REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Milion dolarów – potencjalny koszt cyberataku z poprzez e-mail

koszt cyberataku e-mail
koszt cyberataku e-mail

REKLAMA

REKLAMA

75% badanych organizacji zostało skutecznie zaatakowanych z wykorzystaniem poczty e-mail w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Usuwanie skutków może kosztować średnio ponad milion dolarów. Im więcej pracujących zdalnie, tym większe niebezpieczeństwo.

Skutki cyberataków z wykorzystaniem poczty elektronicznej

W badaniu przeprowadzonym wzięli udział specjaliści IT z firm zatrudniających od 100 do 2500 pracowników ze Stanów Zjednoczonych, krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) oraz Azji i Pacyfiku (APAC).

REKLAMA

REKLAMA

Skutki ataków z wykorzystaniem poczty elektronicznej mogą mieć znaczący wpływ na sprawność biznesową organizacji. Do najczęściej zgłaszanych należą przestoje i zakłócenia w działalności firm (które dotknęły 44% zaatakowanych organizacji), utrata wrażliwych, poufnych i krytycznych dla biznesu danych (43%) oraz uszczerbek na reputacji marki (41%).

Wyniki różnią się wyraźnie w zależności od branży. Sektor finansowy był najbardziej narażony na utratę cennych danych (59% badanych) i środków finansowych (51% badanych). Przedsiębiorstwa produkcyjne za najbardziej uciążliwy skutek ataków z wykorzystaniem poczty e-mail uznały zakłócenia w działaniu organizacji (53%). W przypadku służby zdrowia największe znaczenie miała wysokość kosztów przywrócenia sprawności systemów (44%).

Praca zdalna zwiększa możliwości hakerom 

Organizacje – niezależnie od wielkości i branży – w których ponad połowa pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie, są narażone na większe ryzyko cyberataku i wyższe koszty przywrócenia sprawności działania.

REKLAMA

- Praca zdalna nie straci na popularności, tym bardziej że w Polsce została właśnie prawnie uregulowana. Pracodawcy muszą się liczyć z tym, że pracownicy będą wybierać home office. A to oznacza konieczność dostosowania strategii bezpieczeństwa firmy do takiej sytuacji. Liczba udanych ataków z wykorzystaniem poczty e-mail pokazuje, że wciąż jest bardzo dużo do zrobienia w obszarze zabezpieczenia podstawowych narzędzi pracy w firmach oraz w zakresie szkolenia pracowników – mówi Mateusz Ossowski, CEE Channel Manager w Barracuda Networks.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewystarczające przygotowanie firm

Z badania wynika również, że firmy czują się niedostatecznie przygotowane do radzenia sobie ze złośliwym oprogramowaniem i wirusami (34%), zaawansowanymi atakami na pocztę elektroniczną, takimi jak przejęcie konta (30%) i kompromitacja poczty biznesowej (28%), a nawet bardziej podstawowymi zagrożeniami, np. spamem (28%).

E- mail to szablonowa opcja dla cyberprzestępców

- Poczta e-mail jest zaufanym i rozpowszechnionym kanałem komunikacji, co czyni go atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców. Spodziewamy się, że wyrafinowanie ataków opartych na poczcie elektronicznej wzrośnie. Atakujący będą wykorzystywać sztuczną inteligencję i zaawansowaną inżynierię społeczną, by uzyskać dostęp do pożądanych danych i ominąć zabezpieczenia – wyjaśnia Don MacLennan. – Ataki oparte na wiadomościach e-mail mogą być punktem wyjścia dla szerokiej gamy cyberzagrożeń, w tym ransomware, spyware, oprogramowania wyłudzającego informacje, wydobywającego kryptowaluty itd. Nie jest zaskakujące, że zespoły IT odpowiadające za bezpieczeństwo w firmach na całym świecie nie czują się w pełni przygotowane do obrony przed wieloma z nich. Rosnąca świadomość zagrożeń, których początkowym wektorem ataku może być poczta e-mail, oraz zrozumienie wagi solidnych zabezpieczeń będzie kluczem do utrzymania bezpieczeństwa organizacji i ich pracowników w 2023 roku i później.

Źródło: badanie Vanson Bourne na zlecenie Barracuda

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA