestycji (29 proc.) oraz brak specjalistycznych kompetencji wewnątrz firmy (21 proc.).

Sklepy spożywcze otwarte na nowe technologie

Trend większego zaangażowania technologii potwierdzają również badania dotyczące trendów technologicznych w branży spożywczej. Z raportu Progressive Grocer wynika, że ponad połowa (57 proc.) sklepów z tego sektora w ciągu 12-18 miesięcy planuje wzrost wydatków na technologie. Nastroje w branży są pozytywne, bo 65 proc. ankietowanych deklaruje dobre przygotowanie do funkcjonowania w cyfrowej przyszłości. 

Co ciekawe, również klienci oczekują więcej technologii w handlu. Według Progressive Grocer, 3 na 4 (75 proc.) kupujących jest otwartych na wypróbowanie technologii, które ułatwią im zakupy w sklepie. Niewiele mniej, bo 73 proc. deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do poziomu doświadczenia zakupowego. Połowa ankietowanych deklaruje, że największe problemy, jakie zauważają podczas zakupów, to brak zapasów towaru oraz ograniczona różnorodność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak nowe technologie pomogą klientom 

Kupujący z niecierpliwością oczekują nowych rozwiązań. 18 proc. badanych jako rozwiązanie, które chcieliby przetestować, wskazało inteligentne wózki, które oprócz skompletowania zakupów zastępują kasę samoobsługową. – To badanie pokazuje, że sklepy spożywcze trafnie wybierają technologie, które ułatwiają zakupy klientom. Jednak w miarę jedzenia apetyt rośnie i oczekiwania konsumentów po prostu stają się coraz większe – tłumaczy Adam Sienkiewicz. – Przedstawiciele handlu detalicznego zdają sobie sprawę, że technologie mogą przynieść ich działalności i konsumentom jeszcze więcej korzyści, m.in. w obszarze zarządzania zapasami oraz automatyzacji zamówień. Zastosowanie sztucznych algorytmów na przykład może pomóc w jeszcze lepszym trafianiu do klientów z ofertą a rozpoznawanie obrazu w kontrolowaniu merchandisingu i automatyzacji zamówień. Jest to szczególnie ważne w warunkach dużej konkurencji – podsumowuje. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA