REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyberataki w handlu detalicznym, dane konsumentów celem

Subskrybuj nas na Youtube
cyberataki dane konsumentów
cyberataki dane konsumentów

REKLAMA

REKLAMA

Czy zespoły ds. bezpieczeństwa mają się czego obawiać? 77% Polaków robi zakupy online. Codziennie, na całym świecie, miliony ludzi niemal automatycznie wpisuje dane, na które hakerzy tylko czekają.

Bezpieczeństwo handlu detalicznego a chmura

Co dokładnie chmura hybrydowa ma wspólnego z przyszłością cyberbezpieczeństwa w handlu detalicznym? Cóż, stała się ona powszechnym elementem świata, w którym żyjemy i którego muszą teraz bronić zespoły ds. bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Gartner definiuje to jako „oparte na regułach i skoordynowane świadczenie, korzystanie i zarządzanie usługami w ramach różnych wewnętrznych i zewnętrznych usług w chmurze”. Sprowadza się to do tego, że sprzedawcy detaliczni (a właściwie każda organizacja) działają teraz w środowiskach, w których chmura publiczna, SaaS, tożsamość, sieć, punkty końcowe i wszystko pomiędzy jest ze sobą połączone i współpracuje ze sobą — sieć jest wszędzie. Wygodna, szybka, wydajna i zawsze dostępna stanowi jeden z głównych powodów rozszerzania powierzchni ataku. 

W ubiegłym roku „rozszerzanie powierzchni ataku” zostało okrzyknięte przez Gartnera głównym trendem w cyberbezpieczeństwie, głównie ze względu na to, że „pozostawia organizacje bardziej podatne na ataki”. Niesie to wiele nowych wyzwań dla zespołów bezpieczeństwa, które działają obecnie w „rosnącej spirali” zagrożeń. Te wyzwania to: 

•             Większa ekspozycja powierzchni ataku wymaga stosowania większej ilości narzędzi, co oznacza większą złożoność.

REKLAMA

•             Coraz więcej trudnych do wykrycia atakujących oznacza więcej reguł, co oznacza więcej alertów i więcej dostrajania/konfiguracji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•             Więcej reguł alertów do dostrojenia i utrzymania oznacza więcej analityków, więcej pracy i większy problem wypalenia zawodowego.

Zespoły bezpieczeństwa, które mają więcej oddelegowanych zadań, stoją przed koniecznością ochrony przed zagrożeniami, o których jeszcze nie wiedzą, że istnieją w ich sieci. Zdaniem ekspertów Vectra AI, nieznane zagrożenie stanowią największe ryzyko związane z bezpieczeństwem cybernetycznym, przed którym stoją dziś organizacje. 

Co niewiadome oznaczają dla firm z branży retail? 

Nieznane zagrożenia dają więcej sposobów na infiltrację i przemieszczanie się wewnątrz organizacji. Cyberprzestępcy, którzy opracowują strategie pozwalające wykraść dane osobowe klientów, mają teraz więcej sposobów na wejście i więcej sposobów na ukrycie się. Jak więc wyprzedzić kolejny atak?

Globalna luka w zasobach ludzkich w zakresie cyberbezpieczeństwa wynosi obecnie 3,4 miliona osób i rośnie alarmująco. Ograniczenie dostępnych zasobów bezpieczeństwa, zwłaszcza w erze chmur hybrydowych jest oczywiste. Jednym z katalizatorów dla nierozpoznanych zagrożeń pozostaje ilość pracy, z jaką muszą zmierzyć się zespoły bezpieczeństwa, a duża jej część to dostrajanie ustawień alertów bezpieczeństwa w celu pozbywania się fałszywych alarmów, które generują jedynie więcej pracy. 

Od czego zależy bezpieczeństwo danych? 

– Bezpieczeństwo danych w dużym stopniu zależy od tego, jak firma jest w stanie zarządzać różnymi zadaniami związanymi z bezpieczeństwem i od tego, czy dysponuje własnymi zasobami, czy też potrzebuje sposobów na ich zwiększenie.  Są oczywiście doświadczone zespoły, świadome ryzyka, które wiedzą, z czym mogą sobie poradzić samodzielnie, a z czym nie i następnie sięgają po odpowiednie rozwiązania, ale prawdopodobnie więcej jest firm, które wciąż nie znają odpowiedzi na te pytania – uważa Christian Putz, Country Manager w Vectra AI.

– Gdy dochodzi do naruszenia integralności sieci, łatwo jest wskazywać winnych, ale tak naprawdę mniej istotne jest to, kto jest odpowiedzialny. Najważniejsze jest podjęcie działań, aby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. Może dzięki odpowiedniej analizie uda nam się znaleźć jakieś rozwiązania? – mówi. 

Połowa przypadków  kradzieży danych ma miejsce w chmurze

Z raportu IBM Cost of Data Breach 2022 wynika, że prawie połowa (45%) wszystkich kradzieży danych ma miejsce w chmurze. W tym samym raporcie podano, że sztuczna inteligencja i automatyzacja zapewniają największe bezpieczeństwo i oszczędności, a „organizacje, które miały w pełni wdrożony program sztucznej inteligencji i automatyzacji, były w stanie zidentyfikować i powstrzymać naruszenie 28 dni szybciej niż te, które tego nie zrobiły”. 

Nie tyle wkraczamy w erę, w której ludzka inteligencja i sztuczna inteligencja mogą współpracować, aby stawić czoła nowym wyzwaniom, my już w niej żyjemy. Zespoły ds. bezpieczeństwa w sektorze handlu detalicznego mają narzędzia, które wesprą ich w obronie cybernetycznej – przy obecnej skali zagrożenia warto po nie sięgać. 

Źródło: vectra.ai

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA