REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża IT spodziewa się wzrostu przychodów w 2023 roku

Optymizm branży IT
Optymizm branży IT

REKLAMA

REKLAMA

Branża IT w Ameryce i Europie spodziewa się wzrostu przychodów w 2023 roku i to pomimo niepewności gospodarczej. Co ciekawe, niemal co druga pytana firma ma nadzieję, że w tym roku uda jej się wyprzedzić konkurencję. Eksperci oceniają, że Polska może skorzystać na wzroście wydatków na IT w Europie i za oceanem. 

Kluczem do sukcesu w branży IT jest elastyczność 

REKLAMA

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Gartner, pomimo niepewności gospodarczej aż 3 na 4 (72%) liderów branży IT w USA, Kanadzie i Europie Zachodniej spodziewa się wzrostu przychodów w 2023 roku. Raport wskazuje, że wygranymi będą te firmy, które wykażą się elastycznością i lepiej będą reagować na zmiany rynkowe. Sęk w tym, że to samo badanie wykazało, że prawie połowa firm (46%) nie posiada wystarczających zdolności do realizacji swoich celów. Do których zaliczyć można szybkie tempo zmian, wysokie koszty rozwoju produktu i ograniczoną przestrzeń rynkową.

REKLAMA

W praktyce oznacza to, że wiele z podejmowanych działań koncentruje się na redukcji kosztów, zamiast na wzroście przychodów i pozyskiwaniu nowych rynków. Gartner zauważa, że podnoszenie znaczenia rozwiązań technologicznych jest kluczem do wzrostu. Ponieważ prognozy na rok 2023 są bardzo dobre, wydatki na IT w przedsiębiorstwach mają wzrosnąć o 4,1 proc.

Jak zmiany te wpłyną na Polskę?  

– Z jednej strony, Polska jako kraj rozwijający się technologicznie, korzysta z doświadczeń i trendów z zachodniej Europy i USA, a z drugiej, ma własne wyzwania i potrzeby. Jednym z najważniejszych kierunków rozwoju jest dla nas edukacja i rozwój kompetencji cyfrowych – podkreśla ekspert i dodaje: – W przypadku firm technologicznych, kluczowe jest zrozumienie lokalnego rynku i wykorzystanie jego potencjału. Dlatego ważne jest, aby polscy liderzy branży technologicznej byli świadomi najnowszych trendów i mieli umiejętności dostosowania się do zmieniającego się rynku — tłumaczy Robert Banisz, BPSC.

Konkurencja wymusza inwestycje

Ekspert zwraca także uwagę na to, że rosnąca konkurencja na rynku technologicznym wymusza inwestycje w rozwój produktów i poprawę wydajności oferowanych rozwiązań. Wyzwaniem dla firm będzie również utrzymanie wysokiej zdolności do realizacji planów sprzedażowych w warunkach zmieniającego się otoczenia rynkowego, rosnącej presji kosztowej i coraz bardziej agresywnej konkurencji. – Polska, jako rozwijający się rynek technologiczny, może skorzystać na wzroście wydatków na IT w Europie Zachodniej i USA, ale aby to osiągnąć, polskie firmy muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami i umiejętnie dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji – kwituje Robert Banisz.

Źródło: BPSC

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA