REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować prostą kampanię digitalową dla mikrofirmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
reklama
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne? 

Zanim rozpoczniesz działania reklamowe, należy zaplanować całą kampanię. Zastanów się, do kogo chcesz trafić ze swoimi usługami, dobierz odpowiednią komunikację oraz miejsce, gdzie reklama będzie emitowana. Jakie elementy w tym procesie są najważniejsze? 

REKLAMA

REKLAMA

Kim jest Twój klient?  Gdzie znajdziesz swojego klienta? 

Poznanie swoich klientów to podstawa, by określić grupy docelowe. Wiedza ta pomoże         w dotarciu do nowych osób i w zoptymalizowaniu kosztów kampanii. Dodatkowo im lepiej znasz odbiorców, tym łatwiej będziesz mógł zwiększyć ich liczbę np. w mediach społecznościowych firmy. By dowiedzieć się, kto jest zainteresowany Twoją marką, możesz użyć narzędzi analitycznych platform, na których posiadasz firmowe profile, a w przypadku strony internetowej – Google Analytics. 

Jeśli wiesz kto jest Twoim klientem, kolejnym krokiem jest zastanowienie się, gdzie możesz go znaleźć. Która platforma jest mu najbliższa - Facebook, Instagram, a może LinkedIn czy Pinterest? Gdzie najchętniej robi zakupy? Na jakich stronach czyta artykuły? Kupuje impulsywnie czy potrzebuje czasu na podjęcie decyzji? Komunikując się ze swoim odbiorcą     w naturalnym dla niego wirtualnym środowisku, docierasz do niego nie tylko w tańszy sposób, ale też proponujesz mu treści, które są dla niego interesujące i wartościowe.   

Co chcesz osiągnąć? 

Zanim zaczniesz planować kampanię digitalową, musisz stworzyć strategię i ustalić swój cel. Jeśli chcesz zbudować świadomość marki wśród lokalnej społeczności, pozyskać klientów poprzez formularz kontaktowy, zmotywować ich do zakupu w sklepie i zaktywizować w mediach społecznościowych - musisz pamiętać, że nie zrealizujesz tego wszystkiego za sprawą jednej kampanii. Kiedy skupiasz się na kilku celach, główny przekaz komunikacji zanika, a Twoje działania są mniej skuteczne. Warto więc, przed rozpoczęciem kampanii, zastanowić się nad tym, co jest w danym momencie najważniejsze dla firmy i na tej podstawie ustalić dalsze działania. Jedna kampania – jeden cel, takie podejście jest najskuteczniejsze.

REKLAMA

Jaki masz budżet? 

Jednym z największych wyzwań w planowaniu działań reklamowych dla małych firm jest ustalenie budżetu. Panuje przeświadczenie, że, aby kampania się opłaciła, trzeba w nią zainwestować duże pieniądze. Nie jest to jednak konieczne. Budżet należy dostosować do kilku zmiennych: możliwości finansowych firmy, efektów, które chcesz uzyskać i branży, w jakiej działasz. W przypadku pierwszych działań reklamowych rekomenduję przeprowadzenie kampanii testowej, która pomoże poznać realne koszty i zachowania użytkowników. Dzięki niej zobaczysz także pierwsze efekty i będziesz mógł podjąć decyzję o kontynuacji działań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz, co robi konkurencja? 

Znajomość konkurencji i bycie na bieżąco z jej działaniami jest ważne, ponieważ pokazuje reklamowany produkt czy usługę z innej perspektywy. Jest to szczególnie istotne dla mikrofirm, które obserwując działania większych graczy, mogą się nimi inspirować czy stawiać ich w roli benchmarków. Warto jednak pamiętać, aby nie traktować konkurencji jako idealnego i jedynego wzorca. Widzimy bowiem wyłącznie efekt końcowy – nie wiemy natomiast, jaka stoi za nim strategia czy budżet. Szukając swojego benchmarku, zwróć uwagę na zagraniczne firmy często funkcjonujące w oparciu o trendy, które dopiero pojawiają się na naszym rynku. 

Kampania digitalowa to opcja dla każdego

Dobrze zaplanowana kampania digitalowa to pierwszy krok w drodze do sukcesu. Kolejny to zadbanie o jej efektywność. W tym procesie niezwykle ważny jest content, czyli hasła, opisy oferty (copy reklamowe) oraz grafiki. Tworząc go, warto pamiętać, że powinien być dostosowany do grupy odbiorców, zgodny z polityką platformy, na której planujemy go umieścić oraz adekwatny do ustalonego budżetu (zbyt duża liczba nośników w emisji sprawia, że uwaga odbiorcy się rozprasza, a koszty reklamy rosną). 

Aby sprawdzić jakość contentu, warto przeprowadzić testy A/B na części budżetu. Dzięki nim dowiesz się, jaka konfiguracja copy reklamowego i grafik najlepiej konwertuje. Jednak nie rekomenduję tego działania firmom przy niższych budżetach mediowych. Dzielenie niewielkich kwot między dodatkowe nośniki wpływa negatywnie na efektywność kampanii.

Prowadzenie działań digitalowych nie jest zarezerwowane wyłącznie dla dużych graczy na rynku. Mikrofirmy również mogą wiele zyskać na aktywności w sieci. Warto zacząć od niewielkich kosztów, analizować wyniki i wyciągać wnioski. Jeśli w firmie nie mamy eksperta od działań marketingowych, warto poprosić o wsparcie specjalizującą się w tym obszarze agencję. Pod jej opieką zespół może zrobić pierwsze kroki w zrozumieniu zasad prowadzenia kampanii online.

Autor: Elżbieta Pawlowski – Business Development Director, Mobehave

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA