REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować prostą kampanię digitalową dla mikrofirmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
reklama
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne? 

Zanim rozpoczniesz działania reklamowe, należy zaplanować całą kampanię. Zastanów się, do kogo chcesz trafić ze swoimi usługami, dobierz odpowiednią komunikację oraz miejsce, gdzie reklama będzie emitowana. Jakie elementy w tym procesie są najważniejsze? 

REKLAMA

REKLAMA

Kim jest Twój klient?  Gdzie znajdziesz swojego klienta? 

Poznanie swoich klientów to podstawa, by określić grupy docelowe. Wiedza ta pomoże         w dotarciu do nowych osób i w zoptymalizowaniu kosztów kampanii. Dodatkowo im lepiej znasz odbiorców, tym łatwiej będziesz mógł zwiększyć ich liczbę np. w mediach społecznościowych firmy. By dowiedzieć się, kto jest zainteresowany Twoją marką, możesz użyć narzędzi analitycznych platform, na których posiadasz firmowe profile, a w przypadku strony internetowej – Google Analytics. 

Jeśli wiesz kto jest Twoim klientem, kolejnym krokiem jest zastanowienie się, gdzie możesz go znaleźć. Która platforma jest mu najbliższa - Facebook, Instagram, a może LinkedIn czy Pinterest? Gdzie najchętniej robi zakupy? Na jakich stronach czyta artykuły? Kupuje impulsywnie czy potrzebuje czasu na podjęcie decyzji? Komunikując się ze swoim odbiorcą     w naturalnym dla niego wirtualnym środowisku, docierasz do niego nie tylko w tańszy sposób, ale też proponujesz mu treści, które są dla niego interesujące i wartościowe.   

Co chcesz osiągnąć? 

Zanim zaczniesz planować kampanię digitalową, musisz stworzyć strategię i ustalić swój cel. Jeśli chcesz zbudować świadomość marki wśród lokalnej społeczności, pozyskać klientów poprzez formularz kontaktowy, zmotywować ich do zakupu w sklepie i zaktywizować w mediach społecznościowych - musisz pamiętać, że nie zrealizujesz tego wszystkiego za sprawą jednej kampanii. Kiedy skupiasz się na kilku celach, główny przekaz komunikacji zanika, a Twoje działania są mniej skuteczne. Warto więc, przed rozpoczęciem kampanii, zastanowić się nad tym, co jest w danym momencie najważniejsze dla firmy i na tej podstawie ustalić dalsze działania. Jedna kampania – jeden cel, takie podejście jest najskuteczniejsze.

REKLAMA

Jaki masz budżet? 

Jednym z największych wyzwań w planowaniu działań reklamowych dla małych firm jest ustalenie budżetu. Panuje przeświadczenie, że, aby kampania się opłaciła, trzeba w nią zainwestować duże pieniądze. Nie jest to jednak konieczne. Budżet należy dostosować do kilku zmiennych: możliwości finansowych firmy, efektów, które chcesz uzyskać i branży, w jakiej działasz. W przypadku pierwszych działań reklamowych rekomenduję przeprowadzenie kampanii testowej, która pomoże poznać realne koszty i zachowania użytkowników. Dzięki niej zobaczysz także pierwsze efekty i będziesz mógł podjąć decyzję o kontynuacji działań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz, co robi konkurencja? 

Znajomość konkurencji i bycie na bieżąco z jej działaniami jest ważne, ponieważ pokazuje reklamowany produkt czy usługę z innej perspektywy. Jest to szczególnie istotne dla mikrofirm, które obserwując działania większych graczy, mogą się nimi inspirować czy stawiać ich w roli benchmarków. Warto jednak pamiętać, aby nie traktować konkurencji jako idealnego i jedynego wzorca. Widzimy bowiem wyłącznie efekt końcowy – nie wiemy natomiast, jaka stoi za nim strategia czy budżet. Szukając swojego benchmarku, zwróć uwagę na zagraniczne firmy często funkcjonujące w oparciu o trendy, które dopiero pojawiają się na naszym rynku. 

Kampania digitalowa to opcja dla każdego

Dobrze zaplanowana kampania digitalowa to pierwszy krok w drodze do sukcesu. Kolejny to zadbanie o jej efektywność. W tym procesie niezwykle ważny jest content, czyli hasła, opisy oferty (copy reklamowe) oraz grafiki. Tworząc go, warto pamiętać, że powinien być dostosowany do grupy odbiorców, zgodny z polityką platformy, na której planujemy go umieścić oraz adekwatny do ustalonego budżetu (zbyt duża liczba nośników w emisji sprawia, że uwaga odbiorcy się rozprasza, a koszty reklamy rosną). 

Aby sprawdzić jakość contentu, warto przeprowadzić testy A/B na części budżetu. Dzięki nim dowiesz się, jaka konfiguracja copy reklamowego i grafik najlepiej konwertuje. Jednak nie rekomenduję tego działania firmom przy niższych budżetach mediowych. Dzielenie niewielkich kwot między dodatkowe nośniki wpływa negatywnie na efektywność kampanii.

Prowadzenie działań digitalowych nie jest zarezerwowane wyłącznie dla dużych graczy na rynku. Mikrofirmy również mogą wiele zyskać na aktywności w sieci. Warto zacząć od niewielkich kosztów, analizować wyniki i wyciągać wnioski. Jeśli w firmie nie mamy eksperta od działań marketingowych, warto poprosić o wsparcie specjalizującą się w tym obszarze agencję. Pod jej opieką zespół może zrobić pierwsze kroki w zrozumieniu zasad prowadzenia kampanii online.

Autor: Elżbieta Pawlowski – Business Development Director, Mobehave

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA