REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaplanować prostą kampanię digitalową dla mikrofirmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
reklama
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne? 

Zanim rozpoczniesz działania reklamowe, należy zaplanować całą kampanię. Zastanów się, do kogo chcesz trafić ze swoimi usługami, dobierz odpowiednią komunikację oraz miejsce, gdzie reklama będzie emitowana. Jakie elementy w tym procesie są najważniejsze? 

REKLAMA

Kim jest Twój klient?  Gdzie znajdziesz swojego klienta? 

REKLAMA

Poznanie swoich klientów to podstawa, by określić grupy docelowe. Wiedza ta pomoże         w dotarciu do nowych osób i w zoptymalizowaniu kosztów kampanii. Dodatkowo im lepiej znasz odbiorców, tym łatwiej będziesz mógł zwiększyć ich liczbę np. w mediach społecznościowych firmy. By dowiedzieć się, kto jest zainteresowany Twoją marką, możesz użyć narzędzi analitycznych platform, na których posiadasz firmowe profile, a w przypadku strony internetowej – Google Analytics. 

Jeśli wiesz kto jest Twoim klientem, kolejnym krokiem jest zastanowienie się, gdzie możesz go znaleźć. Która platforma jest mu najbliższa - Facebook, Instagram, a może LinkedIn czy Pinterest? Gdzie najchętniej robi zakupy? Na jakich stronach czyta artykuły? Kupuje impulsywnie czy potrzebuje czasu na podjęcie decyzji? Komunikując się ze swoim odbiorcą     w naturalnym dla niego wirtualnym środowisku, docierasz do niego nie tylko w tańszy sposób, ale też proponujesz mu treści, które są dla niego interesujące i wartościowe.   

Co chcesz osiągnąć? 

Zanim zaczniesz planować kampanię digitalową, musisz stworzyć strategię i ustalić swój cel. Jeśli chcesz zbudować świadomość marki wśród lokalnej społeczności, pozyskać klientów poprzez formularz kontaktowy, zmotywować ich do zakupu w sklepie i zaktywizować w mediach społecznościowych - musisz pamiętać, że nie zrealizujesz tego wszystkiego za sprawą jednej kampanii. Kiedy skupiasz się na kilku celach, główny przekaz komunikacji zanika, a Twoje działania są mniej skuteczne. Warto więc, przed rozpoczęciem kampanii, zastanowić się nad tym, co jest w danym momencie najważniejsze dla firmy i na tej podstawie ustalić dalsze działania. Jedna kampania – jeden cel, takie podejście jest najskuteczniejsze.

Jaki masz budżet? 

Jednym z największych wyzwań w planowaniu działań reklamowych dla małych firm jest ustalenie budżetu. Panuje przeświadczenie, że, aby kampania się opłaciła, trzeba w nią zainwestować duże pieniądze. Nie jest to jednak konieczne. Budżet należy dostosować do kilku zmiennych: możliwości finansowych firmy, efektów, które chcesz uzyskać i branży, w jakiej działasz. W przypadku pierwszych działań reklamowych rekomenduję przeprowadzenie kampanii testowej, która pomoże poznać realne koszty i zachowania użytkowników. Dzięki niej zobaczysz także pierwsze efekty i będziesz mógł podjąć decyzję o kontynuacji działań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy wiesz, co robi konkurencja? 

Znajomość konkurencji i bycie na bieżąco z jej działaniami jest ważne, ponieważ pokazuje reklamowany produkt czy usługę z innej perspektywy. Jest to szczególnie istotne dla mikrofirm, które obserwując działania większych graczy, mogą się nimi inspirować czy stawiać ich w roli benchmarków. Warto jednak pamiętać, aby nie traktować konkurencji jako idealnego i jedynego wzorca. Widzimy bowiem wyłącznie efekt końcowy – nie wiemy natomiast, jaka stoi za nim strategia czy budżet. Szukając swojego benchmarku, zwróć uwagę na zagraniczne firmy często funkcjonujące w oparciu o trendy, które dopiero pojawiają się na naszym rynku. 

Kampania digitalowa to opcja dla każdego

REKLAMA

Dobrze zaplanowana kampania digitalowa to pierwszy krok w drodze do sukcesu. Kolejny to zadbanie o jej efektywność. W tym procesie niezwykle ważny jest content, czyli hasła, opisy oferty (copy reklamowe) oraz grafiki. Tworząc go, warto pamiętać, że powinien być dostosowany do grupy odbiorców, zgodny z polityką platformy, na której planujemy go umieścić oraz adekwatny do ustalonego budżetu (zbyt duża liczba nośników w emisji sprawia, że uwaga odbiorcy się rozprasza, a koszty reklamy rosną). 

Aby sprawdzić jakość contentu, warto przeprowadzić testy A/B na części budżetu. Dzięki nim dowiesz się, jaka konfiguracja copy reklamowego i grafik najlepiej konwertuje. Jednak nie rekomenduję tego działania firmom przy niższych budżetach mediowych. Dzielenie niewielkich kwot między dodatkowe nośniki wpływa negatywnie na efektywność kampanii.

Prowadzenie działań digitalowych nie jest zarezerwowane wyłącznie dla dużych graczy na rynku. Mikrofirmy również mogą wiele zyskać na aktywności w sieci. Warto zacząć od niewielkich kosztów, analizować wyniki i wyciągać wnioski. Jeśli w firmie nie mamy eksperta od działań marketingowych, warto poprosić o wsparcie specjalizującą się w tym obszarze agencję. Pod jej opieką zespół może zrobić pierwsze kroki w zrozumieniu zasad prowadzenia kampanii online.

Autor: Elżbieta Pawlowski – Business Development Director, Mobehave

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA