REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szybka ścieżka – wsparcie innowacji dla MŚP. Krótki termin na wnioski

szybka ścieżka
szybka ścieżka
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Obserwujemy coraz większe zainteresowanie dodatkowymi instrumentami finansowego wsparcia innowacji wśród przedsiębiorstw w Polsce, w tym systematyczny wzrost liczby beneficjentów ulgi B+R. W tym kontekście ogłoszony bardzo niespodziewanie przez NCBiR konkurs na dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014–2020 – „Wsparcie prowadzenia prac B+R przez przedsiębiorstwa” może stać się dodatkową zachętą do nowych inwestycji, zwłaszcza dla MŚP.

Dla kogo konkurs „Szybka Ścieżka – Innowacje cyfrowe”

Konkurs „Szybka Ścieżka – Innowacje cyfrowe” skierowany jest do podmiotów planujących realizację projektów obejmujących prace badawczo-rozwojowe mające na celu opracowanie, przetestowanie, a także docelowo wdrożenie konkretnych produktów i technologii w następujących zagadnieniach badawczych: cyberbezpieczeństwo, cyfryzacja przemysłu i cyfrowe technologie kreacyjne. W odniesieniu do wymogów formalnych, projekty dofinansowane w konkursie muszą wpisywać się w co najmniej jedną Krajową Inteligentną Specjalizację (KIS).

REKLAMA

Szybka Ścieżka – warunki wstępne

Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych to 5 mln zł, z kolei maksymalna sięga 50 mln euro. W puli środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów znajduje się 645 mln zł, z czego aż 430 mln zł przeznaczono na projekty realizowane przez MŚP. Mogą być one prowadzone samodzielnie lub w konsorcjach z innymi małymi i średnimi przedsiębiorstwami czy też z jednostkami naukowymi. Biorąc pod uwagę najnowsze dane Polskiego Instytutu Ekonomicznego, średnie co do wielkości przedsiębiorstwa cechuje niższa innowacyjność, a także niewielki nakład środków na projekty badawczo-rozwojowe w porównaniu do unijnej średniej. Dodatkowa szansa na dofinansowanie może stać się więc skuteczną zachętą do implementacji nowych rozwiązań, mających przyspieszyć procesy cyfryzacji i automatyzacji. Wpłynie także na produktywność tego sektora przedsiębiorstw, która – podobnie jak jego innowacyjność – znajduje się poniżej europejskiej średniej.

Oferta dla większych przedsiębiorstw

REKLAMA

Pozostałe 215 mln zł w założeniu ma zostać przeznaczone na projekty realizowane samodzielnie lub w konsorcjach przez duże przedsiębiorstwa. Poziom dofinansowania każdorazowo uzależniony jest od wielkości przedsiębiorcy oraz od charakteru prowadzonych prac rozwojowych.

Harmonogram naboru do konkursu jest bardzo napięty, gdyż wnioski mogą być składane w terminie od 19 października do 4 listopada br. Równie szybko musi zostać także zrealizowany sam projekt, bo tylko do końca 2023 r.

Podsumowanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budżet: 645 mln PLN

  • 430 mln zł - MŚP (77 mln zł dla Mazowsza, reszta dla pozostałych województw)
  • 215 mln zł - duże (38 mln zł dla Mazowsza, reszta dla pozostałych województw)

Dofinansowanie

  • Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych: 5 mln zł
  • Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych: 50 mln euro

Harmonogram

  • Początek naboru: 19.10.2022
  • Zakończenie naboru: 4.11.2022, godz. 16.00

60 dni na ocenę wniosków i publikację listy rankingowej

Autor: Maria Leszczyńska, Manager ds. dotacji i stref inwestycyjnych w Ayming Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA