REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Milion dolarów – potencjalny koszt cyberataku z poprzez e-mail

koszt cyberataku e-mail
koszt cyberataku e-mail

REKLAMA

REKLAMA

75% badanych organizacji zostało skutecznie zaatakowanych z wykorzystaniem poczty e-mail w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Usuwanie skutków może kosztować średnio ponad milion dolarów. Im więcej pracujących zdalnie, tym większe niebezpieczeństwo.

Skutki cyberataków z wykorzystaniem poczty elektronicznej

W badaniu przeprowadzonym wzięli udział specjaliści IT z firm zatrudniających od 100 do 2500 pracowników ze Stanów Zjednoczonych, krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) oraz Azji i Pacyfiku (APAC).

REKLAMA

REKLAMA

Skutki ataków z wykorzystaniem poczty elektronicznej mogą mieć znaczący wpływ na sprawność biznesową organizacji. Do najczęściej zgłaszanych należą przestoje i zakłócenia w działalności firm (które dotknęły 44% zaatakowanych organizacji), utrata wrażliwych, poufnych i krytycznych dla biznesu danych (43%) oraz uszczerbek na reputacji marki (41%).

Wyniki różnią się wyraźnie w zależności od branży. Sektor finansowy był najbardziej narażony na utratę cennych danych (59% badanych) i środków finansowych (51% badanych). Przedsiębiorstwa produkcyjne za najbardziej uciążliwy skutek ataków z wykorzystaniem poczty e-mail uznały zakłócenia w działaniu organizacji (53%). W przypadku służby zdrowia największe znaczenie miała wysokość kosztów przywrócenia sprawności systemów (44%).

Praca zdalna zwiększa możliwości hakerom 

Organizacje – niezależnie od wielkości i branży – w których ponad połowa pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie, są narażone na większe ryzyko cyberataku i wyższe koszty przywrócenia sprawności działania.

- Praca zdalna nie straci na popularności, tym bardziej że w Polsce została właśnie prawnie uregulowana. Pracodawcy muszą się liczyć z tym, że pracownicy będą wybierać home office. A to oznacza konieczność dostosowania strategii bezpieczeństwa firmy do takiej sytuacji. Liczba udanych ataków z wykorzystaniem poczty e-mail pokazuje, że wciąż jest bardzo dużo do zrobienia w obszarze zabezpieczenia podstawowych narzędzi pracy w firmach oraz w zakresie szkolenia pracowników – mówi Mateusz Ossowski, CEE Channel Manager w Barracuda Networks.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewystarczające przygotowanie firm

Z badania wynika również, że firmy czują się niedostatecznie przygotowane do radzenia sobie ze złośliwym oprogramowaniem i wirusami (34%), zaawansowanymi atakami na pocztę elektroniczną, takimi jak przejęcie konta (30%) i kompromitacja poczty biznesowej (28%), a nawet bardziej podstawowymi zagrożeniami, np. spamem (28%).

E- mail to szablonowa opcja dla cyberprzestępców

- Poczta e-mail jest zaufanym i rozpowszechnionym kanałem komunikacji, co czyni go atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców. Spodziewamy się, że wyrafinowanie ataków opartych na poczcie elektronicznej wzrośnie. Atakujący będą wykorzystywać sztuczną inteligencję i zaawansowaną inżynierię społeczną, by uzyskać dostęp do pożądanych danych i ominąć zabezpieczenia – wyjaśnia Don MacLennan. – Ataki oparte na wiadomościach e-mail mogą być punktem wyjścia dla szerokiej gamy cyberzagrożeń, w tym ransomware, spyware, oprogramowania wyłudzającego informacje, wydobywającego kryptowaluty itd. Nie jest zaskakujące, że zespoły IT odpowiadające za bezpieczeństwo w firmach na całym świecie nie czują się w pełni przygotowane do obrony przed wieloma z nich. Rosnąca świadomość zagrożeń, których początkowym wektorem ataku może być poczta e-mail, oraz zrozumienie wagi solidnych zabezpieczeń będzie kluczem do utrzymania bezpieczeństwa organizacji i ich pracowników w 2023 roku i później.

Źródło: badanie Vanson Bourne na zlecenie Barracuda

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

REKLAMA

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

REKLAMA