REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatki stresują przedsiębiorców

Subskrybuj nas na Youtube
podatki, przedsiębiorcy, MŚP
podatki, przedsiębiorcy, MŚP

REKLAMA

REKLAMA

8 na 10 polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP nie wie, co robić w sytuacji konfliktowej z urzędem skarbowym. Jednocześnie, tyle samo jako swój największy stres związany z finansami firmy wskazuje opłaty na rzecz skarbu państwa.

Jak zminimalizować ten stres? Niestabilność przepisów podatkowych i niejednoznaczność ich interpretacji sprawiają, że rozwiązań należy szukać możliwie szeroko. Właśnie dlatego firma Risk Partner - twórca rozwiązań budujących bezpieczeństwo finansowo-prawne przedsiębiorców - prowadzi kampanię edukacyjną o nazwie „Po pierwsze biznes“, w ramach której od września do listopada br., w całej Polsce odbywają się spotkania poświęcone bezpieczeństwu fiskalnemu firm.

REKLAMA

Gościem honorowym cyklu jest prof. Modzelewski, wybitny ekspert w tej dziedzinie, a patronat nad spotkaniami objęli PKPP Lewiatan oraz Instytut Studiów Podatkowych.

Przedsiębiorców stres codzienny

REKLAMA

Wśród pierwszej piętnastki wprawiającej przedsiębiorców w poczucie stresu blisko połowa związana jest w mniejszym lub większym stopniu z działalnością̨ państwa – opłaty na rzecz państwa (82%), zmieniające się przepisy (78%), sytuacja gospodarcza (77%), kontrole ZUS i US (65%), kontakty z administracją (59%), ewentualne kary (59%), rozliczenie podatków (47%)*.

I słusznie, bo w raporcie z kontroli za 2011 rok Ministerstwo Finansów podało informację, że 74,6% kontroli przeprowadzonych w roku ubiegłym zakończyło się wystawieniem mandatów w firmach. W 2011 roku do polskich sądów wpłynęło ponad 49 000 spraw w tym zakresie, z czego prawie 90% zakończyło się wyrokiem skazującym.

Polecamy: Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2013 rok

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2012 rok

Co robić? Po pierwsze, zapobiegać

REKLAMA

Niestabilny system podatkowy w Polsce sprawia, że prowadzenie firmy staje się coraz bardziej ryzykowne. Agresywne interpretacje urzędników, zawiłe i zmieniające się prawo podatkowe, to realne zagrożenia dla prowadzenia własnego biznesu. Aby to zagrożenie zminimalizować, firmy coraz częściej podejmują działania w zakresie zwiększenia swojego bezpieczeństwa fiskalnego.

Bezpieczeństwo podatkowe firmy, to przede wszystkim szereg działań i kompetencji własnych działów księgowości, czy biur rachunkowych. Dużo zależy również od zewnętrznych ekspertów oraz doradców podatkowych, wspierających proces optymalizowania należności podatkowych i kosztów obsługi. Wiele w kwestii budowania bezpieczeństwa firmy w obszarze podatków, parapodatków i różnego typu obciążeń fiskalnych zależy również od osób zarządzających i ich zrozumienia konieczności strategicznego podejścia do tej kwestii. Uzupełnieniem tworzonego przez firmę bezpieczeństwa podatkowego są nowoczesne, ubezpieczeniowe rozwiązania ochrony podatkowej.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa rozliczeń podatkowych, ograniczenia ryzyka odpowiedzialności karnoskarbowej, usprawnienia zarządzania podatkami, a także aby wpłynąć na minimalizację ryzyka popełnienia błędów merytorycznych w rozliczeniach podatków, podatnik w szczególności powinien:

1. W przypadku kontroli i postępowań podatkowych powierzyć swoje sprawy osobą posiadającym wiedzę i doświadczenie w tym zakresie

2. Wdrożyć wewnętrzne instrukcje (regulaminy) podatkowe w celu nadzoru nad ewidencjonowaniem, rozliczaniem i deklarowaniem, a także ograniczenia ryzyka karnoskarbowego

3. Korzystać z doradztwa podatkowego, ponieważ prawo podatkowe nie jest ani proste, ani stabilne

4. Przeprowadzać okresowe przeglądy podatkowe weryfikujące prawidłowość złożonych deklaracji i dokonanych rozliczeń podatkowych

5. Przeprowadzać okresowe przeglądy ksiąg rachunkowych i innych ewidencji podatkowych

Po drugie, dzielić się wiedzą

W tym celu firma Risk Partner, ekspert w konstruowaniu i rozwoju rozwiązań z zakresu ochrony ubezpieczeniowej dla firm, rozpoczyna akcję edukacyjną skierowaną do sektora MŚP. Na potrzeby kampanii uruchomiony został serwis internetowy www.popierwszebiznes.pl, na którym na bieżąco aktualizowane są materiały edukacyjne dla firm.

We wrześniu br. Risk Partner wraz z Partnerami (Lewiatan, Instytut Studiów Podatkowych, Allianz) organizuje cykl regionalnych konferencji bezpieczeństwa podatkowego, podczas których najwybitniejsi polscy eksperci z tej dziedziny z profesorem Witoldem Modzelewskim na czele podpowiadają, jak w praktyce bronić się przed fiskusem za pomocą dostępnych na rynku narzędzi oraz rozwiązań.

Na bazie studium przypadków, własnej wiedzy oraz przeglądu instrumentów ochrony podatkowej w Polsce prezentują najbardziej skuteczne metody gwarantujące bezpieczeństwo fiskalne przedsiębiorców.

Pod koniec listopada br. w Warszawie odbędzie się spotkanie podsumowujące konferencje regionalne, podczas którego o swoich doświadczeniach z fiskusem opowie m.in. Marcin Kołodziejczyk, założyciel stowarzyszenia Niepokonani 2012.  .

* Wyniki badań przeprowadzonych przez 4P research we współpracy z RISK PARTNER na przełomie marca i kwietnia 2012 r.

Szczegóły: www.popierwszebiznes.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

REKLAMA

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

REKLAMA

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA