REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyberataki w handlu detalicznym, dane konsumentów celem

cyberataki dane konsumentów
cyberataki dane konsumentów

REKLAMA

REKLAMA

Czy zespoły ds. bezpieczeństwa mają się czego obawiać? 77% Polaków robi zakupy online. Codziennie, na całym świecie, miliony ludzi niemal automatycznie wpisuje dane, na które hakerzy tylko czekają.

Bezpieczeństwo handlu detalicznego a chmura

Co dokładnie chmura hybrydowa ma wspólnego z przyszłością cyberbezpieczeństwa w handlu detalicznym? Cóż, stała się ona powszechnym elementem świata, w którym żyjemy i którego muszą teraz bronić zespoły ds. bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Gartner definiuje to jako „oparte na regułach i skoordynowane świadczenie, korzystanie i zarządzanie usługami w ramach różnych wewnętrznych i zewnętrznych usług w chmurze”. Sprowadza się to do tego, że sprzedawcy detaliczni (a właściwie każda organizacja) działają teraz w środowiskach, w których chmura publiczna, SaaS, tożsamość, sieć, punkty końcowe i wszystko pomiędzy jest ze sobą połączone i współpracuje ze sobą — sieć jest wszędzie. Wygodna, szybka, wydajna i zawsze dostępna stanowi jeden z głównych powodów rozszerzania powierzchni ataku. 

W ubiegłym roku „rozszerzanie powierzchni ataku” zostało okrzyknięte przez Gartnera głównym trendem w cyberbezpieczeństwie, głównie ze względu na to, że „pozostawia organizacje bardziej podatne na ataki”. Niesie to wiele nowych wyzwań dla zespołów bezpieczeństwa, które działają obecnie w „rosnącej spirali” zagrożeń. Te wyzwania to: 

•             Większa ekspozycja powierzchni ataku wymaga stosowania większej ilości narzędzi, co oznacza większą złożoność.

REKLAMA

•             Coraz więcej trudnych do wykrycia atakujących oznacza więcej reguł, co oznacza więcej alertów i więcej dostrajania/konfiguracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•             Więcej reguł alertów do dostrojenia i utrzymania oznacza więcej analityków, więcej pracy i większy problem wypalenia zawodowego.

Zespoły bezpieczeństwa, które mają więcej oddelegowanych zadań, stoją przed koniecznością ochrony przed zagrożeniami, o których jeszcze nie wiedzą, że istnieją w ich sieci. Zdaniem ekspertów Vectra AI, nieznane zagrożenie stanowią największe ryzyko związane z bezpieczeństwem cybernetycznym, przed którym stoją dziś organizacje. 

Co niewiadome oznaczają dla firm z branży retail? 

Nieznane zagrożenia dają więcej sposobów na infiltrację i przemieszczanie się wewnątrz organizacji. Cyberprzestępcy, którzy opracowują strategie pozwalające wykraść dane osobowe klientów, mają teraz więcej sposobów na wejście i więcej sposobów na ukrycie się. Jak więc wyprzedzić kolejny atak?

Globalna luka w zasobach ludzkich w zakresie cyberbezpieczeństwa wynosi obecnie 3,4 miliona osób i rośnie alarmująco. Ograniczenie dostępnych zasobów bezpieczeństwa, zwłaszcza w erze chmur hybrydowych jest oczywiste. Jednym z katalizatorów dla nierozpoznanych zagrożeń pozostaje ilość pracy, z jaką muszą zmierzyć się zespoły bezpieczeństwa, a duża jej część to dostrajanie ustawień alertów bezpieczeństwa w celu pozbywania się fałszywych alarmów, które generują jedynie więcej pracy. 

Od czego zależy bezpieczeństwo danych? 

– Bezpieczeństwo danych w dużym stopniu zależy od tego, jak firma jest w stanie zarządzać różnymi zadaniami związanymi z bezpieczeństwem i od tego, czy dysponuje własnymi zasobami, czy też potrzebuje sposobów na ich zwiększenie.  Są oczywiście doświadczone zespoły, świadome ryzyka, które wiedzą, z czym mogą sobie poradzić samodzielnie, a z czym nie i następnie sięgają po odpowiednie rozwiązania, ale prawdopodobnie więcej jest firm, które wciąż nie znają odpowiedzi na te pytania – uważa Christian Putz, Country Manager w Vectra AI.

– Gdy dochodzi do naruszenia integralności sieci, łatwo jest wskazywać winnych, ale tak naprawdę mniej istotne jest to, kto jest odpowiedzialny. Najważniejsze jest podjęcie działań, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. Może dzięki odpowiedniej analizie uda nam się znaleźć jakieś rozwiązania? – mówi. 

Połowa przypadków  kradzieży danych ma miejsce w chmurze

Z raportu IBM Cost of Data Breach 2022 wynika, że prawie połowa (45%) wszystkich kradzieży danych ma miejsce w chmurze. W tym samym raporcie podano, że sztuczna inteligencja i automatyzacja zapewniają największe bezpieczeństwo i oszczędności, a „organizacje, które miały w pełni wdrożony program sztucznej inteligencji i automatyzacji, były w stanie zidentyfikować i powstrzymać naruszenie 28 dni szybciej niż te, które tego nie zrobiły”. 

Nie tyle wkraczamy w erę, w której ludzka inteligencja i sztuczna inteligencja mogą współpracować, aby stawić czoła nowym wyzwaniom, my już w niej żyjemy. Zespoły ds. bezpieczeństwa w sektorze handlu detalicznego mają narzędzia, które wesprą ich w obronie cybernetycznej – przy obecnej skali zagrożenia warto po nie sięgać. 

Źródło: vectra.ai

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA